4 mar 11:36
Mila:
To chodzi o 29 zadanie z wagonami?
4 mar 16:44
kaszojadka: Niee, z Mrówką i sześcianami
4 mar 16:45
wredulus_pospolitus:
(a) trudno tu bez wyobraźni przestrzennej a 'sposobem matematycznym' rozwiązać coś co polega na
tym aby sprawdzić czy potrafisz w głowie złożyć siatkę
ewentualnie można narysować siatkę i zaznaczyć 'kolorem' które boki sobie odpowiadają i w ten
sposób zobaczyć które ścieżki nie pasują.
4 mar 17:19
wredulus_pospolitus:
(b) tutaj też trudno mówić o 'matematycznym sposobie'
trzeba spojrzeć, że termin będzie w danych etapach wędrówki.
−−− w połowie wędrówki z P w stronę Q termit przejdzie na 'dolne sześciany' zakańczając górną
warstwę
wiemy także że w tym momencie będzie dokładnie w połowie szerokości (tam gdzie masz wymiar 3)
4 mar 17:28
kaszojadka: A to drugie zadanie?
4 mar 17:29
kaszojadka: Ooo dzk
4 mar 17:29
wredulus_pospolitus:
a to dolny poziom
ile sześcianów na każdym z poziomów padło łupem termita
4 mar 17:30
kaszojadka: Łącznie 8
to prawidłowa odpowiedź
Polecacie jakieś wzory na kangura? Są w ogóle jakieś wzory (np. z kombinatoryki) które mogą
pomóc lub przyspieszyć obliczenia?(mogą być jakieś z liceum)
4 mar 17:34
wredulus_pospolitus:
jeszcze tylko −−− alternatywne rozwiązanie w 30.
wiemy, że termit nie przechodzi przez wierzchołki małych sześcianów
zauważ, że w takim razie termit przebijając się z P do Q musi pokonać dokładnie 7 ścian:
− 1 to sufit/podłoga
− 2 na 'szerokości'
− 4 na 'długości'
więc przebijać się będzie przez 8 sześcianików (liczba przebitych ścian + 1)
4 mar 17:44
wredulus_pospolitus:
większość zadań z 'kombinatoryki' polega na KOMBINOWANIU
a nie na podstawianiu do wzorów
4 mar 17:49
kaszojadka: taaak, ale takie wzory potrafią pomóc
np. wzór Newtona czasami może się przydać, na wszelki wypadek go pamiętam
4 mar 19:27