matematykaszkolna.pl
Zbiory Ola: Czy poprawne jest zapisanie zbioru zarówno w kolejności rosnącej, jak i malejącej? Np. A={1, 12, 14... } oraz A={...14, 12, 1}? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
29 lip 14:05
MilEta: w zasadzie tak, chociaz częsciej przyjmowany jest pierwszy styl
29 lip 14:10
Maciess: Generalnie nie ma różnicy. {1,2,3} to ten sam zbiór co {3,2,1}. Ale przy przykładzie który podałaś, jeśli stosujesz zapis z kropeczkami to trzymałbym się pierwszej konwencji.
29 lip 14:10
Ola: Bardzo dziekuję. A w przypadku liczb ujemnych również nie ma znaczenia kolejność rosnąca/malejąca? Np. {...−2, −1, 0, 1} oraz {1, 0, −1, −2, ...} ?
29 lip 14:17
Ola: I również zastanawia mnie dlaczego nie ma konsekwencji i przyjmowanie zawsze kolejności rosnącej w zbiorze. Dlaczego w przypadek {1, 12, 14, ...} (malejąco) jest bardziej powszechny, natomiast przypadek {...−2, −1, 0, 1} (rosnaco
29 lip 14:21
Ola: ) również jest bardziej powszechnie stosowany? Przepraszam za słaby zapis, wiadomość niechcący wysłała mi się za wcześnie.
29 lip 14:22
chichi: Co to za masło maślane, przypadek malejąco jest bardziej powszechny, a rosnący jest również bardziej powszechnie stosowany... Szkolna konwencja jest jedna, jeżeli już zachowujemy jakis porządek w zbiorze, to elementy wypisujemy rosnąco
29 lip 14:39
Adamm: No... oba są raczej zapisami nieformalnymi, ale moja preferenca pada raczej na {1, 1/2, 1/4, ...} ponieważ wtedy porządek elementów w ciągu jest zgodny z porządkiem liczb naturalnych.
29 lip 19:05