wykres
wronek:
Wydawanie obiadu rozpoczęło się o 13.00, a skończyło o 13.40. W ciągu minuty wydaje się 20
obiadów
a) Ilu studentów dołączyło do kolejki między 13.10 a 13.20?
b) W jakim tempie powiększyła się kolejka między 13.00 a 13.05?
c) Co wydarzyło się pięć po trzynastej ?
d) Student X stanął w kolejce o 13 20. O której dostał obiad ?
e) Co działo się między 13.25 a 13.35?
f) Co działo się między 13.35 a 13.40?
25 maj 21:41
wredulus_pospolitus:
co ten wykres prezentuje
25 maj 22:16
wronek: jak zmieniała się liczba studentów w kolejce między 13.00 a 13.40
25 maj 22:20
wredulus_pospolitus:
okey ... w takim razie
I. skoro wydawane jest 20 obiadów na minutę, to znaczy że 1 obiad wydawany jest co 3 sekundy, a
więc:
a) skoro liczba studentów w kolejce się nie zmniejszała to znaczy, że co 3 sekundy dołączył
dokładnie 1 student (bo jednego ubywało co bilansowało ilość studentów w kolejce) w efekcie w
ciągu tych 10min dołączyło do kolejki 20*10 = 200 studentów
c) w ciągu mniej niż 3 sekund do kolejki dołączyło 150 studentów
d) skoro dołączył do kolejki to było przed nim (w momencie dołączenia) 199 studentów ... on
dostanie jako 200 czyli po 10minutach stania w kolejce
e) i f) <−−− czy tutaj mamy inny kąt nachylenia? Jeżeli tak to, (e) częstotliwość
dołączających studentów do kolejki spadła poniżej 1 co 3 sekundy
(f) tak czy siak −−− żaden nowy student już nie dołączył do kolejki
25 maj 22:44
wredulus_pospolitus:
(b) nie bardzo rozumiem co ma oznaczać 'w jakim tempie' ? Na minutę ile przybywało czy co?
jeżeli tak to zauważmy, że jest to jeden odcinek, w ciągu 5 minut wzrosło z 0 do 50 ... więc w
ciągu minuty rośnie o 10 osób (a w ciągu minuty 20 obiadów jest wydawanych) ... ergo −−− do
kolejki dołączało 30 studentów na minutę
25 maj 22:51
ite:
c) Co wydarzyło się pięć po trzynastej ?
Wygląda na to, że ktoś krzyknął, że dzisiaj obiady są za darmo.
I wersja taka obowiązywała co najmniej do 13.25.
a) Sugeruję, że do stołówki nie może jednocześnie wejść więcej niż 200 osób, a ci na zewnątrz
się nie liczą.
Obiady są tylko na wynos (zadanie bardzo na czasie).
Czyli zadanie z kontekstem realistycznym, tak lubianym przez kerajsa.
26 maj 07:22
kerajs:
Tak, to moi faworyci.
Ot, choćby ten wykres. Wynika z niego, że albo obiady odbierają osoby spoza kolejki (linia
pozioma), albo kolejkę tworzy nienaturalna (w sensie: nie będąca liczbą naturalną) liczba osób
(linie pochyłe).
5 cze 10:15