matematykaszkolna.pl
zadanie przygotowujące do E8 Damian#UDM: https://zadania.info/d1758/85863 Zadanie 1. zamknięte oraz 20. otwarte z tego arkusza. Proszę o pomoc emotka Zadanie 1. Tutaj w sumie nie wiem, która kartka jest z którego roku (ponieważ zostało o tym wspomniane w treści zadania). Zadanie 20. Trapezy są przystające, więc moim zdaniem długości odcinków |ES|=|FS|=4 (ponieważ wysokość równoległoboku jest równa 8). Z tego wynika również (moim zdaniem), że długości odcinków |AG|=|DG|=|BH|=|CH|=5 Natomiast nie wiem jak obliczyć długości odcinków AE, BE, CF, DF i czy to będzie w ogóle potrzebne. Jednak jeśli jest możliwość obliczenia tych długości to chciałbym, żeby ktoś mi pomógł w tym.
25 paź 13:38
ite: zad.1 − ustal (lub uczeń niech ustali), ile dni dzieli 23 maja od 4 lipca, − czy są to pełne tygodnie, czy nie − jeśli tak, to wybierz kartki z 23 maja i z 4 lipca tego samego roku − jeśli nie, to na podstawie ilości dni ponad tydzień też można wybrać kartki z tego maja i lipca samego.
25 paź 13:52
wredulus_pospolitus: zad 1 1. zauważmy że mamy dwie pary po dwie kartki przedstawiające tę samą datę ale inny dzień tygodnia −−− więc nie mogą być z tego samego roku. Rok ma 365 dni czyli 52 tygodnia + 1 dzień. 2. Rok 1982 jest nie jest podzielny przez 4 więc nie jest to rok przestępny. 3. Czyli jeżeli 23 maja niedziela jest z roku 1981 to 23 maja poniedziałek jest z roku 1982. Lub 4 lipca sobota jest z roku 1981 to wtedy 4 lipca niedziela jest z roku 1982. 4. Pomiędzy 4 lipca 1982 a 23 maja 1982 mamy: (31−23) + 30 + 4 = 42 dni co stanowi równo 6 tygodni. Czyli 23 maja i 4 lipca w roku 1982 wypada tego samego dnia tygodnia. Związku z tym: 23 maja poniedziałek −−> rok 1983 4 lipca niedziela i 23 maja niedziela −−−> rok 1982 4 lipca sobota −−−> rok 1981 Stąd pierwsza odpowiedź to 'F'. Druga odpowiedź pomiędzy 15 czerwca 1981 a 4 lipca 1981 mamy: (30−15) + 4 = 19 dni co stanowi 2 tygodnie + 5 dni Skoro 4 lipca mamy sobotę, to 15 czerwca mamy poniedziałek ... stąd druga odpowiedź to 'T'.
25 paź 13:54
wredulus_pospolitus: rysunek (2) a co to jest |ES| i |FS| To samo się tyczy pozostałych oznaczeń −−− rysunek a+b = 24 a także c + d = 24 z rysunku II wnioskujemy, że c = d = 12
25 paź 14:01
wredulus_pospolitus: rysunek rys III 2h = (wyliczasz korzystając z pola) stąd a = stąd x = i gotowe
25 paź 14:04
Damian#UDM: rysunekWłaśnie zrobiłem rysunek, a widzę, że się nie wstawił. Przepraszam za nieporozumienie. Wstawiam. Dziękuję za rozwiązania. Przeanalizuje je i dam znać co z moim rozumowaniem emotka
25 paź 21:01