matematykaszkolna.pl
Prawdopodobieństwo Nik: Rzucamy dwa razy symetryczną sześcienną kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że liczba oczek w każdym rzucie będzie parzysta lub większa od 3. Wg mnie to 14/36, a w odpowiedzi 16/36. Która jest poprawna?
9 mar 20:37
Nik: Jednak 16/36 emotka
9 mar 20:46
Mila:
 14 
Wg mnie

 36 
A={(2,2),(4,4),(6,6),(2,4),(4,2),(2,6),(6,2),(4,6),(6,4),[n[(5,4),(4,5)(5,5),(5,6),(6,5)} Czy coś przeoczyłąm?
9 mar 21:23
chichi: Również tak uważam. Spóźnione ale wszystkiego dobrego z okazji dnia kobiet Tobie oraz innym użytkowniczkom życzę emotka emotka
9 mar 21:31
wredulus_pospolitus: Miluś ... a dlaczego nie masz (2,5) , (5,2) nie możemy wylosować '1' lub '3' −−− więc mamy 4 możliwości w każdym rzucie: 42 = 16 emotka
9 mar 21:33
Mila: Arturze emotka Ja treść rozumiałam tak − ....."lub w każdym rzucie liczba oczek większa od 3". Jednak może tak trzeba rozumieć jak proponujesz? Wtedy trzeba dołączyć te dwie pary. chichi, dziękuję za życzeniaemotka
9 mar 21:48
chichi: Ja również je tak rozumiem, bo polecenia należy pisać jasno, no ale interpretacja @wredulusa również jest niesprzeczna
9 mar 22:00
Mila: Po słowie "lub" nie było napisane tak, jak ja zinteretowałam.
10 mar 16:53
chichi: @Mila no to spójrzmy na to tak: (1) Oblicz prawdopodobieństwo tego, że liczba oczek w każdym rzucie będzie parzysta lub większa od 3. (2) Oblicz prawdopodobieństwo tego, że liczba oczek w każdym rzucie będzie parzysta lub większa od 3. I teraz można się zastanawiać co będzie poprawne, ja nie wiem, polonistą nie jestem, natomiast: Oblicz prawdopodobieństwo tego, że liczba oczek w każdym rzucie będzie parzysta lub liczba oczek będzie większa od 3. − teraz już nie ma wątpliwości. Dlatego tak ważne jest aby formułować polecenia w sposób zrozumiały, aby nie dochodziło do takich rozdwojeń, może wedle prof. Miodka tylko jedna spośród tych wersji jest poprawna, ale matematyka nie powinna tego rozstrzygać
10 mar 17:11
Mila: emotka
10 mar 17:46