11 maj 14:23
chichi:
Gdyby było co tam szukać, tragedia
11 maj 14:26
miecio:
dostosowali poziom do umiejętności maturzystów
11 maj 14:31
chichi:
A na twitter (nie wiem jak to odmienić lol) i tak komentarze, że masakrycznie trudna haha jak
żyć?
11 maj 14:51
∑: tej matury nikt nie musiał zdawac
11 maj 15:26
Tomasz: Jako osoba, która przerobiła prawie 100 arkuszy muszę powiedzieć że była trudna − takie były
ułatwienia, że wyleciały klasyki
11 maj 15:27
6latek: Nie mozna otworzyc (jakis komunikat wyskakuje) .
Matura przewidywalna. Trudna matura to byla kiedy pisali ja np Saizou ,czy bezendu
Pamietam ze wtedy maturzysci wychodzili z sal z placzem
Natomiast pytanie ktore sie pojawia teraz jest takie . Jak na ten poziom zareaguja uczelnie
11 maj 15:34
Ile: Zad 15 a=6, H=4
11 maj 16:06
Szkolniak: Ja jako maturzysta skomentuje jedynie że nawet dobry żart − w sumie półtorej roku siedzenia w
domu a arkusz jeszcze trudniejszy niż wszystkie poprzednie które przerobiłem, a mało ich nie
było..
Ta próbna taka przyjemna i łatwa była chyba po to żeby nas tylko uśpić
11 maj 16:21
chichi:
Że tak zapytam, co tam było trudnego?
11 maj 16:31
chichi:
Cześć @
6latek nijak, uczelnie teraz też już nie te same... Przyjmują wszystko co się
rusza, bo przecież za to mają pieniądze, a jest coś ważniejszego w dzisiejszych czasach?
11 maj 16:56
Szkolniak: U mnie poległo prawdopodobieństwo, zadanie 8 z trójkątem i 14 zadanie podpunkt b z warunkiem na
ostrokątny trójkąt
Próbowałem 14b zrobić z warunkiem że a
2+b
2>c
2 i doszedłem do tego że jeden odcinek jest
dłuższy od drugiego dla m∊R, ale wyszedł mi potem jakiś dziwny wielomian trzeciego stopnia,
który nie dało się w łatwy sposób rozłożyć i sobie odpuściłem
Z tego co widzę kilka osób też tak robiło i każdy sobie po chwili odpuszczał
Arkusz może nie był "trudny" w tym sensie ze sam w sobie był trudny, ale w porównaniu do innych
był po prostu trudniejszy i wiele osób tak uważa
Z tego co liczyłem to lekko ponad 80% będzie, ale jednak nie na to liczyłem
11 maj 16:59
janek191:
y = I BE I
Mamy
y
2 = x
2 + 9 x
2 − 6 x
2*cos 60
o = 7 x
2 / : x
2
k =
√7
Trójkąty
ΔABE i ΔPBD są podobne ( cecha KKK ) w skali k =
√7
więc
więc
PΔABE = 7 PΔPBD
oraz
PΔABC = 7*3 PΔPBD = 21 PΔPBD
===========================
11 maj 17:06
chichi:
Łatwo było wpaść z analizy rysunku na ograniczenie prostymi tego kąta, no ale cóż. Wynik nie
najgorszy, powinieneś się dostać na coś, za rok możesz poprawić. Według mnie zadanie 8 i 14 to
jedne z prostszych z arkusza, o tym 8 to nawet nie wspominam.. głowa do góry
11 maj 17:08
janek191:
| √3 | |
cos2 165o − sin2 165o = cos 330o = cos 30 o = |
| |
| 2 | |
11 maj 17:08
janek191:
log
2 18 = log
2( 2*9) = log
2 2 + log
2 3
2 = 1 + 2 log
23 = c
więc
2 log
2 3 = c − 1
oraz
| 2 | | 2 | | 4 | |
log3 4 = log3 22 = 2 log3 2 = |
| = |
| = |
| |
| log2 3 | | | | c −1 | |
11 maj 17:12
ICSP: XD
11 maj 17:14
chichi:
@
janek191 brakuje informacji nt. tego, że |∡PDB|=|∡AEB|=α, zatem przed tym należało, by
pokazać przystawanie trójkątów CDB oraz ABE, ale widać gołym okiem cecha (bkb)
11 maj 17:14
janek191:
z.5
| ( 3 n + 2)2 − ( 1 − 2n)2 | | 5 n2 + 16 n + 3 | |
an = |
| = |
| = |
| (2 n −1)2 | | 4 n2 −4 n + 1 | |
wiec
| 5 + 0 + 0 | | 5 | |
lim an = |
| = |
| = 1,25 |
| 4 − 0 + 0 | | 4 | |
n→
∞
11 maj 17:24
janek191:
@chichi
To oczywiste, że trójkąty CDB i ABE są przystające.
Jest α na rysunku.
11 maj 17:28
chichi:
Ja mówię o punktacji na maturze, tam dowodzi się tylko oczywistych rzeczy...
P.S. To, że ty na rysunku wstawiłeś sobie 'α' nie oznacza, że zrobiłeś to poprawnie, mogłeś
naciągać rzeczywistość, dlatego należy to jakoś wytłumaczyć
11 maj 17:30
daras: @6−latek ja wyszedłem z kanapką bo nie miałem czasu jej wcześniej zjeść, rozwiązują swoje
zadania i za koleżanki
czelnie łykną wszystko jak leci, tak ż enie przejmujcie się wynikami matur
kasa jest
najważniejsza
11 maj 18:14
figa:
zad.8
2(3w+u)=2u+s ⇒ s=6w
i 2*7w=3u+2w ⇒ u=4w
P
ΔABC= 21w= 21P
ΔPBD
====================
c.n.w.
11 maj 19:30
figa:
Zad. 5 wystarczyło podać iloraz współczynników
przy najwyższej potędze n ( licznika i mianownika)
|1|2|5|
11 maj 21:29
6latek: @figa
Odrobine nietaktownie jest napisac sprawdzajacemu c.n.w.
11 maj 21:32
Mila:
Zadania podobne do 8 były wiele razy rozwiązywane na forum.
11 maj 21:38
chichi:
@
Mila a o 6 to już nie wspomnę, bo to chyba klasyk nad klasykami
11 maj 21:42
6latek: Dobry wieczór
Milu . Pozdrawiam
Na razie stosuję się do Twoich zaleceń
11 maj 21:43
Mila:
Dobry wieczór
11 maj 21:48
figa:
zad.13 (4pkt)
Trójkąt "egipski" o bokach a=4k, b=3k, c=5k , k∊C
+
spełnia warunki zadania
========
11 maj 21:52
damn_ik:
ja mam pytanie odnosnie zadania 13, przyjąłem oznaczenia przyprostokątnych: a,b,
przeciwprostokątna = 5r
no i mam układ dwóch równań:
a−r+b−r = 5r
a
2 + b
2 = 25r
2
z pierwszego wyznaczylem a, wstawilem do drugiego, przyjalem ze b>a
sin = b/5r
| 7+√97 | |
wyszlo mi jakies |
| |
| 10 | |
nie wiem czy to błąd rachunkowy, no ale sprawdzałem kilka razy, co tu jest źle? nie wiem moze
jakos nie uwzględniłem to b>a, albo nie myślę już xd
11 maj 22:13
chichi:
a=7r−b, r>0
(7r−b)
2+b
2=25r
2 ⇒ 49r
2−14rb+b
2+b
2=25r
2 ⇒ b
2−7rb+12r=0
| 7r+r | | 7r−r | |
Δ=49r2−49r2=r2 ⇒ √Δ=√r2=r b1= |
| =4r ∨ b2= |
| =3r |
| 2 | | 2 | |
11 maj 22:16
damn_ik: jezus maria.. zamiast +12 r mam −12r, ehhh drugie zadanie spartaczone przez rachunki..
zadanie za 4 pkty, mogę liczyć na dwa?
11 maj 22:23
chichi:
Ja bym wam wszystkim maxa dał, ale co ja mogę... 1 max 2 pkt. pewnie, ale no nie wiem, nie znam
klucza
11 maj 22:27
figa:
11 maj 22:33
chichi:
( Δ=49r
2−48r
2=r
2 )*, taki chochlik i nikt nie krzyczy?
11 maj 22:40
Mila:
Sam piszesz, że "chochlik"− zatem drobiazg, to po co wrzeszczeć?
Swoją drogą, ciekawa jestem, czy bez tych obliczeń dadzą max liczbę punktów, gdy ktoś napisze
jak figa− to trójkąt egipski?
11 maj 23:09
chichi:
Oczywiście, że nie będzie maxa, o ile w ogóle coś będzie
11 maj 23:12
figa:
max
11 maj 23:13
figa:
@
chichi
a niby czemu ma nie być "max" ?
11 maj 23:15
chichi:
Bo to jest MATURA, tam za każdy wykonany etap jest punkt, to tak samo jak w analitycznej zrobić
rysunek dokładny i wszystko odczytać, no fajnie, ale na maturze Ci tego nie uznają
11 maj 23:29
figa:
Nie masz racji !
11 maj 23:29
figa:
Miałam okazję ... sprawdzać arkusze maturalne i... max pkt
11 maj 23:31
chichi:
Jeden rabin powie tak, a inny powie nie. Jutro dzwonię do CKE
11 maj 23:32
Filip:
rozwiazanie uzytkownika
figa mozna podsumowac takim zadaniem i rozwiazaniem....
Wykaz, ze dla dowolnych liczb rzeczywistych x, y prawdziwa jest nierownosc
x
4 + y
4 + x
2 + y
2 >= 2(x
3 + y
3)
Dla x = 1, y = 1 mamy
1 + 1 + 1 + 1 >= 4
4 >= 4
jest to prawdziwe, nierownosc udowodniona
11 maj 23:32
figa:
Oczywiście z uzasadnieniem:
c= 5k=5r
i po ptokach
11 maj 23:32
figa:
@
Filip
taka nierówność ..... to już inna "bajka"
Szkoda słów
Miłych snów
11 maj 23:35
kat666:
Bekowe jest zadanie 4. Autor pewnie chciał aby odpowiedziano B, ale jedyną sensowną odpowiedzią
jest A.
11 maj 23:37
figa:
Odp A
nie ma różnych pierwiastków równania
jest tylko jeden pierwiastek x= −2
11 maj 23:49
Szkolniak: Ja 13 zrobiłem w ten sposób, że:
5(a+b)=7c
25a
2+50ab+25b
2=49a
2+49b
2
12a
2−25ba+12b
2=0
Rozwiązałem jako równanie kwadratowe, wyznaczyłem pierwiastki i po zadaniu.
12 maj 00:11
chichi:
Oba sposoby są niemalże identyczne, sprowadzają się do rozwiązania równania kwadratowego..
12 maj 00:13
Szkolniak: A zadanie 4 też sprawnie mi poszło sposobem algebraicznym:
3x+|x−4|=0
(x−4≥0 ∧ 3x+x−4=0) v (x−4<0 ∧ 3x−x+4=0)
12 maj 00:19
figa:
I jaką odp zaznaczyłeś w zad 4 ?
12 maj 00:22
chichi:
No, bo w sumie, to takie z podstawy chyba nawet to równanie
12 maj 00:22
Szkolniak: figa odpowiedź w której była "1", nie pamiętam dokładnie która to spośród A, B, C, D
12 maj 00:24
figa:
źle
odp A/ 0
12 maj 00:25
figa:
zad4. podchwytliwe baaaaaaaardzo
Pytali o liczbę różnych pierwiastków
a jest tylko jeden x= −2
różnych nie ma !
12 maj 00:26
Szkolniak: To ciekawe, Matma z pasją, Akademia ANS oraz eTrapez − wszyscy zaznaczają odpowiedź B, czyli
"1".
Jak poprawna odpowiedzią będzie A to chyba padnę ze śmiechu
To test czytania ze zrozumieniem czy test z matematyki?
12 maj 00:28
figa:
poprawna A/0
12 maj 00:29
Szkolniak: No to masakra..
Nie wiem czy nie jest to jakaś kwestia sporna i tak naprawdę kwestia własnej interpretacji,
wydaje mi się że odpowiedź B powinna być jak najbardziej poprawna
Ale jeśli jest tak jak mówisz, to szkoda bardzo
W takim razie resztę z zamkniętych mam dobrze
12 maj 00:34
chichi:
Eta >
CKE
12 maj 00:34
kat666:
''To test czytania ze zrozumieniem czy test z matematyki?''
Ani jedno, ani drugie. Tu niestety test pisania z sensem oblał autor.
Zadanie 15 jest bezsensowne, więc pewnie je skasują.
12 maj 00:37
Szkolniak: Dlaczego bezsensowne i w jaki sposób mieliby je skasować?
W sumie co do 15 też mam mieszane uczucia, zawsze te optymalizacyjne były dosyć łatwe i
przyjemnie się je robiło, bo był jakiś ostrosłup czy graniastosłup czy jakaś geometria
analityczna i tyle, a tutaj jeszcze doszła jakaś, według mnie, niepotrzebna cena
12 maj 00:40
chichi:
A co teraz nie był graniastosłup?
Najlepiej jakby co roku był ten sam arkusz..
12 maj 00:41
Szkolniak: No nie chodzi mi o to żeby był ten sam arkusz, ale chyba coś musi być na rzeczy jeśli osoby
znające się na matematyce na yt wypowiadają się że był to dosyć dziwny arkusz i my maturzyści
tak samo mówimy?
Ja jakbym to robił w domu tak jak Ty i na spokojnie miał czas wszystko przejrzeć to zapewne
może bym podchodził do tego tak jak Ty
Będąc maturzysta siadasz w ławce i wiesz ze masz na to tylko 3 godziny, więc wydaje mi się że
to jest kompletnie inna sprawa
12 maj 00:46
chichi:
Ja też byłem maturzystą, mam znajomych, którzy są i też byli. Nie tłumacz mi tego, 3 godziny to
multum czasu na taki arkusz, to nie są zadania konkursowe, przy których nad pomysłem trzeba
posiedzieć dłuższą chwilę. Nie każdy musi przecież zdac na 100% prawda?
12 maj 00:51
Filip: Chichi a ile miales % z matur roz roktemu z matmy?
12 maj 09:55
daras: @chichi i oto chodzi, oto chodzi
12 maj 10:00
daras: PS dodzwoniłeś się na infolinię CKE ?
12 maj 10:00
6latek: daras popieram
Moze sie dodzwoni . ja osobiscie czekam ponad rok na odpowiedz na emalia ktorego do nich
wyslalem
12 maj 10:09
getin:
widać że mało czasu mieli na standaryzację i dopracowanie zadań, stąd głosy że dziwny arkusz
pojawiły się 4, a nawet na upartego 5 zadań na trygonometrię, a tylko jedno na ciągi ?
na to słowo różnych w zad. 4 nie zwróciłem uwagi, nie powinno się to słowo tam pojawić
albo źle sformułowane zadanie 8 w arkuszu z marca 2021 (poziom podstawowy) − jednak to tylko
próbna matura
co do zad. 14 z parabolą y=x2 i trójkątem, to podpunkt b) wg mnie miał charakter zadania
konkursowego (na pewno było nietypowe)
jaką licealną metodą udowodnisz że nierówność m4−4m2−m+6>0 jest prawdziwa dla m∊R ?
− grupowanie odpada
− tw. o wymiernych pierwiastkach wielomianu odpada
− pochodna odpada (bo wielomian 3−go stopnia który z niej wyjdzie, prowadzi do wzorów Cardano)
− może jakieś sprytne zwijanie do wzorów skróconego mnożenia którego nie widzę ?
12 maj 10:55
Filip:
m
4 − 4m
2 − m + 6 > 0
m
4 − 5m
2 + m
2 − m + 6 > 0
| 5 | | 25 | | 1 | | 1 | | 24 | |
(m2 − |
| )2 − |
| + (m − |
| )2 − |
| + |
| > 0 |
| 2 | | 4 | | 2 | | 4 | | 4 | |
| 5 | | 1 | | 1 | |
(m2 − |
| )2 + (m − |
| )2 − |
| > 0 |
| 2 | | 2 | | 2 | |
ja do tego jedynie doszedlem, dalej nie wiem jak
12 maj 11:25
Maciess: Po wielkiej bitwie opadł kurz. Tak patrząc na szybko to ten arkusz powinien "odróżnić" te osoby
które uczyły sie schematów na pamięc, a te które główkowały. O opinie maturzystów to chyba
dopiero jutro można pytać, bo teraz każdy powie "szok i niedowierzanie"
12 maj 11:34
ICSP: | 9 | | 81 | | 1 | | 1 | | 7 | |
m4−4m2−m+6 = m4 − |
| m2 + |
| + |
| m2 − m + |
| + |
| = |
| 2 | | 16 | | 2 | | 2 | | 16 | |
| 9 | | 1 | | 7 | |
= (m2 − |
| )2 + |
| (m−1)2 + |
| |
| 4 | | 2 | | 16 | |
12 maj 11:34
getin:
o widzisz, dałeś mi dobry trop!
m4−4,5m2+0,5m2−m+6>0
(m2−2,25)2−5,0625+0,5m2−m+6>0
(m2−2,25)2 + 0,5m2−m+0,9375 >0
z tego 0,5m2−m+0,9375 wychodzi ujemna delta więc udowodnione
12 maj 11:42
getin:
ICSP był pierwszy
12 maj 11:43
Filip: no ja nie wpadlem na rozwiazanie icsp, bo zapomnialem ze przeciez moge rozbic na ulamki, a nie
tylko na calkowite
12 maj 12:05
chichi:
@
Filip 100%, ale ja pisałem 2 lata temu, po maturze na rok wróciłem do domu
@
daras @
6latek najpierw muszę poczekać aż oburzeni maturzyści zwolnią nfolinię
12 maj 12:17
kat666:
Zadanie 13 >> Moim zdaniem na otrzymanie maxa wystarczy napisać: ''Taką własność ma trójkąt
egipski i trójkąty podobne do niego.
Szukany sinus to 0,8''
Zadanie 14 >> Moim zdaniem fajne. I do zrobienia w 3 minuty.
a) wystarczyło wstawić współrzędne punktów do wzoru z iloczynem wektorowym
b) wcale nie konkursowe. Kąt C jest zawsze ostry gdyż leży poza kołem o średnicy AB. Ostrość
Kąta A wymusza położenie C ponad prostą y=−x+2, a ostrość B wymusza położenie C pod prostą
y=−x+4 ( i tu są jedyne rachunki w tym zadaniu).
Zadanie 15
Straaaaszny bubel! Optymalizacja wymiarów wewnętrznych pojemnika jest bezsensowna, a wymiarów
zewnętrznych obliczyć się nie da, skoro nie ma podanych grubości ścian. Mam też inne
zastrzeżenia, lecz te bledną przy ściankach zerowej grubości pojemnika wielkości połowy
bliźniaka.
12 maj 13:41
daras: @
getin standaryzacja
te arkusze są od lat na kolanie pisane, tylko na początku pamiętam,
jakieś 20 lat wstecz zakładano szczytne cele: sprawdzanie rozumienia treści zadań na
reprezentatywnej grupie uczniów itd
także kochani nie przejmujcie sie, matura to bzdura
12 maj 14:25
chichi:
Wystarczy uzasadnić, że nie ma innych przypadków. W tym zadaniu tak będzie, ale istnienie
jakiegoś rozwiązania nie wyklucza możliwości istnienia również innego. Wtedy full
12 maj 14:31
6latek: Nie znam zadan ale iloczyn wektorowy to nie ten poziom .
Raczej skalarny
12 maj 14:37
kat666: Nie wiem jak jest dziś, ale dawniej to był poziom pierwszej klasy szkoły średniej.
Niech u będzie wektorem AB, a v wektorem AC więc wtedy:
| 1 | | 1 | | 1 | |
PΔABC= |
| |u||v| sin (∡{u,v})= |
| |u x v|= |
| |xuyv−xvyu| |
| 2 | | 2 | | 2 | |
To zabawne, iż skrócona wersja tablic jaka maturzysta ma do dyspozycji dla wielu jest wszystkim
co istnieje w matematyce na poziomie szkoły sredniej.
Nawiązując do wspomnień darasa, wtedy też (tj. 20 lat temu) uparto się na zadanie z kontekstem
realistycznym (bo podobno na Zachodzie takowe na ichniejszych egazaminach bywa)..
Czasami, i niestety tak było w tym roku, zadanie z kontekstem realistycznym jest
nierealistyczne i nie powinno być oceniane.
12 maj 17:29
PW: Pani figa − jak można twierdzić, że zadanie nr 4 ma jakąkolwiek poprawną odpowiedź?
Zadanie jest bezsensowne i powinno być pominięte przy ocenianiu.
Jak powszechnie wiadomo, równania miewają rozwiązania (a nie pierwiastki) i jedyne
poprawne pytanie mogłoby brzmieć "Ile rozwiązań ma równanie?" (określenie "różnych" jest w tym
wypadku zbędne, rozwiązanie równania − o ile istnieje − to liczba, nie może być ta sama liczba
drugim rozwiązaniem).
Przykład: Równanie
(x−2)2 = 0
ma jedno rozwiązanie, jest nim liczba 2 i nie wolno bredzić, że ma dwa jednakowe rozwiązania.
Można zadawać pytanie o liczbę pierwiastków wielomianu. Również i wtedy wielomian
W(x) = (x−2)2
ma jeden pierwiastek, a nie dwa jednakowe. Poprawne określenie to w tym wypadku pierwiastek
podwójny. Autor zadania 11 wiedział o tym (pyta o pierwiastki trójmianu kwadratowego, na
wszelki wypadek mówiąc o dwóch różnych pierwiastkach, choć to określenie jest zbędne). Szkoda,
że zadanie nr 4 formułował ktoś inny i zapytał o coś, co nie istnieje − pierwiastki równania.
Na miejscu maturzystów zawalczyłbym o unieważnienie tego zadania.
12 maj 19:46
Szkolniak: Jeśli tak naprawdę będzie że w zadaniu 4 poprawną odpowiedzią będzie ''0'', to mówię, chyba
padnę.
Według mnie polecenia powinny być jasne i przejrzyste, po to żeby wiedzieć co ma się zrobić i
żeby sprawdzić czy to potrafisz czy nie, a nie żeby jeszcze szukać pułapek w postaci zawiłej
treści w zadaniu.
Nie mówię że nie trzeba być czujnym i robić wszystko po kolei jak głupi, ale jednak bez
przesady..
Swoją drogą jestem ciekaw jakie zadanie będzie statystycznie, dla maturzystów, najtrudniejsze z
matury 2021 − czy wie ktoś czy takie statystyki na ten temat się pojawiają?
12 maj 20:38
12 maj 20:41
12 maj 20:48
chichi:
Strona 14 to, to co Cię interesuje
12 maj 20:49
Filip: matemaks zaznaczyl, ze 1
12 maj 20:50
12 maj 20:54
12 maj 21:00
chichi:
Hahahahaha mistrz
12 maj 21:01
12 maj 21:42
chichi:
Ja nigdy nie widziałem tych filmików, dziś pierwszy raz. Za mocne są XDD
12 maj 21:56
Maciess: Ja sie dziwnie w ogóle, że tak długo trzeba było czekać aż powstaną takie przeróbki, ale fakt
czyste złoto XD
12 maj 22:23
PW: mydlix, nie szukaj rozstrzygnięcia problemów matematycznych w Słowniku Języka Polskiego.
http://www.zszil.pl/dokumenty/matura/tabliceM.pdf
− strona 4. (o funkcji kwadratowej) zawiera ustaloną przez ekspertów nomenklaturę.
A że CKE sama nie wie co ustaliła, to już tylko źle świadczy o poziomie "ekspertów"
układających zadania maturalne.
12 maj 22:52
kasia0948: PW to oznaczałoby że wyrażenie algebraiczne ma pierwiastki tak? Bo trójmian kwadratowy to
wyrażenie, tak samo jak wielomian i mają pierwiastki. Funkcje: kwadratowa i wielomianowa itd.
mają miejsca zerowe a równania mają rozwiązania tak? Chociaż utarło się chyba że na funkcję
wielomianową mówimy także wielomian mimo iż jest to funkcja wielomianowa bo tak po prostu
szybciej? Dziękuję z góry za wyjaśnienie
12 maj 23:00
ABC:
znam niejeden podręcznik gdzie nie ma takich rozróżnień , a CKE pod dowództwem Smolika to dla
mnie żaden autorytet żeby nie używać mocniejszych słów
12 maj 23:14
kasia0948: No ok ja nie mówię że nie. Tylko są 3 pojęcia więc jakieś różnice muszą w nich być. Może
właśnie takie o których tu mowa bo po co jedno zjawisko miałoby mieć tyle nazw?
12 maj 23:19
ABC: bo ludzie są pełni pychy i każdy chce mieć swoje własne oznaczenia i nazewnictwo
12 maj 23:40
kasia0948: Zgadzam się z tobą ABC w 100% ale jak te pojęcia już powstały (może niepotrzebnie) to chociaż
chciałabym wiedzieć które do którego. Czy jest tak jak napisałam wcześniej czy może inaczej.
Może PW mi wytłumaczy fajnie by było
13 maj 00:52
Tajwańska podróba 6-latka: bardzo sobie cenię PW , ale w tej sprawie on jest nieuleczalnym fanatykiem jednej z opcji
i jego spojrzenie na problem nie jest obiektywne
13 maj 08:18
PW: Krzysiu, to jest "argumentum ad personam" − przypisywanie osobie negatywnych cech zamiast
używania merytorycznych argumentów.
Ja wiem, że od co najmniej 50 lat panuje bałagan w nazewnictwie, ale sprawa została uregulowana
jednoznacznie przez CKE. Patrz np. ubiegłoroczna matura, poziom podstawowy:
− zadanie 6. : suma wszystkich rozwiązań równania ...
− zadanie 10.: pytają o liczbę rozwiązań równania ...
− zadanie 5.: Zbiorem wszystkich rozwiązań nierówności (...) jest przedział...
Podobnie w zadaniu 11. z poziomu rozszerzonego: mówi się o rozwiązaniach równania.
Dlatego odezwałem się w sprawie tegorocznego zadania nr 4, którego treść jest kuriozalna.
W starych zbiorach zadań są polecenia w stylu "znajdź pierwiastki równania", ale są one
niezgodne z dzisiejszą nomenklaturą i nauczyciele powinni na to zwracać uwagę, jeżeli z takich
zbiorów zadań korzystają. Inaczej w głowach biednych uczniów powstaje galimatias (patrz
wypowiedź kasi0948)
Więcej już się nie będę wypowiadał, maturę zdałem 52 lata temu i mam w nosie prawie wszystko,
lącznie z pierwiastkami trzeciego stopnia z jedności.
13 maj 18:37
kasia0948: Czyli nie wytłumaczy mi pan tej różnicy?
13 maj 18:45
6latek: dzien dobry
PW pozdrawiam
Ja sie w tym temacie nie wypowiadalem w ogole ,oprocz tego gdzie napislem ze czekam na
wiadomosc od CKE.
Nie wiem dlaczego ktos przyjmuje sobie takie nicki .Wcale nie jestem w jakikolwiek sposob
orginalny
Sa na forum ludzie starsi ode mnie ktory maja wiedze duzo ,duzo wieksza
Także to nie moj jest problem gdyz mature zdawalem 43 lata temu .Az tak bardzo ona mnie nie
inreresuje ale powtarzam sobie tylko z jednego powodu o ktorym nie chce tutaj pisac
Dbaj o siebie a szczegolnie o oczy
13 maj 18:58
ABC: Panowie to ja przy was jak dzieciak , zaledwie 33 lata po maturze
Kasia, każę któremuś ze swoich uczniów przygotować prezentację na ten temat , taką na 20−25
slajdów,
mam paru zagrożonych
ale musisz 2 tygodnie poczekać , powiem że ma być bez lipy , rys
historyczny, sytuacja obecna i wnioski na przyszłość
13 maj 19:33
kasia0948: ABC to dopiero byłoby coś. Pewnie nie tylko ja szukam informacji na ten temat
13 maj 19:37
chichi:
@
ABC jak Ty dzieciak, to ja... @
PW wcześniej pisał maturę niż moi rodzice się
urodzili
13 maj 19:43
6latek: Moze i sie naraze niektorym (ale mam to gdzies)
sami maturzysci sa sobie winni takiej sytuacji .czy ktorys z nich zapytal chociaz raz o to
swojego nauczyciela czy wymusil na nim odpowiedz?
lepiej pytac po forach gdzie jeden z drugim sie zgadza lub nie zgadza .Wiec sami sobie na to
zapracowaliscie
jak zwykle co roku po maturze od kilku lat budza sie z reka w nocniku . jesli byloby od razu
to wiadomo to na egzaminie powinniscie takie problemy jak tu od razu zglaszac do swojej
Komisji
a nie po egzaminie plakac jak male dzieci .(bo mi zrobili krzywde) .
14 maj 15:24
kerajs:
Maturzyści niczemu nie są winni. A problemy zgłaszane są od lat, lecz ignoruje się je frazesem:
''taki problem nie powinien pojawić się w zadaniu maturalnym''.
17 maj 21:17
6latek: Ja zostane przy swoim zdaniu.
17 maj 21:21
kerajs:
''ABC:
Kasia, każę któremuś ze swoich uczniów przygotować prezentację na ten temat , taką na 20−25
slajdów,
mam paru zagrożonych ale musisz 2 tygodnie poczekać , powiem że ma być bez lipy , rys
historyczny, sytuacja obecna i wnioski na przyszłość''
Nie wiem jak Katarzyna, ale ja z niecierpliwością czekam na zapowiedzianą prezentację, a minęło
trochę więcej czasu niż 2 tygodnie.
30 maj 22:40
Katarzyna:
Bez ściemy
kasia0948=
kerajs
30 maj 23:02
kasia0948: Tak zaglądam tutaj czasami i sprawdzam czy coś się pojawiło w tej sprawie ale cierpliwie czekam
31 maj 17:16
kerajs:
No to czekamy wspólnie.
@ Katarzyna
kasia0948 nie jest moim multikontem.
5 cze 09:44
kasia0948: No to chyba się nie doczekam
20 lip 21:38
kerajs: Może się doczekasz skoro ABC tu bywa.
16 sie 00:26