matematykaszkolna.pl
Zadanie nietypowe Q: Hej, to znowu ja emotka Mam pytanie, czy jest tutaj ktoś kto zna się na zadaniach nietypowych w matematyce? Brał takie cuda na studiach? Mam za zadanie określić typ zadania i (jeśli jest niepoprawne pod jakimkolwiek względem) poprawić je, tak by było poprawne. Treść zadania jest taka: Jeden robotnik potrzebuje 50 godzin na wykopanie studni. Gdyby do kopania tej studni zatrudnić nie jednego lecz 10 robotników, to w jakim czasie wykopaliby taką studnię? Moim zdaniem zakwalifikowałabym to zadanie jako nietypowe ze względu na strukturę informacji, z wynikiem niemożliwym życiowo. Ponieważ 10 robotników nie może jednocześnie zmieścić się do jednej studni, chyba, że pracują na zmianę. I teraz właśnie nie wiem, co dalej. Ponieważ jeśli faktycznie jest ono nietypowe z tego względu to muszę je poprawić. I tutaj pojawia się problem, w jaki sposób miałabym je poprawić, żeby wynik był możliwy życiowo i tym samym zadanie stałoby się poprawne? Chyba, ze ja źle rozumuję i wszystko jest ok z tym zadaniem.
11 cze 12:51
Q: Eh ucieło mi tekst xd treść zadania: Jeden robotnik potrzebuje 50 godzin na wykopanie studni. Gdyby do kopania tej studni zatrudnić nie jednego lecz 10 robotników, to w jakim czasie wykopaliby taką studnię? Co mam zrobic? 1. Określ typ zadania. 2. Jeżeli jest ono poprawne rozwiąż je, jeżeli jest niepoprawne popraw i rozwiąż poprawione zadanie. I teraz moim zdaniem, jeśli chodzi o odpowiedź na 1 polecenie to: Zadanie nietypowe ze względu na strukturę informacji, z wynikiem niemożliwym życiowo.
11 cze 12:53
ABC: już ci pisałem że zaczną chlać , a typ zadania to proporcjonalność odwrotna
11 cze 12:54
Q: Tylko w takim wypadku, w jaki sposób mam je poprawić by było poprawne Chyba, ze ja źle rozumuję i wszystko jest ok z tym zadaniem. Dodam tylko, ze chodzi o metodykę nauczania matematyki (studia)
11 cze 12:56
kyrtap: ABC chlać to pewnik
11 cze 12:57
Q: Żarty żarciki Ja rozumiem, że chodzi o proporcjonalność odwrotną, ale chodzi też o to, ze to zadanie dla 3 klasy podstawówki a tam nie mamy do czynienia z takimi wzorami. I nie chodzi o sposób rozwiązania zadania (bo to wiem) a bardziej o to w jaki sposób to zadanie określić czy typowe czy nietypowe i jeśli nietypowe to poprawić.
11 cze 12:59
ABC: popraw że kopią olbrzymią studnię o średnicy 10 m , i każdy ma zaszyty esperal emotka
11 cze 12:59
Q: Umrę przez te babe z matmy.... Nie wiem czy podanie wymiaru studni jeszcze bardziej nie zagmatwa zadania..
11 cze 13:12
ABC: popraw że kopią rów melioracyjny, nie podawaj wymiarów, rowy melioracyjne są długie i 10 chłopa może kopać nie przeszkadzając sobie
11 cze 13:18
Q: A rów melioracyjny jeden robotnik wykopie w 50 godzin? xd
11 cze 13:21
ABC: jeżeli nie będzie pił to tak, 6 dni roboczych z hakiem da radę taki 50 metrowy powiedzmy
11 cze 13:24
Q: Myślisz, że przejdzie (zaliczy) jak tak serio napisze?
11 cze 13:27
Minato: Zależy jaką typologię zadań masz omawianą na zajęciach z dydaktyki matematyki. Masz np. do wyboru − Trelińskiego, − Krygowską, − Niemierko, − Turnau itd. Każde z nich trochę inaczej definiował odpowiednie typy zadań. Pamiętaj, że jedno zadanie może należeć do kilku typów, wszystko zależy od Twojej argumentacji.
11 cze 13:36
ABC: zależy od prowadzącego zajęcia, jest takie powiedzenie dajcie człowieka a paragraf się znajdzie, jeżeli cię nie lubi to masz prze...e jak w ruskim czołgu co byś nie napisał emotka
11 cze 13:37
Q: A to jest tak wymieszane, że każdego po trochu i nic konkretnie. Ona pewnie nie wie jak wyglądam biorąc pod uwagę ilość studentów na roku. Jak dotąd zaliczała mi bez większych problemów, ale wiem, ze nie wszyscy mieli tyle "szczęścia".
11 cze 13:41
Mila: Kosi siano jak u Tołstoja.
11 cze 16:03
ABC: mam książkę "Zajmująca algebra" Perelmana gdzie to zadanie o kosiarzach kilkoma sposobami jest zrobione emotka
11 cze 16:09
Benny: Czy to ten słynny Grisza?
11 cze 16:31
ABC: nie , to gość który umarł z głodu podczas blokady Leningradu w 1941 , ale może był dziadkiem Griszy kto wie? emotka
11 cze 16:57
Mila: ABC, to trzeba dostosować do poziomu ucznia III klasy szkoły podstawowej. Jeden kosiarz skosi łan czegoś tam w ciągu 50 godzin ..... dalej studentka napisze.
11 cze 17:15
ABC: Mila w tej książce jest też rozwiązanie arytmetyczne dla dzieci , mogę wrzucić wam fotki emotka
11 cze 17:25
Mila: Ja znam to rozwiązanie, pracowałam kiedyś w SP, poczekaj na odzew Q.
11 cze 18:29
ABC: mam też zadanie Newtona o bykach na pastwisku ale tam trawa odrasta to już wyższa szkoła jazdy emotka
11 cze 18:33
Q: Mila, sugerujesz, żebym zmienił na kosiarza?
12 cze 13:30
Q: Powiem wam szczerze, że dałem robotników kopiących fundamenty, bo 10 się zmieści, ale pewnie zupełnie nie o to babeczce chodzi z zadaniem.
12 cze 13:31
Mila: I dobrze z fundamentami, zobaczysz o co chodzi, gdy oceniemotka Dałam z kosiarzami, bo to przyszło mi do głowy, aby typ zadania był taki sam. Zadanie ze studnią to zadanie − żart. Podobne: ( obecnie oburzyłoby ekologów) Myśliwy strzelił do stada 12 ptaków pływających, ustrzelił 2 sztuki , ile ptaków pozostało? ( niezbyt dokładna treść)
12 cze 16:51
daras: 2? emotka @Q po prostu "babeczka" robi sobie z was wszystkich jaja, bo co jej w tych czasach pozostało? i tak się domyśla, że korzystacie z wszelakich pomocy
12 cze 17:45
nick: thanks
16 sie 19:07
16 sie 19:08
16 sie 20:45