matematykaszkolna.pl
rachunek prawdopodobieństwa OrOscuro: Witam, mam takie dwa zadanka z rachunku prawdopodobieństwa, ale nie mam pojecia jak się za nie zabrać: 1. Ile jest ciągów długości 8 złożonych z litera, b, c, d, e, fw których występuje więcej współ−głosek niż samogłosek? 2. Na ile sposobów można rozmieścić 6 identycznych ołówków i 6 różnokolorowych kredek do4 różnych piórników?
2 cze 17:44
OrOscuro: ktoś pomoże z tym ?
2 cze 20:29
wredulus_pospolitus: 1) spółgłoski (a nie współgłoski) : b, c, d, f (4 do wyboru) 2) samogłoski : a , e (2 do wyboru) skoro spółgłosek ma być więcej to rozpatrujesz takie ciągi: 5 spółgłosek + 3 samogłoski 6 spółgłosek + 2 samogłoski 7 spółgłosek + 1 samogłoska 8 spółgłosek + 0 samogłosek uwzględniasz permutacje, rozpatrując pod uwagę liczbę i krotność wielokrotnie powtarzających się liter Ogólnie −−− kupa roboty
2 cze 20:33
wredulus_pospolitus: Zad 2. osobno zajmij się liczbą sposób wsadzenia ołówków a osobno kwestię kredek. Wartości pomnóż ze sobą i masz szukaną wartość
2 cze 20:34
wredulus_pospolitus: Chociaż to (zad 1) można zrobić troszeczkę prościej niż patrząc na wszelkie permutacje (z powtórzeniami). Wystarczy na początku ustalić miejsca dla danego typu liter i 'jedziemy' wariacją
2 cze 20:38
OrOscuro: czyli w pierwszym wykorzystując wariację byłoby tak, że: pierwszy ciąg 53 drugi ciąg 62 trzeci ciąg 71 czwarty ciąg 80 I wyniki zsumujemy?
2 cze 20:51
OrOscuro: W drugim natomiast byłoby: Ołówki to będzie wariacja 46, a jedna kredka to również będzie wariacja 41, a mając 6 różnych kredek to będzie 4*6 sposób następnie pomnożymy 46 * 24 sposoby rozmieszczenia kredek Czy moje rozumowanie jest dobre?
2 cze 21:04
OrOscuro: ktoś potwierdzi czy dobrze kminie te zadanka? : )
3 cze 17:07
Bleee: 20:51 <−−−− że co skąd to powstało chodzi Ci o V53 bo 53 = 5*5*5 = 125 Jeżeli nawet to ... niee
3 cze 17:10
Bleee: Zad 2 −−−− nie
3 cze 17:10
Bleee: Maturzystą jesteś Jeżeli tak to zapytaj się o namiary na discorda −−− ale widzę że masz braki z prawdopodobieństwa (w 100% w domu się uczyłeś tego i 'coś tam wiesz, ale nie do końca' )
3 cze 17:12
hania: w wielu szkolach np w mojej prawdopodobienstwo bylo ostanim dzialem i wypadlo na pandemie i robilismy sami w domu Macie moze jakies rady jak to jeszcze raz ogarnac, powtorzyc przed matura?
3 cze 17:58
wredulus_pospolitus: Rady? Najlepszą radą jest porwanie kogoś kto 'rozumie prawdopodobieństwo', przykucie go do kaloryfera by dniami i nocami tłumaczył Ci 'na chłopski rozum' prawdopodobieństwo. Prawdopodobieństwo naprawdę nie jest trudnym działem. Niestety, wymaga on od ucznia MYŚLENIA, kombinowania, a z tym niestety większość ma poważny problem (nauczeni jesteśmy robienia rzeczy 'automatycznie' ).
3 cze 18:43