matematykaszkolna.pl
procenty i proporcje mat2: Dlaczego rozwiazywanie zadan metoda proporcji np. zadan z procentami albo zadan z chemii nie jest takie dobre? Mam na mysli proporcje typu: a −−−−−−−−−−−−−− b c −−−−−−−−−−−−−− x
 b*c 
x=

 a 
29 mar 20:14
wredulus_pospolitus: Zadaj jeszcze raz pytanie −−− tym razem postaraj się poprawić składnię −−− bo nie mam BLADEGO pojęcia o co właściwie się pytasz
29 mar 20:16
PW: Dlaczego "nie jest takie dobre"? To świetna metoda − pozwala czasem rozwiązać zadanie tym, którzy w ogóle nie rozumieją o co idzie.
29 mar 20:39
mat2: To nie lepiej, zeby zrozumieli?
29 mar 22:33
mat2: A dlaczego niektorzy nauczyciele nie pozwalaja rozwiazywac zadan proporcjami?
30 mar 10:57
ford: − niektórzy nauczyciele po prostu nie lubią tego sposobu − bo łatwiej jest później sprawdzać kartkówki jeśli się powie uczniom "to jest jedyny słuszny sposób", a proporcje są beeee Nauczyciele matematyki w szkołach średnich mają duuuuuużo materiału do przekazania. Program jest przeładowany. Nauczyciele lubiący i stosujący inny sposób rozwiązania zadań z procentami niż proporcje nie są rozbijani na lekcji pytaniami uczniów o różne rzeczy dotyczące proporcji. Dzięki czemu szybko przechodzą przez procenty i mają więcej czasu żeby skupić się na esencji matematyki licealnej, jaką są funkcje
30 mar 11:08
jc: Chemicy wiedzą, jak radzić sobie z proporcjami. Ja akurat lubię ten sposób.
30 mar 12:02