matematykaszkolna.pl
Podręcznik do algebry chichi: Dobry wieczór kochani forumowicze! Jestem na 1 roku matematyki, zastanawiam się nad zakupem podręcznika do algebry, czy uważacie, że "Algebra" śp. Bolesława Gleichgewichta będzie dobrym zakupem, czy może jednak mieliście styczność i polecacie coś innego bądź odradzacie tego zakupu? Dzięki
3 lis 22:26
ABC: z pierwszego wydania sam się uczyłem będąc studentem, było w nim sporo błedów drukarskich, ale podobno następne były lepsze pod tym względem, natomiast styl wykładu mi akurat się podobał
3 lis 22:31
chichi: @ABC zapomniałem dodać, tak chodzi mi o drugie wydanie z 2004 roku. Ja tam lubię książki z błędami, więcej idzie się nauczyć. Chodziło mi głownie o to, że ja jestem samoukiem, a są podręczniki pisane ciulowo, które dla samouków nie są przydatne: mają za mało teorii etc, dzięki.
3 lis 22:51
Bogdan: Jak najbardziej tak. Dla studenta pierwszego roku Algebra Bolesława Gleichgewichta może być w pierwszym czytaniu ciężka do strawienia, ale bardzo polecam. Przy okazji pochwalę się znajomością z autorem Algebry i otrzymaniem tego podręcznika i jego innych publikacji z jego rąk, z jego dla mnie osobistą dedykacją, otrzymałem również kiedyś na jakiś czas jego rękopisy (a właściwie maszynopisy), w których Profesor opisywał swoje osobiste przeżycia z okresu przedwojennego i późniejszego. Twój chichi wpis przywołał u mnie miłe dla mnie wspomnienia.
3 lis 23:03
chichi: @Bogdan cieszę się, ja też bardzo lubię Pana Profesora, aczkolwiek nigdy nie miałem styczności z literaturą przez niego napisaną. Mnóstwo wspaniałych wywiadów można z nim posłuchać na kanale "Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego" jeśli nie widziałeś to gorąco polecam!
3 lis 23:08
Bogdan: Widziałem, pozdrawiam
3 lis 23:11