matematykaszkolna.pl
Graniastosłup Roksa: Dzień dobry, czy ktoś mógłby mi pomóc z tymi 2 zadaniami 5 i 6? https://tinypic.pl/jl7mynhrwbok dziekuje
5 cze 05:42
wredulus_pospolitus: 5. (a) najmniejszy sześcian który może powstać poprzez DODANIE sześcianików będzie miał wymiary 5 x 5 x 5 −−−> czyli jego Objętość to będzie 125 cm3, czyli będzie się składać ze 125 sześcianików ... obecnie mamy ich 12 ... więc 125 − 12 = 113 Czyli P (b) 1 l = 1 dm3 = 1 * (10 cm)3 = 1'000 cm3 więc: 0.001 l = 0.001 * 1'000 cm3 = 1 cm3 więc 125 cm 3 = 125 * 0.001 l = 0.125 l Czyli P 6) (a) Pp = 2.5 dm * 4dm = 10dm2 wlano 6 l = 6dm3 V = 6 dm3 = Pp * H = 10 dm2 * H −−−> H = 0.6 dm = 6 cm Czyli P (b) skoro H = 6cm ... no to 6cm / 9dm = 0.6dm / 9 dm 2/3 Czyli F W jakim technikum jesteś
5 cze 07:42
janek191: To jest prawdopodobnie zadanie z egzaminu w klasie 8 ?
5 cze 07:51
wredulus_pospolitus: Serio Janek W podstawówce mają wprowadzone pojęcie ile objętości to 1 litr Normalnie (mówię szczerze) jestem pozytywnie zaskoczony poziomem naszego szkolnictwa.
5 cze 07:57
janek191: W programie kl V i kl VI szkoły podstawowej są hasła programowe: : objętość i pojemność oraz objętość prostopadłościanu.
5 cze 08:05
wredulus_pospolitus: No to super ... to może dożyję czasów gdy ludzie nie będą robić wielkich oczu gdy im się mówi, że 1m3 wody to 1'000 litrów
5 cze 08:07
janek191: emotkaemotkaemotka
5 cze 08:45
ABC: a u mnie na przykład administracja podaje zużycie wody w "kubikach" i każdy musi się domyślić że to jest metr sześcienny emotka
5 cze 08:49
janek191: Pewnie w administracji pracują jeszcze sanacyjni urzędnicy?
5 cze 09:16
ABC: janek coś w tym jest , bo wyglądają jak wampiry emotka
5 cze 09:38