Klasa 8
Nauka: Trójkąty prostokątne 60,90,30 oraz 45,45,90
Poniższa figura jest zbudowana z 4 trójkątów o kątach 60
o,90
o,30
o oraz 4 trójkątów o kątach
45
o,90
o,45
o wszystkie te trójkąty mają tę samą długość przeciwprostokatnej. Oblicz obwód
tej figury wiedząc że AB=1.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/17f05d1ef4446379
30 mar 12:22
Nauka: Nikt nie potrafi
30 mar 21:42
30 mar 22:31
Mila:
ite niezawodna. Nie umiałam narysować
30 mar 22:34
ite: To przez to że nie masz (jeszcze!) programu LightShot.
Od razu ściągnij program, daj nowe życie klawiszowi PrtSc, rysuj i dziel się osiągnięciami.
30 mar 22:40
Nauka: Czy ma znaczenie w tym trójkacie z AB gdzie bedzie kąt 60 a gdzie 30?
30 mar 23:19
an: 12+4√2
30 mar 23:58
an:
31 mar 00:13
ite: an piękny rysunek
31 mar 08:19
Nauka: ponawiam pytanie : Czy ma znaczenie w tym trójkacie z AB gdzie bedzie kąt 60 a gdzie 30?
31 mar 08:21
ite: nie ma żadnego, obwód w obu przypdkach jest taki sam
31 mar 08:29
Nauka: ok
31 mar 11:12
an:
Kąty to widać na "oko" natomiast jeżeli obrócisz te górne zewnętrzne (dwie możliwości)
to wyjdzie coś takiego j/wno i co z tym lewym przykrytym wersja prawa nie zmienia
obwodu no ale kształt
.
31 mar 13:37
ite: pytanie z 23:19 rozumiem (w skrócie) tak : jakie ma znaczenie, czy przekątna prostokąta
wychodzi z wierzchołka A (u ciebie) czy z B (u mnie).
Dlatego odpowiedziałam, że to jest bez znaczenia.
31 mar 14:06
an: Masz rację, ja uznałem, że jest tak oczywistym iż przekątne "prostokąta AB" nie mają
jakiegokolwiek wpływu na wynik, że może chodzi o takie pomysły jak napisałem.
31 mar 15:41