matematykaszkolna.pl
. Karola: Rozwiąż równanie. Zapisz dla jakich x nie ma ono sensu liczbowego. A)5x−3/x=15x+1/3x−1 B)x−3/x+2=−x+1 C) x/x+2=3/x−2 D)x/2=x2−x+6/2x E)x/x+2=3/x−2 F) x−3/x−1 = x+2/x−3
23 lis 11:23
23 lis 11:25
6latek: Pewnie kartkowka
 x 3 
c)

=

 x+2 x−2 
D=R\{2 ,−2} Korzystam z wlasnosci proporcji
a c 

=

⇔a*d=b*c
b d 
x(x−2)=3(x+2) x2−2x=3x+6 x2−2x−3x−6=0 x2−5x−6=0 Teraz mozesz skorzystac z e wzorow Viete:a lub liczyc delte (co zrobie Δ=49 stad 49=7
 5−7 
x1=

= −1
 2 
 5+7 
x2=

=6
 2 
Mozna tez zrobic tak 1)sprowadzic do wspolnego mianownika (tutaj x2−4) 2) PPrzyrownac do zera i uporzadkowac 3) Przyrownac licznik do zera (bo wartosc wyrazenia =0 wtedy gdy licznik=0 )
23 lis 11:58
Karola: Dziękuję 6latek
23 lis 12:28
Karola: A pomoże mi ktoś resztę?
23 lis 12:28
Jerzy: Można też bez delty: x2 − 5x − 6 = 0 ⇔ x2 − 6x + x − 6 = 0 ⇔ x(x + 1) − 6(x + 1) = 0 ⇔ (x + 1)(x − 6) = 0 ⇔ x = −1 lub x = 6
23 lis 12:31
Majka: A ktoś umie A,B,D,E,F?:(
23 lis 13:46
Majka: Bo też to mam co Karola
23 lis 13:46
Kib: W a)1 b)10 d)8 e)6 f)6
23 lis 15:27
Jerzy: Przecież schemat jest ten sam, więc gdzie macie problem ?
23 lis 15:32
Karola: Cięzko to zrozumiećemotka
23 lis 15:56