matematykaszkolna.pl
przedstaw w postaci trygon. bitek: z=3
1 lis 09:49
sushi: wzory znasz ?
1 lis 09:50
bitek: z=3(cos0+isin0) ?
1 lis 09:54
1 lis 09:54
sushi: jeżeli z= 3, to liczba leży na osi "OX", więc zamiana na postać trygonometryczną "z grubsza" nie ma sensu
1 lis 09:56
bitek: jeśli moduł z |z| to 3 zatem z=3(1+0i) cosα=1/3 a sinα=0 to fi =0 ?
1 lis 10:01
sushi: rysunek punkty leżą na osi z= x+ i*y kolor czerwony−> kąt 0 stopni z= liczba dodatnia (x) ; np: z= 3 kolor niebieski −> kąt 90 stopni z= i* liczba dodatnia (y); np: z = 2i kolor zielony−> kąt 180 stopni z= liczba ujemna (x) ; np: z= − 7 ; kolor różowy −> kąt 270 stopni z = i* liczba ujemna (y); np: z = −10i
1 lis 10:07
bitek: rysunek
1 lis 10:25
bitek: rysunek
1 lis 10:26
sushi: zadanie jest już dawno skończone o godzinie 9.54 co jeszcze Ciebie interesuje ?
1 lis 10:28
bitek: dostałem zadanie bez sensu od mojego profesora no dzięki ...
1 lis 10:38
sushi: może coś jeszcze było "i" i nie zostało przepisane ?
1 lis 10:46
bitek: czy moge tą liczbe zapisać w takiej postaći z=3(1+0i) cosα=1 sinα=0 Φ=0 |z|=3 z=3(cos0+isin0)
1 lis 10:52
sushi: cos 0o −> pamiętamy o stopniach przy "0"
1 lis 10:58