matematykaszkolna.pl
Planimetria dexter: rysunekDany jest trójkąt prostokątny ABC , w którym BC = 30 , AC = 40 i AB = 50 . Okrąg wpisany w trójkąt ABC jest styczny do boku AB w punkcie M . Oblicz długość odcinka CM Mogę to zadanie zrobić twierdzeniem Stewarta? Gdy robię go tym twierdzeniem wynik wychodzi inny
29 maj 16:18
a7: rysunekna Twoim rysunku wygląda jakby czewiana CM pokrywała się z odcinkiem od środka okręgu do AB, tak nie jest, więc chyba tj. moim bardzo skromnym zdaniem (gdyż nie znałam wcześniej tego tw.) twierdzeniem Stewarta w prosty sposób tego nie załatwisz
29 maj 16:38
a7: źle przeczytałam treść zadania,
29 maj 16:41
a7: rysunekr=10 m=30−10=20 n=40−10=30 z tw. Stewarta a2*n+b2*m=c(d2+m*n) 900*30+1600*20=50(d2+600) d2=580 d=2145
29 maj 16:48
a7: jaki powinien być wynik?
29 maj 16:49
a7: II sposób cosCBA=3/5 r=10 m=20 a=30 z tw. cosinusów d2=a2+m2−2amcosCBA d2=580 d=... zgodziło się
29 maj 16:53
Eta: rysunek 2r=30+40−50 ⇒ r=10 P(ABC)= 600 i P(ABC)= 25*h ⇒ h=24 w ΔCBN : |NB|= 302−242 ⇒ |NB|=18 to |MN|=20−18=2 i z tw. Pitagorasa w ΔMNC x=242+22=580 x= 2145 =========
29 maj 16:56
Eta: Najprostszy jest II sposób podany przez a7 emotka
29 maj 17:02
a7: wow chyba moje pierwsze jabłuszko , a ja myślałam, że ewentualnie będzie cóś na temat kiepskawych rysunków....
29 maj 17:06
Eta: Aż taka "groźna" jestem ? emotka Mój sposób dla SP ( bez Stewarta i trygonometrii i tylko Pitagoras emotka
29 maj 17:34
dexter: Czemu m=20, a n=30? Ja wzialem, że m=30 n=20, w jaki sposob okreslic ktore to m, a ktore to n?
29 maj 18:19
a7: rysunek
29 maj 18:23
a7: oznaczasz jak chcesz tylko potem trzeba prawidłowo podstawić do wzoru
29 maj 18:23
dexter: Faktycznie, źle podstawiłem... dzięki
29 maj 18:26