matematyka
kropka:
Oblicz długość boków trójkąta
Długość boku AB =
√2
1 cze 15:57
Mariusz:
| 15 | |
Aby obliczyć sin( |
| ) można zastosować dwa razy wzór na sinus połowy kąta |
| 2 | |
1 cze 16:05
Gucio:
| √6 + √2 | |
cos15o = cos(45o − 30o) = cos45o cos30o + sin45o sin30o = |
| |
| 4 | |
Z twierdzenia cosinusów: 2 = b
2 + b
2 − 2*b*b*cos15
o stąd b = ...
1 cze 16:47
kerajs:
Kąt przy podstawie to 82o30', a nie 75o.
18 wrz 20:59
Mila:
No jasne, widziałam coś, czego nie ma . Dziękuję
18 wrz 21:07
Mila:
Poprawiam błędne rozw. z 20:41
18 wrz 22:12
Mila:
a=
√2
stąd :
| 4−√6−√2 | | √4−√6−√2 | |
sin2(7.5o)= |
| ⇔sin(7.5)= |
| |
| 8 | | 2√2 | |
| √2*√2 | | 2 | |
b= |
| = |
| |
| √4−√6−√2 | | √4−√6−√2 | |
b≈5,417
18 wrz 22:13
Mila:
Usuwam błędne rozwiązanie z 20:41.
18 wrz 23:00
kerajs:
Obawiam się, że niezbyt fortunnym pomysłem było skasowanie postu. Uczyniłaś mój post (z 20.59)
bezsensownym, a swój (z 21.07) niezrozumiałym, gdyż brakuje im odniesienia do informacji
zawartej w usuniętym poscie. Lepiej byłoby je także skasować.
Z drugiej strony, po co kasować błędne rozwiązanie? Każdemu zdarza się jakaś pomyłka, więc po
co to ukrywać. Sądzę, że lepiej pogodzić się z gafą i zostawić post. Tym bardziej, że nie był
on ostatni, a posty kolejne bezpośrednio do niego nawiązywały.
Jest także trzecia strona. Kiedy ukrywanie własnych błędów przez moderatora/moderatorkę jest
etyczne, a kiedy nie?
Tu kwestia skasowania lub pozostawienia postu jest błaha, jednak pokazuje że nie macie (jako
moderacja) transparentnych zasad dotyczących usuwania postów. Może warto by je określić? Tym
bardziej, że nie jestem pierwszym, ani dziesiątym, który o tym pisze.
21 wrz 00:16
Mariusz:
Z twierdzenia sinusów jest najłatwiej tylko że taki kąt wychodzi
że co najmniej raz trzeba skorzystać ze wzoru na sinus połowy kąta
21 wrz 15:03
Mila:
Mariuszu, myślałam, że da się uniknąć wartości funkcji tryg. kąta 7.5
o i dlatego
niefortunnie ( jak widać) podjęłam się rozwiązania innym sposobem niż TY.
21 wrz 18:38
Mila:
Jeżeli uczeń przeczyta błędne rozwiązanie, to powieli błąd i nie będzie dalej czytał.
No cóż, mogłabym usunąć Twój wpis, ale TY nie lubisz usuwania Twoich wpisów.
Jeżeli nauczyciel rozwiązując zadanie na tablicy popełni błąd to nie wolno mu zetrzeć tablicy
i poprawić?
Nie chodzi o ukrycie mojego błędu lecz o to, aby ucznia nie wprowadzać w błąd,
pewnie teraz będzie dyskusja na 5 stron o mojej nieetyczności itp.
I wiem kto się włączy.
Wyluzuj Kerajs.
21 wrz 20:49
chichi:
Czemu zatem nie są usuwane wszystkie błędne i bezsensowne rozwiązania/wypowiedzi na tym forum?
Co to w ogóle za porównanie... Można niżej napisać, że powyższe rozwiązanie jest błędne
tak jak robią to wszyscy użytkownicy tego forum, gdy się pomylą w tym wypadku już Cię nie
interesuje to czy powieli błąd i nie będzie dalej czytał, bo to nie Ty go popełniłaś?
21 wrz 20:56
Mila:
To byłoby zupełnie co innego, nie jestem recenzentem rozwiązań, zwracamy sobie po koleżeńsku
uwagi o błędach i wcale swoich rozwiązań z błędami rachunkowymi itp. nie usuwam, ostatni
mój błędny wpis z błędem merytorycznym usunęłam , jeżeli uważasz ,
że nie powinnam bo to w jakiś sposób Ciebie krzywdzi,
to nie będę tego robić.
Jeżeli mnie ktoś prosi o usunięcie wpisu to usuwam.
Zastanawiam się czy roszczeniowe działanie niektórych użytkowników jest spontaniczne,
czy ma jakiś inny cel.
Zależy mi na tym, aby forum istniało, bo wielu uczniów w przeszłości tu skorzystało.
Jednak ostatnie emocje ( nie moje! ) odstraszają od korzystania z pomocy .
I więcej już nie będę pisać, wyjaśniać, tłumaczyć .
21 wrz 21:33
chichi:
Ja wiem, że Ci bardzo zależy na dobrze tego forum i robisz wszystko, aby było jak najlepiej,
ale ja nie jestem zwolennikiem takiego obrazu jaki masz Ty, czyli rozwiązanie błędne należy
usunąć, bo leń, który je przepisze więcej tu nie wróci, bo okaże się, że nie dostał 5 czy 6 z
zadania domowego, które Ty rozwiązałaś? Zostawiać tylko te poprawne rozwiązania i wtedy oni
będą wracać, a my wciąż będziemy naiwnie podawać im gotowce na tacy? Ten który naprawdę szuka
tutaj pomocy, dopyta jeśli znajdzie błąd, bo będzie chciał zrozumieć rozwiązanie I czytał
komentarze pod wpisem, który wstawił. Tymczasem zobacz ilu tak naprawdę o cokolwiek pyta?
Nawet nie dziękują, miłego wieczoru
P. S. Ty jako nauczycielka powinnaś to rozumieć najlepiej
21 wrz 21:46
kerajs:
''Mila:
Nie chodzi o ukrycie mojego błędu lecz o to, aby ucznia nie wprowadzać w błąd,
pewnie teraz będzie dyskusja na 5 stron o mojej nieetyczności itp.
I wiem kto się włączy.
Wyluzuj Kerajs.''
Sądziłem, że właśnie dlatego, że usunięcie czegokolwiek w tym temacie nie ma dla żadnego z nas
większego znaczenia, nie będziesz unikała dialogu.
Uznałem, że to dobry przykład aby bez emocji porozmawiać czy, kiedy i jak kasować posty
dotyczące zadań, bo jak widać nawet tu nie wychodzi to dobrze.
23 wrz 20:46
wakacje: W ilu wątkach będziecie jeszcze męczyć ten temat i przez ile czasu? Gdzie się nie wejdzie, w
jakie zadanie się nie kliknie − prawie wszędzie to samo i ciągle jakaś dyskusja na ten temat.
23 wrz 20:54
kerajs:
Sorki. Nie było mnie, więc odpisuję.
Nie wiem jak to robisz, że ciągle wchodzisz na te same trzy tematy wśród dziesiątek, czy setek
dostępnych. Wiesz, że zaprzeczasz prawom statystyki?
23 wrz 21:01
wakacje: Specjalne wyolbrzymienie w celu pokazania, że wałkowanie w kółko tego tematu na przynajmniej 3
różnych wątkach może zaczyna być dla innych męczące, a możliwe że dla Was samych też
Dziesiątki czy setki? To prawda, ale działa to w ten sposób, że uaktualniany wątek wskakuje
najwyżej jak tylko się da, a ja, wchodząc na forum zaczynam czytać zadania od góry do dołu,
więc tym samym, jeśli co chwila odświeżasz stare wątki i się w nich kłócisz, to chcąc czy nie
chcąc, ja również to czytam.
23 wrz 21:08
kerajs:
Tak, to bardzo męczące, i jakże niekonstruktywne. I właśnie na to każdorazowo liczy moderacja,
że zamiast rozmawiać, do czego jest zobowiązana, przeczeka problem, a potem wykasuje
niewygodne dla niej posty i tematy.
I to działa, skoro kilkukrotnie odpuściłem.
Skoro twierdzisz, że czytasz ten temat, to wskaż proszę miejsce w którym ''się kłócę''.
Co do meritum, to ja także bym wolał aby był temat(odpowiednio zatytułowany abyś mógł go
ominąć) w którym można by dyskutować z moderacją. Niestety takie tematy są usuwane (jak
myślisz dlaczego) i ludzie zapominają co w nich było, a nowi użytkownicy niczego nie są
świadomi.
23 wrz 21:33
wakacje: Ja nie trzymam żadnej ze stron, ani Twojej kerajs, ani moderacji, bo przychodzę tu jedynie po
to, aby komuś pomóc albo samemu się dokształcić. Nie interesują mnie za bardzo jakieś decyzje
moderacji − to ich sprawa, a mi zwyczajnie szkoda czasu aby robić komuś jakieś wywody w
internecie, zwłaszcza na takim forum matematycznym, które nie jest do tego przeznaczone.
Poprzez ''kłótnię'' miałem na myśli dyskusję, którą prowadzicie we wszystkich wątkach.
Jeśli trzeba, to napisz do właściciela strony i podyskutujecie na spokojnie na osobności na te
tematy, a jeśli nie ma z nim kontaktu, to ja bym sobie zwyczajnie odpuścił, szkoda dnia i
zapału − lepiej go przelać na rozwiązywanie zadań
23 wrz 21:50
kerajs:
Skoro tak przeszkadzają te wszystkie trzy wątki to wypisz je na kartce i po prostu omijaj.
23 wrz 22:17