matematykaszkolna.pl
Zadanie ze zbiorami, proszę o pomoc na teraz Manlet: Na ile sposobów mozna rozdzielic 11 kluczy wsród 5 woznych, jesli kazdy wozny moze dostac dowolna liczbe kluczy (włacznie z zerem) oraz a) wozni sa jednakowi, klucze sa jednakowe, b) wozni sa rozróznialni, klucze sa jednakowe.
19 maj 18:48
Mila: Rozkład liczby 11 na k składników, 0≤k≤5 1)
 11 1 
S=P(11,1)+P(11,2)+P(11,3)+P(11,4)+P(11,5)=1+[

]+[

*112]+P(11,4)+P(11,5)=
 2 12 
=1+5+10+ ( 11)+(10 )=37
 1 
P(11,4)=P(10,3)+P(11−4,4)=[

*100]+P(7,4)=8+P(6,3)+P(7−4,4)=8+3+0=11
 12 
P(11,5)=P(10,4)+P(11−5,5)= =P(9,3)+P(10−4,4)+P(6,5)=7+P(6,4)+P(5,4)+P(1,5)= =7+P(5,3)+P(6−4,4)+P(4,3)+P(5−4,4)+0= =7+2+0+1=10 P(11,5)=10 =============== albo tak: 2) ∑P(11,k) =P(11+5,5)=37 S=16+11+10=37
19 maj 22:59
I'm back: Milus... człowiek jakiś czas temu (kwiecień) dał analogiczne zadanie. Widać że i tak nic poza wynikiem z tego nie wyciągnie
19 maj 23:12
Mila: No cóż, nie widziałam, ( albo zapomniałam). Często zdarza się, że wpisują zadania i nie wiadomo czy ktoś do tego zagląda. Pozdrawiam I'm back. emotka
19 maj 23:54
kerajs: Niejako przy okazji widać jak abstrakcyjną i oderwaną od życia jest matematyka. W poprzednim zadaniu nierozróżnialni rybacy i nierozróżnialne łodzie, a tu nierozróżnialni woźni z pękami takich samych kluczy.
21 maj 15:48
Iryt: Myślę, że ktoś ambitny ułożył zadanie z kontekstem realistycznym (?).
21 maj 16:19
kerajs: Zadania z kontekstem realistycznym to moi faworyci. Ileż absurdów wymyślają ich autorzy, i co najdziwniejsze, większość rozwiązujących zupełnie ich nie dostrzega. PS
 
nawias
11+5−1
nawias
nawias
5−1
nawias
 
b) Autor oczekuje odpowiedzi
, choć nie ma większego sensu w posiadaniu kilku
  
jednakowych kluczy.
21 maj 20:54
Mila: Dostrzegłam , dostrzegłam emotka Woźni jednakowi−to też bez sensu, ale często moje uwagi do treści kończą się niezbyt miłoemotka
21 maj 22:04
ABC: a jeśli w przyszłości woźni w całej Polsce będą klonowani z jednego idealnego woźnego? Niby jednakowi a jakby nie jednakowi emotka
21 maj 22:09
Mila: W przyszłości nie będzie woźnych . Będą tylko hrabiowie, profesorzy itp. emotka
21 maj 22:39
kerajs: '' a jeśli w przyszłości woźni ..." To wtedy uczniowie z przyszłości nie będą uważali tej sytuacji za absurdalną, lecz zwyczajną. '' Dostrzegłam , dostrzegłam ...'' To miało być ogólnie, bez personalnych przytyków. Przepraszam, jeśli inaczej to odczytałaś. A co do uwag, to trzeba je robić. Ba, nagłaśniać i piętnować nonsensowne zadania. Może wtedy przestaną się pojawiać takie gnioty jak zad.15 tegorocznej matury. Swoją drogą, ciekawe jak CKE je potraktuje?
22 maj 12:07
Mila: kerajs, nie uznałam tego za atak na moją osobę, masz rację co do absurdalności treści. I trzeba dawać uwagi dotyczące podobnych treści.emotka
22 maj 17:46