matematykaszkolna.pl
prawdopodobienstwo salamandra: Czworo uczniów− Kasia, Hania, Jurek i Paweł− przygotowujących się do egzaminu matrualnego z matematyki podzieliło się rozwiązywaniem zadań. Każde z nich przygotowało oddzielny zeszyt z ich rozwiązaniami. Nauczyciel zamierza wylosować jeden zeszyt z rozwiązaniami, a następnie sprawdzić rozwiązanie jednego losowo wybranego zadania. Oblicz prawdopodobieństwo, że w wybranym rozwiązaniu nie będzie błędu. Kasia: 40 błędnych, 120 poprawnych Hania: 20 błędnych, 120 poprawnych Jurek: 30 błędnych, 120 poprawnych Paweł: 10 błędnych, 140 poprawnych No i powiem tak, rozwiązałem to dobrze, ale szczerze mówiąc na intuicję, aby tylko odpowiedź się zgadzała, a nie bardzo wiem z czego to wynika
 1 12 1 12 1 12 1 14 
zrobiłem tak

*

+

*

+

*

+

*

=
 4 16 4 14 4 15 4 15 
 1403 

 1680 
27 mar 10:18
ite: a miałeś już prawdopodobieństwo całkowite? albo czytałeś coś na ten temat?
27 mar 10:22
Jerzy: Każdy z zeszytów losuje z prawdopodobieństwem 1/4 Wylosowanie poprawnego rozwiazania w zeszycie Kasi wynosi: 120/160 = 12/16 ... itd.
27 mar 10:22
salamandra: Jerzy, to wiem, ale „na czuja” to tak złaczylem, nie wiedziałem czy to dodać, czy pomnożyć, początkowo pomnożyłem przez siebie 12/16*12/14 itd, ale nie wyszlo. @ite, wredulus mnie uczył, ale ustaliliśmy, że będę robił normalnie, a nie za pomocą definicji tego całkowitego
27 mar 10:31
Jerzy: Co to znaczy "normalnie" ? Przecież to co napisałeś, to jest właśnie prawd. całkowite. Naszkicuj sobie "drzewko" i zobaczysz mechanizm.
27 mar 10:33
salamandra: Normalnie, czyli bez patrzenia w te skomplikowane wzory
27 mar 10:39