matematykaszkolna.pl
Oblicz pole obszaru ograniczonego wykresami funkcji Jarek: Oblicz pole obszaru ograniczonego wykresami funkcji f(x)=|2x+2|−1 oraz g(x)=|x−2|+3
29 mar 20:12
Mila: rysunek f(x)=|2x+2|−1 g(x)=|x−2|+3 Punkty wspólne: 1) x<−1 f(x)=−2x−2−1 i g(x)=−x+2+3 −2x−3=−x+5 −x=8, x=−8 i y=13 A=(−8,13) 2) x≥1 i x<2 f(x)=2x+2 −1 i g(x)=−x+5 2x+1=−x+5 3x=4
 4 
x=

, y=323
 3 
 4 11 
B=(

,

)
 3 3 
Licz pole
29 mar 22:10
Jarek: a co z C?
29 mar 22:21
chichi: f(x)=2|x+1|−1 ⇒ C=(−1, −1)
29 mar 22:30
Mila: f(−1)=0−1=−1 C=(−1,−1) Za pomocą całki, czy szkolnym sposobem masz obliczyć pole?
29 mar 22:32
Jarek: szkolnym
29 mar 22:34
Mila: Jak liczyliście w szkole, co pamiętasz?
29 mar 22:47
Jarek: P=1/2 ah
29 mar 22:52
Jarek: i p=a*h/2 najbardziej
29 mar 22:53
Mila: A wektory i wyznacznik były?
29 mar 22:54
Jarek: nie, raczej nie
29 mar 22:55
Jarek: to jest zadanie z 1 klasy tech
29 mar 22:58
Mila: 1) Oblicz długość boku AC. 2) Oblicz odległość punktu B od prostej y=−2x−3 I podaj obliczone wyniki.
29 mar 22:59
chichi: Ten wzór jest w tablicach, nie musiał pojawiać się na lekcji
29 mar 23:04
Jarek: rysunekcos takiego?
29 mar 23:14
Jarek: h= 2cm
29 mar 23:16
Qulka: tablice maturalne str 6 https://prnt.sc/10zc9lr
29 mar 23:17
Jarek: P=1/2(−8,13)*(1,4)*(−1,−1)
29 mar 23:28
chichi: Co Ty punkty sobie mnożysz?
29 mar 23:31
Jarek: dobra, mam tyle ile mam, dzieki za pomoc, sproboje poogladac jakies poradniki bo chyba tak bedzie najlepiej
29 mar 23:35
Mila: rysunek Jarek tak nie można. A=(−8,13), C=(−1,−1) Liczysz długość |AC| z twierdzenia Pitagorasa z rysunku: |AC|2=72+142}=49+196=245=5*49 |AC|=5*49=75 Albo z wzoru na długość odcinka; Na pewno masz w podręczniku. A=(x1,y1), B=(x2,y2) |AB|=(x2−x1)2+(y2−y1)2 =================== |AC|=(−1−(−8))2+(−1−13)2=72+(−14)2=245 2)
 4 11 
Odległość punktu B=(

,

) od prostej AC: y=−2x−3
 3 3 
2x+y+3=0 Wzór :
 
 4 11 
|2*

+

+3|
 3 3 
 
d=

=
 22+12 
 1 28 7*14 
PΔ=

*75*

=

 2 35 3 
 98 
PΔ=

 3 
29 mar 23:52
Mila: II sposób AC=[7,−14]
 4 11 28 28 
AB=[

−(−8),

−13}]=[

,−

]
 3 3 3 3 
 1 28 28 
PΔ=

*|7*(−

)−(−14*

)|=
 2 3 3 
 1 28 98 
=

*7*

=

 2 3 3 
29 mar 23:52
chichi: III sposób
 282 75 142+145 
|AB|=

, |AC|=75, |BC|=

, p=

 3 3 3 
 142+145 142+145 282 142+145 
P=

(


)(

−75)
 3 3 3 3 
 142+145 75 98 
(


)=

[ j2]
 3 3 3 
Ale raczej nie polecam tej drogi
30 mar 00:06
blabla: rysunek
 4 11 
A(−8,13), C(−1,−1), D(6,13) , B(

,

)
 3 3 
P(ABC)= P(ADC)=P(ABD)
 11 28 
|AD|=14 , |CE|=14 , |BF|= 13−

=

 3 3 
 1 1 28 
P(ABC)=

*14*14 −

*14*

 2 2 3 
 98 
P(ABC)=

 3 
============
30 mar 00:30
chichi: Chyba się ' = ' wkradł zamiast ' − '
30 mar 00:33
blabla: Oczywiście miało być : P(ABC)=P(ADC)P(ABD)
30 mar 00:34
blabla: No i po ptokach
30 mar 00:41
chichi: Można też ten trójkąt zamknąć w prostokącie i od jego pola odjąć 3 pola trójkątów prostokątnych, nieco więcej pracy. Ile ludzi tyle pomysłów +1
30 mar 00:44
Qulka: To zadanie z 1 klasy ze str 186 i jedynie znają Twierdzenie Picka które było na str 69
30 mar 09:39
Chińska podróba 6-latka: jaki to podręcznik?
30 mar 10:13
Qulka: Babiański
30 mar 11:21
Chińska podróba 6-latka: Nowa Era? podstawa czy rozszerzenie?
30 mar 11:24
Qulka: nowa era jednoczesnie podstawa i rozszerzenie ( taka zółta)
30 mar 11:52
Saizou : Qulka B nie jest punktem kratowym, wzór Picka nie zadziała.
30 mar 12:21
Chińska podróba 6-latka: żółtą to ja nazywam rozszerzeniem , podstawa jest niebieska emotka
30 mar 12:32
uou:
30 mar 12:32
Chińska podróba 6-latka:
30 mar 12:38
Qulka: no tak w zadaniu mam f(x)=|2x+2|−1 oraz g(x)=|x−2|+1
30 mar 16:01