matematykaszkolna.pl
Równanie - parametr Patryk: Rozważ liczbę rozwiązań w zależności od "m"
2 m 

=

(x−m)  (x−2) 
Dziedzina to na pewno x≠m i x≠2 tylko zastanawia mnie co daje mi ten pierwszy przypadek z dziedziny.
13 cze 18:25
ite: Raczej co odbiera, a nie co daje : ) Być może zmniejsza ilość rozwiązań w którymś przypadku. Po prostu musisz zacząć rozwiązywać.
13 cze 18:34
Patryk: Doszedłem do postaci x = 2+m, po drodze jeszcze zał: m≠2 I jak dalej to pociągnąć?
13 cze 18:38
Jerzy: A jak doszedłeś do tej postaci ?
13 cze 18:41
Patryk: Przemnożyłem na krzyż
13 cze 18:42
ite: I w tej postaci należy analizować ilość rozwiązań.
13 cze 18:53
Jerzy: Pokaż te rachunki.
13 cze 18:59
Patryk: 2x−4 = mx − m2 x(2−m) = 4−m2 x = (4−m2)/(2−m) = 2+m
13 cze 19:03
ite: Analizujesz zapis z drugiej linijki: Ile jest rozwiązań jeśli m=2 i ile jeśli m≠2.
13 cze 19:18
Patryk: Czyli dla m = 2 mam nieskoń. wiele rozwiąz. a dla m≠2 mam jedno ?
13 cze 19:20
Patryk: I to tyle?
13 cze 19:20
fil: Dla m = 0 brak rozwiazan
13 cze 19:22
ite: Jeszcze nie, bo masz założenia x≠m i x≠2. Spróbuj je uwzględnić.
13 cze 19:23
Patryk: Czyli dla m≠0 brak rozwiązań, dla m = 2 mam a dla m ∊ R \{0, 2} mam jedno?
13 cze 19:54
ite: Tak (chochlik → m=0). Podaj jeszcze (w postaci zbioru), jakie liczby mogą być rozwiązaniami równania gdy m=2. To będzie odpowiedź na Twoje pytanie z 18:25.
13 cze 20:07