.
MatHelp: Gracz w kasynie gra w ruletkę. Zaczyna on od obstawienia jednej liczby. Jeżeli przegra to w
kolejnej grze nadal obstawia jedną liczbę. Jeśli wygra to obstawia o jedną liczbę więcej niż w
poprzedniej grze.Wyznacz prawdopodobieństwo zdarzenia że ten gracz wygra kolejno w 4 grach.
Bardzo proszę o pomoc
13 lis 09:38
wredulus_pospolitus:
A jak długo gra? Do końca życia?
13 lis 09:41
MatHelp: Wygrywa gdy wypadnie jedna z obstawionych przez niego liczb
13 lis 09:43
wredulus_pospolitus:
nie rozumiesz ... ile razy może przegrać?
Czy np. dopuszczamy możliwość, że 10'000 razy przegra a później wygra 4 razy z rzędu czy też
to, że łącznie wygra 36 razy ale nigdy 4 razy z rzędu a później 4 razy z rzędu ?
13 lis 09:46
wredulus_pospolitus:
czy jest jakieś ograniczenie górne co do ilości prób jaką może wykonać (ile razy postawić może)
13 lis 09:46
MatHelp: Nie mam pojęcia, podałam całą treść zadania
Mam tylko podpowiedź by skorzystać ze wzoru
łańcuchowego
13 lis 09:51
wredulus_pospolitus:
I jaką masz odpowiedź ?
13 lis 09:55
MatHelp: Nie mam
13 lis 10:00
kerajs:
13 lis 10:13
...: .
13 lis 10:28
kerajs:
Wyznacz prawdopodobieństwo zdarzenia że ten gracz wygra kolejno w 4 grach.
Zakładam, że chodzi o dokładnie 4 gry i 4 wygrane.
gdzie x to ilość pól ruletki.
14 lis 09:14
wredulus_pospolitus:
kerajs ... niestety, nie można tego założyć, ponieważ pytanie brzmi:
− Skoro gramy tylko 4 razy to po co informacja o tym co się dzieje, gdy nie wygra skoro to już
wypada nam z naszego zdarzenia sprzyjającego?
14 lis 11:37
kerajs: A skąd to mogę wiedzieć? Może zadanie ma kolejne podpunkty w których ta informacja może być
wykorzystana, albo fantazja/przyzwyczajenna/innepowody autora skłoniły go do pełniejszego
opisu zachowania gracza, albo chodzi o jeszcze inną kwestię.
Samo zdanie: Wyznacz prawdopodobieństwo zdarzenia że ten gracz wygra kolejno w 4 grach.
jest jednoznaczne.
Symptomatycznym i smutnym znakiem czasu jest to, iż:
1) ci którzy wymagają precyzyjnych odpowiedzi, sami zdają nieprecyzyjne (a czasem wręcz
bezsensowne) pytania.
2) nikt nie krytykuje autorów wybrakowanych zadań
3) nauczyciele uczą interpretowania nieprecyzyjnych treści zadań, aby odpowiedzi uczniów były
zgodne z tym, o co może chodzić autorowi.
Ależ mnie irytują buble, nazywane zadaniami z kontekstem realistycznym. Choćby to zadanie.
Pomijając inne kwestie, to ile pól ma wspominana w nim ruletka? 37? 38? Inną ilość?
14 lis 14:45