Arytmetyka
anonim123: Jak naszkicować na płaszczyźnie zespolonej arg(1/z) proszę o wyjaśnienie😏
29 paź 15:07
anonim123: ?
29 paź 16:22
janek191:
z = a + bi
| 1 | | 1 | | a −b i | |
|
| = |
| * |
| = ... |
| z | | a + b i | | a − b i | |
29 paź 18:34
anonim123: zapomniałam dopisać arg(1/z)=5/6pi i rozumiem do momentu arg(1/z)=argz sprzężone może ktoś
wyjaśnić jak to narysować i dlaczego tak?
29 paź 19:34
anonim123: ?
30 paź 11:55
wredulus_pospolitus:
z * z' = 1 <−−− definicja sprzężenia
| 1 | | 1 | |
zauważ, że: z * |
| = 1 −−−> związku z tym wiemy, że |
| = z' |
| z | | z | |
30 paź 12:11
anonim123: A jak to narysować?
30 paź 12:30
PW: A czy to prawda, że na płaszczyźnie zespolonej z̅ jest symetryczna do z względem osi OX?
| 5π | |
No to jeżeli Argz̅ = |
| , to Argz = ... wystarczy narysować dowolne takie dwie i już |
| 6 | |
widać.
30 paź 12:55
30 paź 13:30
PW: A jak miałeś na wykładach zdefiniowane pojęcie argumentu?
30 paź 15:22
anonim123: miara kąta pomiędzy wektorem a osią rzeczywistą a jeszcze było coś takiego jak argument główny
30 paź 15:27
ICSP: arg(1/z) = arg(1) − arg(z) = 0 − arg(z) = − arg(z)
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
arg(1/z) = 5/6pi
−arg(z) = 5/6pi
arg(z) = −5/6pi (lub 7/6pi w zależności od tego jak argument został zdefiniowany.)
Rysujesz półprostą.
30 paź 16:31
anonim123: dzięki
31 paź 11:34