matematykaszkolna.pl
Logarytmy Sojowo-waniliowe latte: Liczba log3(4) jest równa:
 1 
a)

 log2(3) 
b) log2(9)
 1 
c)

 log2(9) 
d)log2(3) Wyszło mi D (dobrze?)
30 kwi 09:59
ite: to nie jest dobra odpowiedź, jak liczysz?
30 kwi 10:16
janek191:
 1 1 1 
log3 4 = log3 22 = 2 log3 2 = 2*

=

=

 log2 3 2 log2 3 log2 9 
30 kwi 10:23
ite: czy przedostatni znak równości jest uzasadniony?
30 kwi 10:25
janek191: Pomyłkaemotka
30 kwi 10:32
janek191:
 2 2 2 
log3 4 = 2 log3 2 =

=

=

=
 log2 3  log2 (3)2 2 log23 
 1 
=

 log2 3 
30 kwi 10:35
Whitesnake : Wyszliśmy z logarytmu , dostaliśmy w odpowiedzi logarytm więc nadal nie wiemy ile jest równa ta liczba początkowa
 1 
Teraz ile jest równa liczba

?
 log23 
30 kwi 10:39
Snakewhite: = 5.75374823944
30 kwi 11:36
Whitesnake : Sprawdżmy
 1 1 log3 1 0,477 
log23=

log23=

*

=

*

=0,792
 2 2 log2 2 0,301 
1 1 

=

= 1,(26)
log23 0,792 
30 kwi 12:05
wredulus_pospolitus: Whitesnake −−− ale co Ty sprawdzasz I po co ?
30 kwi 12:14
Whitesnake : Gdyż uważam że kazdy logarytm ma swoja wartość i te wartość należy policzyć a nie przedstawić w postaci innego logarytmu . Po co?
30 kwi 12:34
wredulus_pospolitus: Nadal pytanie brzmi −−− po co? Jest to zadanie zamknięte z matury w którym masz podane odpowiedzi. Zadanie polega na przekształceniu logarytmu do innej postaci i tyle. Nikogo nie interesuje jaką konkretnie wartość prezentuje sobie to wyrażenie.
30 kwi 12:44
Whitesnake : Wiem .Właśnie o to chodzi że nikogo nie interesuje Potem przyjdzie obliczyć i rozpacz bo zabronią użyć kalkulatora (nastepna głupota) Wie moje pytanie do Ciebie . Po co takie zadanie ?
30 kwi 12:52
chichi: Do poprawienia umiejętności korzystania z własności i wzorów logarytmu...
30 kwi 12:54
wredulus_pospolitus: To zadanie jest po to, aby przetestować czy uczeń zna i potrafi zastosować podstawowe własności logarytmów w celu przejścia z jednej postaci logarytmu do innej. Już widzę jak ktoś się pyta o dokładną wartość tego wyrażenia. Oszacowaną ... może ... ale dokładną? O ile to nie jest potrzebne (a raczej nie będzie potrzebne) do jakiś obliczeń praktycznych, to nikogo nie obchodzi ile to dokładne wynosi.
30 kwi 12:57
Whitesnake : Po to są wzory i własności logarytmów żeby obliczyc ich konkretną wartość . Nie sądzisz?
30 kwi 12:59
wredulus_pospolitus: Nie sądzę
30 kwi 13:02
chichi: Gadał dziad do obrazu, a obraz do niego ani razu... Tak do tego służą te wzory, ale chodzi o umiejętność korzystania z własności.. Poza tym jeśli podajesz przybliżone wartości, to nie używaj znaku równości, bo kłamiesz
30 kwi 13:03
Whitesnake : Więc każdy z nas niech zostanie przy swoim zdaniu.
30 kwi 13:03
Whitesnake : Czy przy obliczeniu np długości jakiegos boku trojkąta gdzie kąt nie jest 30o tylko 47o w wyniku nie piszesz a= ..... .?czy piszesz a≈.... ?.Wydaje sie ze to pierwsze . I w książkach tak jest Także nie mów proszę że kłamię.
30 kwi 13:09
30 kwi 13:11
Whitesnake : Żeby nie przedłużać tej dyskusji (chociaż mam swoje zdanie na ten temat) przyznam Ci racje jeśli tylko będziesz z tego zadowolony że to Ty masz rację .
30 kwi 13:17
chichi: Zauważ, że jeśli zaznaczasz 'w przybliżeniu wynosi' można zapisać znak równości, jeśli nic nie piszesz i wstawisz znak '=', to oznacza jakby faktyczna wartość rzeczywiście tyle wynosiła. W matematyce powstają po to symbole, żeby unikać zapisu słownego stąd powstał symbol '≈' pozdrawiam
30 kwi 13:20