prostokąt
salamandra: Wiedząc, że pole prostokąta jest trzy razy większe od jego obwodu, a długości boków są liczbami
naturalnymi, znajdź długości boków tego prostokąta.
8 cze 20:21
wakacje: a, b − długości boków prostokąta, a,b∊ℕ
P − pole prostokąta
L − obwód prostokąta
P=3L
ab=6(a+b)
ab=6a+6b
ab−6a=6b
a(b−6)=6b
I sprawdziłbym co się dzieje dla b=6
Dalej dasz radę?
8 cze 20:29
ICSP: Boki: x,y ∊ N
xy = 6(x+y)
xy − 6x − 6y + 36 = 36
(x−6)(y−6) = 36
stąd
x − 6 = 36 i y − 6 = 1
lub
x − 6 = 18 i y − 6 = 2
lub
x −6 = 9 i y − 6 = 4
lub
x − 6 = 6 i y − 6 = 6
pozostałe możliwości nie wprowadzą nowych prostokątów.
Są cztery prostokąty spełniające warunki zadania:
Boki:
42 i 7
24 i 8
15 i 10
12 i 12
8 cze 20:32
kerajs:
Zadanie jest nierozwiązywalne, gdyż fragment: ''pole prostokąta jest trzy razy większe od jego
obwodu'' jest bezsensowny.
Obwód prostokąta i jego pole mają różne wymiary i nie mogą być porównywane.
8 cze 21:53
kaczor Donald:
a niejaki ICSP i wakacje nie dostrzegli sprzeczności w treści zadania i popisują się, oby jak
najmniej takich nauczycieli
8 cze 23:13
wakacje: XD
8 cze 23:56
ABC:
a kaczki zrobić pieczyste , nie dla mnie bo od wielu lat jestem jaroszem , ale za całokształt
9 cze 00:00
kerajs:
Problem jest systemowy.
Skoro pozwala się na publikacje bezsensownych zadań, to nauczyciele zamiast krytykować i omijać
te buble zaczęli, ignorując to co faktycznie napisano, domyślać się co autorzy chcieli
napisać.
Co więcej, wymagają takiego podejścia od swoich uczniów. I robią to w trosce o ich przyszłość,
gdyż bezsensowne zadania egzaminacyjne są wg klucza oceniane jako sensowne.
@ABC
Kiedy, i czy w ogóle, pojawi się minimonografia ''Pierwiastki vs. Rozwiązania'' ?
9 cze 09:00
daras: Zatem usuńmy te bezsensowne zadania z tego forum
Tyle chyba możemy zrobić?
9 cze 09:32
Fałszywy 6-latek: kerajs koniec roku szkolnego już blisko, siadam do monografii niebawem
9 cze 10:10
6latek: Ok. Domyślem się że to Ty
.
Jak tam medytacje ?
9 cze 10:56
an: Moim zdaniem jest to niechlujny skrót, a powyższe pseudonaukowe wywody poniektórych
nie maja sensu. Wystarczyło napisać np. tak:
Wiedząc, że pole prostokąta wyraża się liczbą trzy razy większą od liczby określającej
jej obwód, a długości boków są liczbami naturalnymi, znajdź długości boków tego prostokąta
9 cze 14:33
chichi:
Z faktami się nie dyskutuje
9 cze 14:43
kerajs: @an
''Wystarczyło napisać'' lecz nie napisano.
Niezależnie od tego czy to zwykłe niechlujstwo czy ... (wstaw inny powód), to zadanie w
zamieszczonej treści jest bezsensowne.
I jako takie, moim zdaniem, nie powinno być rozwiązywane. Zmiana lub poprawa treści to już
zupełnie inne zadanie.
Przecież zadania rozwiązuje się literalnie, co do zamieszczonej treści, a nie tego co autor
chciał napisać. I tak samo powinno się je oceniać.
PS
O jakich pseudonaukowych wywodach piszesz?
9 cze 15:21
ABC: Medytacje to ściema dla pieniędzy , przynajmniej te moje ( niech się licencjonowani buddyści
nie obrażają
)
9 cze 15:58
salamandra: ICSP : a skąd to 36?
xy − 6x − 6y + 36 = 36
9 cze 20:03