matematykaszkolna.pl
wektor uran: wektory u i v maja ten sam kierunek gdy istnieje liczba a taka ze a =/= 0 u = a * v w zadaniach kiedy udowadniam ze wektory maja ten sam kierunek i sa tam rozne niewiadome to skad mam wiedziec czy pisac u * a = v czy u = v * a to ma jakies znaczenie ktory wektore pomnoze przez ta liczbe?
16 lis 15:53
chichi: wstaw jakieś przykładowe zadanie, jeżeli mają ten sam zwrot to chyba oba tak? więc co za różnica czy pokażesz, że jeden wektor v przemnożony przez skalar daje nam wektor u, czy na odwrót. zacznijcie wy myśleć, a nie uczyć się schematów
16 lis 16:28
ABC:
 1 
nie ma znaczenia bo skoro u*a=v to v*

=u
 a 
16 lis 16:28
jc: Przyjęło się pisać: skalar * wektor.
16 lis 20:39
uran: AB = [2−m, 2] AC = [−m, 3m−2 [−m, 3m−2] = a * [2−m, 2] m1 = (5 + √13) / 3 m2 = (5− √13) / 3 a jak zrobie na odwrot i pomnoze pierwsze przez a to nie wychodzi to o co chodzi
16 lis 23:33
uran: i jak licze na odwrot to na odwrot wychodza x i y wiec wychodza inne wyniki i jak to robic zeby wyszlo dobrze w zadaniu i skad mam wiedziec ktore przez co mnozyc?
16 lis 23:44
uran: bo zadanie bylo takie dla jakich wartosci parametru m punkty A (m −1 , 2) B(1,4) C(−1, 3m) sa wspolliniowe?
16 lis 23:46
Aruseq: Wychodzi jak najbardziej, wychodzą dokładnie te same m
17 lis 00:07
Maciess: rysunekUzyj wektora B jako odniesienia. Wektora A musi być postaci c*B gdzie c to jakaś liczba rzeczywista. [c*1, c*4] = [m−1, 2] Wektory są równe wtedy, kiedy mają identyczne współrzędne. Porównując drugie współrzędne masz c*4 = 2 i otrzymujesz c= 1/2. Mozemy to podstawic. Mamy 1/2 = m−1 m = 3/2 Do twojego pytania. Mozemy powiedzieć ze to B=d*A [1,4] = [d(m−1), d*2] Znów z drugiego wzynaczamy skalar i wychodzi d=2 1=2(m−1) 3/2=m Więc wynik wychodzi niezależnie od tego ktory wektor skalujesz.
17 lis 10:52
uran: a w tamtym moim zadaniu jak zrobie, tym co podalem polecenie [−m, 3m−2] = a * [2−m, 2] a zrobie a* [−m, 3m−2] = [2−m, 2] to m mi powinno wyjsc takie samo?
17 lis 20:26