matematykaszkolna.pl
funkcje salamandra: Czy obraz zbioru A w odwzorowaniu od f to po prostu "zawężony" zbiór wartości? a) f(x)=x2 A=[−1. 1]={x∊R: −1≤x≤1} b) f(x)=sin(x) A=(0;π)={x∊R: 0<x<π} a) f(−1)=1 f(1)=1 Yf=<0;1> b) Yf=(0;1)
25 paź 10:54
salamandra:
 1 x∊Z  
c) f(x)= 0 x∉Z A=[0,1]
Yf=<0;1>
 1 x∊Z  
d)f(x)= 0 x∉Z A=(0,1)
Yf=(0)
25 paź 11:00
ite: c/ popraw
25 paź 11:11
salamandra: oczywiście Yf=(0,1) emotka
25 paź 11:12
ite: d/ zapis do poprawienia
25 paź 11:12
salamandra: d)Yf={0} c) {0,1}
25 paź 11:12
ite: zbiór wartości funkcji z punktu c/ to {0,1}, więc obraz zbioru A nie może być taki jak podajesz
25 paź 11:14
ite: OK o to chodziło : )
25 paź 11:14
ite: a/ OK b/ do poprawienia
25 paź 11:16
salamandra: A na czym polega przeciwobraz? W kolejnym zadaniu mam wyznaczyć przeciwobraz. a) f(x)=x2 A=[1,2]
25 paź 11:16
znak: Przeciwobraz − dostajesz wynik i szukasz argumentów, dla których dostaniesz dany przedział. f−1([1, 2]) = {x ∊ X: f(x) ∊ [1, 2]} Czyli wynik to x ∊ [−2, −1] ∪ [1, 2]
25 paź 11:22
salamandra: rozumiem, dziękuję
25 paź 11:24
ite: rysunek te czerwone przedziały są odpowiedzią
25 paź 11:25
ite: jeszcze popraw b/ z 10:54
25 paź 11:26
salamandra: (0;1>?
25 paź 11:30
ite: Tak jest, nie sugeruj się, jakim przedziałem jest zapis zbioru A, ale jakie wartości w tym przedziale osiąga funkcja.
25 paź 11:33
salamandra: Ok, dzięki. W ogóle, jaka jest różnica między zapisem "[", a "<"? Są one równoważne?
25 paź 11:33
ite: te symbole są używane wymiennie, w średnich szkołach raczej "<"
25 paź 11:44
salamandra: b) f(x)=sinx A=0 f−1{0}={x∊X: f(x)=0} x=kπ k∊ℤ c)f(x)=cosx A=(1,2) f−1(1,2)={x∊X: f(x)∊(1;2)} x∊∅ d)f(x)=−x2 A=(−1,1) f−1(−1,1)={x∊X: f(x)∊(−1,1)} x∊(−1,0> ok?
25 paź 12:06
ite: b/,c/ przeciwobrazy się zgadzają, w d/ nie
25 paź 12:13
ite: rysunek
25 paź 12:19
salamandra: d) x∊(−1;1)?
25 paź 12:20
salamandra: ok, myślałem, że jak wykracza poza zakres (no bo f(x)≠1), to przerywamy w tym momencie, gdzie przekraczamy wartość 0.
25 paź 12:21
Adamm: f|A(B) = f(A∩B)
25 paź 17:09