matematykaszkolna.pl
Pomoc z zadaniem niunie2k: Totalnie nie rozumiem zadania, czy mógłby ktoś mi pomóc je zrobić bądź też wytłumaczyć jak je zrobić? Z góry bardzo dziękuje W pudełku znajdują się kule ponumerowane {2, 3, 4, 7, 8, 9}. Z pudełka losujemy bez zwracania 2 kule. Wypisz wszystkie możliwości. Ile jest wyników, w których iloczyn wylosowanych liczb jest większy od 20.
18 paź 20:54
chichi: Naprawdę nie potrafisz wypisać wszystkich możliwości, a później wybrać spośród nich tych, w których iloczyn 2 liczb daje wynik większy od 20? Nie wierzę
18 paź 20:57
niunie2k: Miałem kwarantannę przez ok. 2 tygodnie. Nie było mnie na lekcjach i jestem trochę w plecy a chciałbym jednak to umieć dlatego się pytam jak można to zadanie wykonać
18 paź 20:58
wredulus_pospolitus: co z tego że masz kwarantannę ... 5*6 = 30 możliwości wylosowania masz (30 iloczynów do wyliczenia). To powinieneś dać radę zrobić
18 paź 21:01
niunie2k: To że mam 30 możliwości akurat wyliczyłem, tylko jak z resztą? Jak rozpoczynał się temat kombinatoryki nie było mnie w ogóle, dlatego nic prawie nie rozumiememotka
18 paź 21:02
chichi: No to wyobraź sobie, że wkładasz rękę do takiego pudełeczka, wyciągasz kulę (2), no to w pudełeczku zostały kule: (3), (4), (6), (7), (8), (9), zatem jak znów włożysz rączkę to możesz wyciągnąć każdą z tych kul. I zacznij sobie wypisywać te możliwości, najpierw zacznij od przypadków, gdy za pierwszym razem wyciągnąłeś (2) i potem dobieraj pozostałe kule, następnie za 1 razem wyciągnąłeś (3) i do niej dobieraj kolejno po 1 kuli z tych, które pozostały w pudełeczku. Na sam koniec sprawdź iloczyn, których z liczb przypisanych do kul daje wynik większy od 20 i policz ile takowych jest
18 paź 21:04
chichi: Sorry bez tej (6) ktoś dorzucił do pudełka
18 paź 21:05
chichi: [(2), (3)], [(2), (4)], [(2), (7)], [(2), (8)], [(2), (9)] − to gdy wylosowałeś (2) jako pierwszą, rób analogicznie resztę, tak jak napisałem wyżej
18 paź 21:07
niunie2k: Wyszło mi że jest 18 iloczynów większych od 20, dobrze? Myślałem że to będzie jakoś bardzie skomplikowane, a to wystarczy tylko na logikę wziąć haha
18 paź 21:13
Saizou : rysunek Zrób tabelkę, przecięcie się kolumny i wiersza to wylosowana para liczb. Zaznaczyłem sprzyjające pary emotka
18 paź 21:15
niunie2k: Jednak 9, pomyliłem się w obliczeniach haha
18 paź 21:15
chichi: @Saizou powinna być wykreślona przekątna z lewa góra do prawa dół
18 paź 21:17
Saizou : No jasne, bo nie losujemy ze zwracaniem tylko bez emotka Ale niuniek2k już zna zasadę, wiec da sobie radę emotka
18 paź 21:19
niunie2k: Dobra, wyszedł mi wynik 9. Okropnie bardzo dziękuje każdemu za pomoc <3
18 paź 21:20
chichi: Mógłbyś zdradzić jak do tego doszedłeś? @Saizou zrobił zobrazowanie moich słów, z małą uwagą później co należy wykreślić
18 paź 21:21
niunie2k: rozpisałem wszystkie możliwe opcje czyli 2 − z 3,4,7,8,9 3 − z 4,7,8,9 4− z 7,8,9 7 − z 8,9 8 z 9 potem mnożyłem 3 i 7, 3 i 8, 3 i 9, 4 i 8, 4 i 7, 4 i 9, 7 i 8, 7 i 9, 8 i 9,
18 paź 21:25
chichi: A np.: 9 i 3 9 i 4 9 i 5 . . . and so on?
18 paź 21:27
niunie2k: 9 i 3 nie mogę po prostu zapisać jako 3 i 9? W sumie to jest to samo tylko odwrotnie
18 paź 21:31
niunie2k: Na początku liczyłem wszystkie możliwości (czyli 3 i 9, 9 i 3) i wyszło mi 18 możliwości.
18 paź 21:32
chichi: Zauważ, że polecenie nie zawiera warunku, który mówiłby, że wyniki mają być różne, a tylko większe od 20. Zatem należy zrobić tak jak napisałeś o 21:32
18 paź 21:34
niunie2k: Czyli wynik to będzie 18? W sumie miałoby to sens.
18 paź 21:35
Mila: rysunek Wypisuj pary wszystkie albo po kolei tylko z iloczynem >20 1) z dwójką − 0 par 2) z trójką: (3,7),(3,8) (3,9) 3) z czwórką: (4,7),(4,8),(4,9) 4) z piątką: (5,7),(5,8),(5,9) 5) z siódemką: (7,8), (7,9) 6) z ósemką : (8,9)
18 paź 21:43
Mila: Niepotrzebnie pisałamemotka
18 paź 21:47
chichi: @Mila nie zgodzę się, wyjaśniłem u góry P.S. Kula z numer 5 nie znajduje się w pudełku emotka
18 paź 21:47
niunie2k: @Mila Potrzebnie, z każdego po kolei czegoś się uczeemotka
18 paź 21:49
Mila: Rzeczywiście nie ma kuli z nr. 5 . Przepraszam, może sposób z wypisaniem par przyda się.
18 paź 22:18
chichi: Nie szkodzi, jak widzisz każde rozwiązanie czegoś uczy, co sam przyznał autor postu. Wystarczy, ze śledzi się wątek i próbuje zrozumieć rozwiązanie, miłego wieczoru
18 paź 22:20
Mila: Wzajemnieemotka
18 paź 22:32
daras: Mila21:47 emotka
19 paź 09:24
daras: @niunie2k włącz myślenie nawet na kwarantannie emotka
19 paź 09:25