Punkty przecięcia z osią OX
Jack: Jak obliczyć miejsca zerowe tej funkcji?
y(x)=x−ln(x+3)
24 kwi 12:38
a7:
0=x−ln(x+3)
x=ln(x+3)
?
24 kwi 13:03
Louie314: y(x)=x−ln(x+3)
Dziedzina: x+3>0 ⇒ x>−3
x−ln(x+3)=0
ln(x+3)=x
ln(x+3)=ln(ex)
x+3=ex
I tutaj musiałbyś znać funkcję specjalną W Lamberta, gdyż zmienna jest i w podstawie, i w
wykładniku.
24 kwi 13:06
Mariusz:
Louie umiesz czytać kod w C bo znalazłem kod źródłowy programu do odwracania macierzy
Kod źródłowy był w Pascalu i przełożyłem go na C
Sposób ten jest o tyle ciekawy że ma złożoność zbliżoną do eliminacji Gaußa
ale nie wymaga dołączania macierzy jednostkowej więc jeśli sprawnie wykonujesz
działania arytmetyczne w pamięci pozwoliłaby ci ona zaoszczędzić trochę papieru
podczas odwracania macierzy
Ja już przećwiczyłem odwracanie macierzy tym algorytmem i kilka
macierzy nawet udało mi się odwrócić
Przeglądałeś strony ważniaka ?
Mają tam dobrze opisany rozkład macierzy na iloczyn LU=PA
mimo iż można tam znaleźć kilka literówek to sam sposób przedstawienia tego rozkładu
jest dobry dla tego który chciałby zarówno napisać program realizujący taki rozkład
jak i samemu go przećwiczyć
24 kwi 13:51
Maciess: To jest jakas pasta z tym kodem do odwracania macierzy?
24 kwi 14:54
Mariusz:
Jeżeli pod pojęciem pasta masz na myśli wklejkę na pastebin.com to tak
tam wkleiłem ten kod
Kod znalazłem w Pascalu i przełożyłem go na C
Tu go masz
https://pastebin.com/E0pj4fDS
Jak już pisałem jego zaletą jest to że nie trzeba dołączać macierzy jednostkowej
24 kwi 15:05
Maciess: Nie. Chodziło mi o to, że od jakiegoś czasu wypytujesz losowe osoby o jakieś kody algorytmów, a
żadna nie pyta. Stąd pytanie. Czy to jakis żarcik czy po prostu tak sobie pytasz.
24 kwi 17:04
Mariusz:
Po prostu mało kto tego algorytmu używa choć jest równie szybki jak eliminacja Gaußa
tyle że jest bardziej oszczędny pamięciowo
Czasami z góry wiemy że układ równań będzie miał jedno rozwiązanie
(przykładowo rozkład na sumę ułamków prostych) i wtedy macierz odwrotna
może być wygodna
ale myśl sobie co chcesz
Nie tak dawno znalazłem u Knutha też pewien algorytm odwracania macierzy
https://pdfhost.io/v/gFCD2oWo._Knuth_inverse_matrixpdf.pdf
Jak chcesz się wykazać to zamiast pytać o głupoty mógłbyś mi podpowiedzieć jak zapisać
go w kodzie
24 kwi 17:49