matematykaszkolna.pl
Wariancja, dominanta, średnia xyyzz: Dzień dobry, mam problem z tym zadaniem, proszę o pomoc. Różnica wzrostu 30 osobowej grupy studentów, wyrażona za pomocą średniej arytmetycznej i dominanty wynosi 10 cm na korzyść średniej. Wariancja wzrostu jest równa 196. Należy ustalić czy: a) większość badanych osób ma wzrost niższy czy wyższy od średniej? b) siła asymetrii jest znaczna? c) dla trenera koszykówki korzystniejszy byłby rozkład wzrostu studentów o przeciwnym kierunku asymetrii?
27 gru 16:24
Qulka: https://cyrkiel.info/statystyka/miary-asymetrii/ a) niższy b) Ws=0,77 silna asymetria dodatnia c) tak
27 gru 20:44
xyyzz: Dzięki, ale nie rozumiem jak mam obliczyć średnią arytmetyczną, z którego wzoru mam skorzystać, do podpunktu b. Podpunkt a ,oraz c rozumiem.
28 gru 20:37
Qulka: tam nie wstawiasz średniej tylko różnicę xśr − D a to z treści zadania wynosi 10cm S=169=13 za duży skrót zrobiłam Ws=10 As = 10/13 = 0.77
29 gru 01:52
xyyzz: ok, teraz rozumiem. już wiem dlaczego wychodził mi inny wynik, ty przyjęłaś wariancję 169 emotka ale jak wytłumaczyłaś to już wszystko rozumiem, jeszcze raz dziękuję.emotka
29 gru 17:04
Qulka: chyba za dużo komputera jak mi się tak coraz bardziej literki przestawiająemotka
29 gru 18:45
xyyzz: każdemu się zdarza, ale ja jestem wdzięczny, że masz chęci pomagać bo ja z maty jestem nie za dobry i każda pomoc jest mi przydatna. Ja to czasem takiego byka strzelę, że aż sam z podziwu nie potrafię wyjść😜. a teraz niestety mam parę zestawów do opracowanie i co jakiś czas zdarza się zadanie które nie wiem jak ugryźć🤷‍♂️.
29 gru 19:21