procenty i proporcje
mat2:
Dlaczego rozwiazywanie zadan metoda proporcji np. zadan z procentami albo zadan z chemii nie
jest takie dobre?
Mam na mysli proporcje typu:
a −−−−−−−−−−−−−− b
c −−−−−−−−−−−−−− x
29 mar 20:14
wredulus_pospolitus:
Zadaj jeszcze raz pytanie −−− tym razem postaraj się poprawić składnię −−− bo nie mam BLADEGO
pojęcia o co właściwie się pytasz
29 mar 20:16
PW: Dlaczego "nie jest takie dobre"? To świetna metoda − pozwala czasem rozwiązać zadanie tym,
którzy w ogóle nie rozumieją o co idzie.
29 mar 20:39
mat2:
To nie lepiej, zeby zrozumieli?
29 mar 22:33
mat2:
A dlaczego niektorzy nauczyciele nie pozwalaja rozwiazywac zadan proporcjami?
30 mar 10:57
ford:
− niektórzy nauczyciele po prostu nie lubią tego sposobu
− bo łatwiej jest później sprawdzać kartkówki jeśli się powie uczniom "to jest jedyny słuszny
sposób", a proporcje są beeee
Nauczyciele matematyki w szkołach średnich mają duuuuuużo materiału do przekazania. Program
jest przeładowany. Nauczyciele lubiący i stosujący inny sposób rozwiązania zadań z procentami
niż proporcje nie są rozbijani na lekcji pytaniami uczniów o różne rzeczy dotyczące proporcji.
Dzięki czemu szybko przechodzą przez procenty i mają więcej czasu żeby skupić się na esencji
matematyki licealnej, jaką są funkcje
30 mar 11:08
jc: Chemicy wiedzą, jak radzić sobie z proporcjami. Ja akurat lubię ten sposób.
30 mar 12:02