matematykaszkolna.pl
Badanie monotoniczności funkcji silnia: Badanie monotoniczności funkcji. W liceum na poziomie rozszerzonym spotkałem się, z twierdzeniem swojej nauczycielki, że tam gdzie pochodna ma wartości dodatnie, przedziały zapisujemy sumą i są one nieostre (zakończone zaokrąglonym nawiasem )) Dla tego samego przedziału funkcja pierwotna jest rosnąca nauczono mnie, że stosujemy przedziały ostre <>, za to nie stosujemy ∪, tylko przecinki. Analogicznie do pochodnej ujemnej i funkcji pierwotnej malejącej. Za to na studiach przyjęto (przynajmniej tak mi się wydaje) nawiasy okrągłe w obu przypadkach. Teraz rozwiązuje zadania ze zbioru zadań, tam przeczytałem, że to bez znaczenia, jakie nawiasy i przedziały stosujemy. Jaka jest poprawna szkoła badania monotoniczności funkcji?
9 lut 23:38
ABC: z tą sumą to nie jest zawsze halo , funkcja 1/x jest rosnąca w każdym z przedziałów (−,0) (0,+) ale nie w ich sumie czy nawiasy okrągłe czy spiczaste to nie ma zgody wśród matematyków emotka
9 lut 23:58
ABC: tam oczywiście malejąca miała być funkcja emotka ja osobiście stosuję nawiasy otwarte i tłumaczę uczniom że mrówka w środku zatrzymuje się na chwilę , takie czasy przyszły
9 lut 23:59
silnia: @ABC, czyli dla pochodnych uzywamy <>, a dla pierwotnych funkcji (), tak w skrocie? Jeszcze uzgodnie z prowadzacym jaka wersje mam na egzaminie, zeby nie utracic punktow
10 lut 00:19
silnia: I czy wypuklosc tez sie tyczy tej zasady co monotonicznosc?
10 lut 00:35
ABC: wypukłość ja robię też otwarte , a z funkcjami pierwotnymi to nie wiem o co ci chodzi
10 lut 07:11