Zadanie ze zbiorami, proszę o pomoc na teraz
Manlet: Na ile sposobów mozna rozdzielic 11 kluczy wsród 5 woznych, jesli kazdy wozny moze
dostac dowolna liczbe kluczy (włacznie z zerem) oraz
a) wozni sa jednakowi, klucze sa jednakowe,
b) wozni sa rozróznialni, klucze sa jednakowe.
19 maj 18:48
Mila:
Rozkład liczby 11 na k składników, 0≤k≤5
1)
| 11 | | 1 | |
S=P(11,1)+P(11,2)+P(11,3)+P(11,4)+P(11,5)=1+[ |
| ]+[ |
| *112]+P(11,4)+P(11,5)= |
| 2 | | 12 | |
=1+5+10+ ( 11)+(10 )=37
| 1 | |
P(11,4)=P(10,3)+P(11−4,4)=[ |
| *100]+P(7,4)=8+P(6,3)+P(7−4,4)=8+3+0=11 |
| 12 | |
P(11,5)=P(10,4)+P(11−5,5)=
=P(9,3)+P(10−4,4)+P(6,5)=7+P(6,4)+P(5,4)+P(1,5)=
=7+P(5,3)+P(6−4,4)+P(4,3)+P(5−4,4)+0=
=7+2+0+1=10
P(11,5)=10
===============
albo tak:
2)
∑P(11,k) =P(11+5,5)=37
S=16+11+10=37
19 maj 22:59
I'm back:
Milus... człowiek jakiś czas temu (kwiecień) dał analogiczne zadanie. Widać że i tak nic poza
wynikiem z tego nie wyciągnie
19 maj 23:12
Mila:
No cóż, nie widziałam, ( albo zapomniałam).
Często zdarza się, że wpisują zadania i nie wiadomo czy ktoś do tego zagląda.
Pozdrawiam
I'm back.
19 maj 23:54
kerajs:
Niejako przy okazji widać jak abstrakcyjną i oderwaną od życia jest matematyka. W poprzednim
zadaniu nierozróżnialni rybacy i nierozróżnialne łodzie, a tu nierozróżnialni woźni z pękami
takich samych kluczy.
21 maj 15:48
Iryt:
Myślę, że ktoś ambitny ułożył zadanie z kontekstem realistycznym (?).
21 maj 16:19
kerajs:
Zadania z kontekstem realistycznym to moi faworyci. Ileż absurdów wymyślają ich autorzy, i co
najdziwniejsze, większość rozwiązujących zupełnie ich nie dostrzega.
PS
| | |
b) Autor oczekuje odpowiedzi | , choć nie ma większego sensu w posiadaniu kilku |
| |
jednakowych kluczy.
21 maj 20:54
Mila:
Dostrzegłam , dostrzegłam
Woźni jednakowi−to też bez sensu, ale często moje uwagi do treści kończą się niezbyt miło
21 maj 22:04
ABC:
a jeśli w przyszłości woźni w całej Polsce będą klonowani z jednego idealnego woźnego?
Niby jednakowi a jakby nie jednakowi
21 maj 22:09
Mila:
W przyszłości nie będzie woźnych . Będą tylko hrabiowie, profesorzy itp.
21 maj 22:39
kerajs:
'' a jeśli w przyszłości woźni ..."
To wtedy uczniowie z przyszłości nie będą uważali tej sytuacji za absurdalną, lecz zwyczajną.
'' Dostrzegłam , dostrzegłam ...''
To miało być ogólnie, bez personalnych przytyków. Przepraszam, jeśli inaczej to odczytałaś.
A co do uwag, to trzeba je robić. Ba, nagłaśniać i piętnować nonsensowne zadania. Może wtedy
przestaną się pojawiać takie gnioty jak zad.15 tegorocznej matury. Swoją drogą, ciekawe jak
CKE je potraktuje?
22 maj 12:07
Mila:
kerajs, nie uznałam tego za atak na moją osobę, masz rację co do absurdalności treści.
I trzeba dawać uwagi dotyczące podobnych treści.
22 maj 17:46