matematykaszkolna.pl
Uzasadnij, że |a-b|=|b-a| angelika: Uzasadnij, że |a−b|=|b−a|.
19 mar 22:47
Eta: |b−a|= |−(a−b)|=|−1|* |a−b|= |a−b|
19 mar 22:54
angelika: Skąd to rozbicie na |−1|* |a−b|?
19 mar 23:13
Eta: Wróć do podstawówki !
19 mar 23:15
6latek: Ze znanej własności wartosci bezwzględnej |x * y|= |x|*|y|
19 mar 23:22
angelika: Jak można ją wykazać?
19 mar 23:24
pawik: 4 opcje masz a>=0&&b>=0 a<0&&b<0 a<0&&b>=0 a>=0&&b<0
19 mar 23:25
angelika: Można nieco jaśniej?
19 mar 23:30
pawik: mozna jeszcze inaczej: |ab|=(ab)2=a2b2=a2b2=|a||b|
19 mar 23:34
6latek: Mysle pawik ze Pani Eta wytlumaczyla to bardzo dobrze Natomiast angelika fakt powinna wrocic do szkoly podstawowej i przypomniec sobie ze (−)=−1 −tylko ze nie piszemy tej jedynki wtedy bedzie tak |b−a|=|−(a−b)|=|−1(a−b)|= |−1|*|a−b|= 1*|a−b|=|a−b|
19 mar 23:46
pawik: a ja mysle ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem, nie pozdrawiam
20 mar 00:04
6latek: Jesli komus cos zarzucasz to kulturany czlowiek pokaze blad ktory zostal popelniony Tutaj nie pokazales dlaczego nie umiem czytac ze zrozumieniem .Zachowales sie mlody czlowieku po chamsku . Natomiast Twoj post 23 :34 tez uwazam ze niewiele jej daje .Dlaczego ? Jesli pyta o takie rzeczy to czy naprawde wie x2=|x|? Dlatego powinienes to od razu wyjasnic jej ,Nie pisalem Ci tego gdyz uwazalem ze nie ma potrzeby . Ale skoro sam to poruszyles to trudno .
20 mar 00:16
ICSP: |a−b| = |b−a| Jeśli a ≥ b to mamy |a−b| = a − b = −(b − a) = |b−a| Jeśli a < b to mamy |a − b| = −(a−b) = b − a = |b − a| Jeżeli mamy coś uzasadniać to najlepiej korzystajmy tylko z definicji. Jeżeli korzystamy z innych wyników których wcześniej nie udowodniliśmy to należy je również uzasadnić. Mówię tutaj o wzorze: |ab| = |a||b|
20 mar 09:51