funkcja kwadratowa
Natalka: Funkcja kwadratowa 𝑓(𝑥) = 𝑥2 + 𝑏𝑥 + 𝑐 nie ma miejsc zerowych. Wykaż, że 1 + 𝑐 > 𝑏.
dzisiaj na probnej bylo takie zadanie, kompletnie nie mialam na nie pomyslu, czy ktos mi
podpowie jak to udowodnic, prosze?
4 mar 12:55
piotr:
b
2−4c<0 (⇒ c>0)
⇒
b< 2
√c
zachodzi dla każdedo c>0: 2
√c ≤ 1 + c patrz wykres:
⇒
b< 2
√c ≤ 1 + c
⇒
b< 1 + c
4 mar 13:07
piotr: dla b<0 nierówność b< 1 + c oczywista, bo c>0
4 mar 13:11
jc: Skoro f nie ma miejsc zerowych, to dla każdego x, f(x)>0, w szczególności
0 < f(−1) = 1 − b + c, czyli b < 1+c.
4 mar 13:12
Natalka: dziekuje, zrozumialam, ale szczerze mowiac nigdy bym na takie rozwiazanie nie wpadla ... Nie
spotkalam sie jeszcze z takim trudnym dowodem na podstawie
4 mar 13:14
jc: Zadanie jest proste, wystarczy podstawić x=−1.
4 mar 13:49
Natalka: tak, to prawda, wtedy zadanie robi sie bardzo proste, ale trzeba wpasc na pomysl zeby podstawic
x=−1. Bardzo dziekuje za pomoc!
4 mar 13:55
kerajs:
Inaczej:
z ujemności delty wynika:
więc:
4 mar 23:48
Goblin: Czy sa jakies warunki dotyczace wspolczynnikow rownania kwadratowego gdzie mozemy stwierdzic
(bez rozwiazywania) ze delta bedzie ujemna ?
5 mar 11:55
ICSP: Tak:
b2 − 4ac < 0
5 mar 11:56
Jerzy:
Nie kijem go, ino pałą. Δ = b2 − 4ac , czyli nic nie trzeba rozwiązywać (obliczać)
5 mar 12:02
Goblin: Tak to wiem
Jednak nie o to mi chodzilo
mamy rownanie postaci
3x2−4x+2=0
Δ<0
mamy tutaj
a>b a>c i c>b (czy te warunki wystarcza ?
5 mar 12:03
ICSP: 2x2 − 10x + 1 = 0
Δ > 0
5 mar 12:05
Goblin: Wiec nie wystarcza
Wobec tego jakie to bylyby warunki?
5 mar 12:07
ICSP: Takie:
b2 − 4ac < 0
5 mar 12:08
Jerzy:
2x2 − 5x + 1 = 0
a>b , a >c ,c>b , a Δ >0
5 mar 12:08
Goblin: Dobrze .
To moze inaczej .
Bez obliczania b2−4ac , majac wspolczynniki a b c mozemy stwierdzic jak bedzie delta ?
5 mar 12:16
Jerzy:
Nie.
5 mar 12:20
Goblin: Dziękuje
5 mar 12:24
Piotr: Dlaczego podstawienie x = −1 ma być dowodem ? To przypadek szczegółowy jedynie. Podstawienie x
= −1 nie rozwiązuje zadania, bo jak ktoś jedzie z miasta A do miasta B przez miasto C to
wskazanie, że w jakimś punkcie był w mieście C oznacza, że całą podróż znajdował się tylko tam
?
5 mar 13:56
ICSP: patrz 4 marca 13:12
jc bardzo ładnie wszystko rozpisał.
5 mar 14:08
jj: Dxiekuje
5 mar 14:15
Qulka: a to nie miało być (jak typowe zadania na dowodzenie na pp
)
klasycznie wzorami skróconego mnożenia
Δ<0 to b
2<4c i c>0
(1−c)
2 ≥0
1−2c+c
2≥0
1+2c+c
2−4c≥0
(1+c)
2≥4c > b
2
oba dodatnie
1+c>b
cdn
5 mar 15:19
Eta:
dla
Quleczki
Zadanie jest za trudne ...............jak na podstawę
5 mar 15:59
ICSP: Aktualnie wszystko jest za trudne jak na podstawę.
5 mar 16:25
Kacper:
Ale uczeń z podstawy nie wymyśli, że wystarczy policzyć f(−1).
Też uważam, że za trudne jak na podstawę porównując arkusze z lat ubiegłych.
5 mar 17:36
Eta:
Hej
Kacper
Dawno Cię tu nie było
5 mar 17:37
Goblin: Dlatego myslalem ze mozna cos z tymi wspolczynnikami pokombinowac
No ale sie nie da .
5 mar 17:39
Kacper:
Hej
Praca zdalna powoduje, ze tyle czasu spędzam przed komputerem, że brakuje czasu na forum i siły
5 mar 17:40
Mila:
Co słychać ?
5 mar 17:41
Kacper:
Ale wchodzę systematycznie i zbieram ciekawe zadanka, które robisz
Eta
5 mar 17:41
Kacper:
Hej
Mila
Właśnie zabieram się za wrzucanie sprawdzonych klasówek uczniom. Masa roboty.
5 mar 17:42
Eta:
A mówi sie,że nauczyciele teraz, to nic nie robią, siedzą w gaciach w domu
i jeszcze za to im płacą
5 mar 17:42
Kacper:
Okazuje się, że więcej czasu miałem w szkole.
5 mar 17:42
Kacper: Teraz w 3 miejscach zapisuj pracę domową, żeby uczeń pamiętał.
I sprawdzanie prac to jakaś masakra.
5 mar 17:43
Eta:
No cóż, taki mamy "klimat "
Pozdrawiam
5 mar 17:44
Kacper:
Gdyby tylko nie ściągali wszystkiego jak leci, to może bym to przeżył
5 mar 17:45
Eta:
Na maturze to wszystko........"zaprocentuje"
5 mar 17:47
ICSP: Niech ściągają.
Nie każdy musi mieć maturę
Ja bym nawet nie karał za ściąganie.
5 mar 17:48
Kacper:
No ja np uczę klasę 2 i się boję, że będę musiał powtarzać materiał z rozszerzenia, ale kiedy?
5 mar 17:49
Jerzy:
Masakra.Wszystko ściągają z internetu bez własnego wkładu.
5 mar 17:51
Qulka: zmieniłam1 cyferkę w zadaniu żeby była inna odpowiedź niż w necie.. tylko 1 osoba zauważyła
5 mar 17:51
Jerzy: 17:48, nie masz racji.Czy ta młodzież przez całe życie będzie „ściągać” ?
5 mar 17:55
Qulka:
ta młodzież uważa szkołę za zło konieczne które trzeba przebrnąć z minimum wkładu własnego
bo potem to będzie bajka i nic z tej szkolnej wiedzy im nie będzie potrzebne
5 mar 17:58
Kacper:
ICSP też jestem zdania, że matura to luksus nie obowiązek.
Ale moja praca jako nauczyciela jest oceniana od % zdawalności.
Ponadto dzięki "rankingom" szkół uczniowie wybierają takie, gdzie cyferki są lepsze.
5 mar 17:59
Qulka: jeszcze powinni mieć świadomość że lepsze cyferki to większa praca
5 mar 18:01
Jerzy:
Nie matura,lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera, czyli do wojska na „trepa”.
5 mar 18:02
Eta:
O ... jak temat nam się rozwinął
5 mar 18:03
Kacper:
Ja bym wszystkich puścił, aby połowa nie zdała, ale wtedy powiedzą, że jestem beznadziejnym
nauczycielem.
Bo nie pojechałem rano, żeby ściągnąć Antka z łóżka, aby włączył komputer i się uczył
5 mar 18:05
Qulka: oj tam...znów niezdawalność skoczyła do 20% a było już 15% więc czas na kolejne cięcia w
stopniu trudności
5 mar 18:06
Kacper:
No tak, bo uczelnie nie będą mogły kształcić kolejnego pokolenia "magistrów"
5 mar 18:08
Qulka: a ja myślałam że te obniżanie to tylko CKE, żeby pokazać jaki to coraz lepszy system po
kolejnych reformach mamy
5 mar 18:09
Qulka: Kacper
puszczaj ich, a w ostatniej klasie jak im zacznie zależeć to windujesz poziom do
poziomu matury i tylko pod maturę uczysz.. i masz wysoki % na koniec
5 mar 18:12
Jerzy: @
Qulka , dobry żart
5 mar 18:15
Qulka: pamiętając że do matury podstawowej nie jest potrzebna wiedza matematyczna, a umiejętność
otworzenia tablic na odpowiedniej stronie
5 mar 18:15
Goblin: Qulka ma całkowitą racje .
5 mar 18:17
Qulka: doprecyzujmy..
matura podstawowa z polskiego sprawdza tylko umiejętność czytania ze zrozumieniem bo to im się
zawsze w życiu przyda niezależnie co dalej..
a z matematyki sprawdza na ile będą umieli że skryptów wyczytać właściwe informacje..(bo to też
potrzeba, która nie zależy od kierunku dalszych studiów)
5 mar 18:20
Qulka: wszelkiego rodzaju rzeczywiste podstawy danego przedmiotu pojawiają się dopiero na
rozszerzeniach
5 mar 18:21
Mila:
Nam na studiach mówili − Ci skończą studia, którzy rozumieją co się do nich mówi.
5 mar 18:24
Kacper:
Qulka, w maturalnej musieliby wszyscy nie zdać zatem
5 mar 20:23
Saizou :
Kacper nie daj się na zdalnym
Warto zainwestować w tablet ekranowy, bardzo ułatwia pracę. Tylko kto za to zapłaci.
Ja się cieszę, że na zdalnym nie mam matematyki tylko informatykę
5 mar 22:33
Qulka: było 500+ dla nauczycieli
Kacper.. oj tam...matura jest przewidywalna.. nauczysz ich tych 15 zadań zamkniętych z 25
i
wystarczy...
5 mar 23:27
Goblin: To jest biznes te zdalne nauczanie
Wielu rodzicow w tym moja córka(w Niemczech) bylo zmuszonych zakupic nowe lepsze laptopy bo
polaczenia sie zrywaly , bo nie mozna bylo sie polaczyc z nauczycielem
Takze zakupic wiele platnych programow np PowerPoint (bo ten ktory jest zainstalowany w
komputerze jest nieodpowiedni)
Takze sie zastanawiam nad jeszcze jedna sprawa . Wnuczka z biologii miala nauczanie zdalne ale
w poniedzialek musiala jechac do szkoly zeby napisac test
To tutaj sie nie boja ze dzieci sie zaraza ?
5 mar 23:52
Qulka: trudniej się zarazić jak przyjeżdża 1,2 klasy na jedną lekcję niż jak przyjeżdżają wszystkie 26
(albo więcej) i siedzą 8h na wszystkich przerwach
szczególnie dopóki przez edukację nie przepchną podwójnego rocznika (gim i podst) który
powodował zapychanie się korytarzy
5 mar 23:57
Kacper:
Saizou posiadam tablet graficzny od samego początku nauczania zdalnego, bez tego nie
wyobrażam sobie lekcji matematyki.
Qulka, chciałbym, aby nauczenie 15 zadań zamkniętych było tak proste, jak na zdalnym mówi się
do ściany.
7 mar 17:26
Saizou :
Kacper płytkowy czy ekranowy?
A to prawda co pisze
Kacper mówienie do monitora to norma.
Nauczyciela tak
a uczniowie tak
7 mar 18:24
Mila:
Dwa lata bezpowrotnie stracone dla edukacji.
7 mar 18:41
Saizou :
Mila wiedzę będzie jeszcze można wyrównać, ale czasu spędzonego z rówieśnikami już nie :c.
7 mar 18:49
Qulka: będę testować..
na zastępstwie w klasie w której normalnie niczego nie uczę zaproponowałam dla chętnych
dodatkową lekcję matmy o 8 rano jak normalnie zaczynają o 10tej..ciekawe ile przyjdzie
7 mar 21:22
Mila:
Powodzenia
Qulka
7 mar 21:27
duray: f(x)=x
2+bx+c 1+c>b
a>0 to f(x)>0
brak pierwiastków Δ<0
b
2−4c<0 więc c>0
to
4c>b
2 |:4
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
możliwe podejścia:
1.
dodawanie nierówności, dla α,β,γ,δ −> ℛ
α>β γ>δ
prawdziwe jest
α+γ>β+δ
2.
przechodniość nierówności
α>β β>γ
to
α>γ
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
z zadania mamy
1+c>b
więc
teraz przechodniość
po wyrugowaniu otrzymujemy
1+c>b
i podobnie dla przechodniości
Pozdrawiam
7 mar 22:45
Janek: duray − wielki szacun
Też Pozdrawiam
15 gru 11:43