matematykaszkolna.pl
Klasa 8 Nauka: Trójkąty prostokątne 60,90,30 oraz 45,45,90 Poniższa figura jest zbudowana z 4 trójkątów o kątach 60o,90o,30o oraz 4 trójkątów o kątach 45o,90o,45o wszystkie te trójkąty mają tę samą długość przeciwprostokatnej. Oblicz obwód tej figury wiedząc że AB=1. https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/17f05d1ef4446379
30 mar 12:22
Nauka: Nikt nie potrafi
30 mar 21:42
30 mar 22:31
Mila: ite niezawodna. Nie umiałam narysowaćemotka
30 mar 22:34
ite: To przez to że nie masz (jeszcze!) programu LightShot. Od razu ściągnij program, daj nowe życie klawiszowi PrtSc, rysuj i dziel się osiągnięciami.
30 mar 22:40
Nauka: Czy ma znaczenie w tym trójkacie z AB gdzie bedzie kąt 60 a gdzie 30?
30 mar 23:19
an: 12+42
30 mar 23:58
an: rysunek
31 mar 00:13
ite: an piękny rysunek emotka
31 mar 08:19
Nauka: ponawiam pytanie : Czy ma znaczenie w tym trójkacie z AB gdzie bedzie kąt 60 a gdzie 30?
31 mar 08:21
ite: nie ma żadnego, obwód w obu przypdkach jest taki sam
31 mar 08:29
Nauka: ok
31 mar 11:12
an: rysunekKąty to widać na "oko" natomiast jeżeli obrócisz te górne zewnętrzne (dwie możliwości) to wyjdzie coś takiego j/wno i co z tym lewym przykrytym wersja prawa nie zmienia obwodu no ale kształt .
31 mar 13:37
ite: pytanie z 23:19 rozumiem (w skrócie) tak : jakie ma znaczenie, czy przekątna prostokąta wychodzi z wierzchołka A (u ciebie) czy z B (u mnie). Dlatego odpowiedziałam, że to jest bez znaczenia.
31 mar 14:06
an: Masz rację, ja uznałem, że jest tak oczywistym iż przekątne "prostokąta AB" nie mają jakiegokolwiek wpływu na wynik, że może chodzi o takie pomysły jak napisałem.
31 mar 15:41