5 cze 05:42
wredulus_pospolitus:
5.
(a) najmniejszy sześcian który może powstać poprzez DODANIE sześcianików będzie miał wymiary 5
x 5 x 5 −−−> czyli jego Objętość to będzie 125 cm
3, czyli będzie się składać ze 125
sześcianików ... obecnie mamy ich 12 ... więc 125 − 12 = 113
Czyli
P
(b)
1 l = 1 dm
3 = 1 * (10 cm)
3 = 1'000 cm
3
więc:
0.001 l = 0.001 * 1'000 cm
3 = 1 cm
3
więc 125 cm
3 = 125 * 0.001 l = 0.125 l
Czyli
P
6)
(a)
P
p = 2.5 dm * 4dm = 10dm
2
wlano 6 l = 6dm
3
V = 6 dm
3 = P
p * H = 10 dm
2 * H −−−> H = 0.6 dm = 6 cm
Czyli
P
(b)
skoro H = 6cm ... no to 6cm / 9dm = 0.6dm / 9 dm
≠ 2/3
Czyli
F
W jakim technikum jesteś
5 cze 07:42
janek191:
To jest prawdopodobnie zadanie z egzaminu w klasie 8 ?
5 cze 07:51
wredulus_pospolitus:
Serio Janek
W podstawówce mają wprowadzone pojęcie ile objętości to 1 litr
Normalnie (mówię szczerze) jestem pozytywnie zaskoczony poziomem naszego szkolnictwa.
5 cze 07:57
janek191:
W programie kl V i kl VI szkoły podstawowej są hasła programowe:
: objętość i pojemność oraz objętość prostopadłościanu.
5 cze 08:05
wredulus_pospolitus:
No to super ... to może dożyję czasów gdy ludzie nie będą robić wielkich oczu gdy im się mówi,
że 1m3 wody to 1'000 litrów
5 cze 08:07
5 cze 08:45
ABC:
a u mnie na przykład administracja podaje zużycie wody w "kubikach" i każdy musi się domyślić
że to jest metr sześcienny
5 cze 08:49
janek191:
Pewnie w administracji pracują jeszcze sanacyjni urzędnicy?
5 cze 09:16
ABC:
janek coś w tym jest , bo wyglądają jak wampiry
5 cze 09:38