matematykaszkolna.pl
wiecej odpowiedzi 123: W trójkącie ABC, podstawa leży na prostej y=2−x. Punkt przecięcia wysokości wynosi (0,0), a środek okręgu wpisanego to (−1,0). Jeśli BC=6 to: a) A=(−4,−4) b) A=(−7/2, −7/2) c) Pole ABC=152 d) Pole ABC=272/2
14 sie 14:42
Iryt: Co już policzyłaś?
15 sie 16:02
123: W trójkącie ABC, podstawa BC leży na prostej y=2−x. Punkt przecięcia wysokości wynosi (0,0), a środek okręgu wpisanego to (−1,0).
15 sie 17:04
123: No właśnie nie wiem jak zacząć co policzyć na poczatek.
15 sie 17:05
wredulus_pospolitus: No i tego "podstawa BC leży..." brakowało by jednoznacznie odpowiedzieć na (c) i (d)
15 sie 17:23
Mila: rysunek k: y=−x+2⇔ x+y−2=0 S=(−1,0)− środek okręgu wpisanego w ΔABC H=(0,0) − ortocentrum Δ 2) m: prosta zawierająca wysokość prostopadłą BC y=x na tej prostej leży punkt A 3) promień okręgu
 | (−1)+0−2| 3 
r=d(S,k)=

=

 2 2 
 3 
r=

 2 
Równanie okręgu:
 9 
(x+1)2+y2=

 2 
4) Przyjmij A=(−4,−4) i spróbuj napisać styczną do tego okręgu przechodzącą przez A Spojrzę emotka
15 sie 17:26
123: a jak odpowiedzieć na a i b?
15 sie 17:27
wredulus_pospolitus: Moja propozycja: 1) prostopadła do y=2−x ma wzór: y = x+b 2) środek okręgu opisanego na trójkącie leży na przecięciu symetralnych boków trójkąta (skorzystaj z (1) by wyznaczyć 'b' i wyznaczyć środek podstawy) 3) mając środek podstawy, długość podstawy oraz wiedząc na jakiej prostej leży BC, wyznaczasz współrzędne B i C 4) wysokość AD przechodzi przez punkt (0,0), związku z tym punkt A leży na prostej y=x 5) wyznaczasz prostą przechodzącą przez C i punkt (0,0) (druga wysokość) 6) wyznaczasz prostopadłą do niej i przechodzącą przez punkt B 7) wyznaczasz przecięcie tej prostej z prostą y=x −−−> masz punkt A Mając wyznaczone współrzędne wszystkich krawędzi trójkąta możesz odpowiedzieć na (A) i (B), (C) i (D) możesz sprawdzić poprzez 'obudowanie' tegoż trójkąta trójkątami prostokątnymi i policz pola prostokąta i tych trójkątów prostokątnych
15 sie 17:30
wredulus_pospolitus: No żesz ... okrąg jest wpisany, a nie opisany na trójkącie
15 sie 17:31
Mila: Jeśli punkt A spełni warunek, że styczne przetną prostą k w taki sposób, że |BC|=6 to wtedy liczysz pole Δ,
 7 7 
jeśli nie, to przyjmujesz A=(−

, −

) i równania stycznych i dalej tak samo .
 2 2 
15 sie 17:32
Mila: Witaj Arturzeemotka Może inny pomysł masz?
15 sie 17:34
123: Czy tak bedzie wyglądało to równanie? (x+1)2+(ax + 4a −4)2=4,5 (a2 + 1) x2 + (8a2−8a+2)x+16a2−32a+12,5=0 gdzie m −to współczynnik kierunkowy tej stycznej dla (−4,−4)
15 sie 18:13
wredulus_pospolitus: Miluś ... powiem tak ... widzę parę opcji 'kombinowania' bez korzystania z tych współrzędnych, ale to jest kuźwa tragedia przy obliczeniach w pewnym momencie Miluś, Twoje podejście jest o wiele szybsze, jedziemy na konkretnych liczbach (xA = −4 lub −7/2), ale mamy tyci tyci szkopuł −−− co jeżeli ani A ani B nie są prawidłowymi odpowiedziami wtedy budzimy się z rączką w nocniku emotka
15 sie 18:20
Mila: Jednak może lepiej z odległości stycznej od S . s: y=ax+4a−4 ax−y+4a−4=0
|a*(−1)+4a−4| 3 

=

a2+1 2 
2*|3a−4|=3*a2+1 /2 2*(9a2−24a+16)=9*(a2+1) Jednak wynik jest mało przyjazny do dalszych obliczeń. Napisz , czy to dokładnie cała treść zadania? Za chwilę odpowiem o co mi chodzi.
15 sie 18:38
Mila: Masz rację Arturze. Właśnie wpadłam brzydko i wycofuję się z tego sposobu.
15 sie 18:40
wredulus_pospolitus: Nie no ... sposób nie jest zły ... są to dodatkowe informacje z którym można skorzystać ... jak się trafi to super ... jak się nie trafi to pozostaje mozolne tworzenie równań prostych, prostopadłych, wyznaczania współrzędnych wierzchołków i ogólnie pitolenie się niesamowicie z tym
15 sie 18:43
Mila: Skąd to zadanie?
15 sie 21:23
123: Tak cała treść, a co z nią nie tak?
15 sie 22:14
wredulus_pospolitus: pytanie nie było oto, czy to jest cała treść ... tylko SKĄD to zadanie masz
15 sie 22:15
Mila: Napisałaś "więcej odpowiedzi", czy to oznacza test wielokrotnego wyboru?
15 sie 22:16
Mila: Chodzi też o poziom edukacjiemotka
15 sie 22:17
123: Tak test wielokrotnego wyboru, chodzi pewnie a lub b oraz c lub d, choć nie mam pewności
15 sie 22:35
Mila: W takim razie spróbuj coś zrobić, jeżeli nie jest Ci zbyt gorąco. Ja pomyślę, na pewno jest możliwość eliminacji błędnych odpowiedzi.
15 sie 22:40
123: Ok, wydaję się słuszne spostrzeżenie: "jeżeli ani A ani B nie są prawidłowymi odpowiedziami"
15 sie 22:54