matematykaszkolna.pl
matura salamandra: Czy matura od paru lat jest łatwiejsza, czy jest jakaś nowa podstawa programowa? Przeglądając teraz z grubsza te matury, przykładowo 2014 albo 2015 to to jakiś kosmos w porównaniu do ostatnich lat, nie wspominając o jeszcze wcześniejszych.
23 mar 12:25
salamandra: mowa oczywiście o rozszerzeniu
23 mar 12:26
Bleee: Powiem tak − − − od lat poziom nauczania matematyki spada z roku na rok, a co za tym idzie − matury są co raz łatwiejsze.
23 mar 12:30
salamandra: pamiętam, że coś nauczyciel wspominał, że matura jest teraz "niechlujna", ale gołym okiem widać różnicę patrząc na matury z tamtych lat, a ówczesną i myślałem, że jakaś reforma weszła i nowa podstawa programowa
23 mar 12:32
jaros: A matura 2018, najtrudniejsza w hiostri?
23 mar 12:59
jaros: z matmy, każdy nauczcuel to mówi, że ta matura była chora a rozwiązywałem z niej zadnia i na każde zadnie po 5 min 30 minut dla ucznia średniego
23 mar 13:00
wredulus_pospolitus: W historii czego Od czasów PISowskiej reformy
23 mar 13:00
wredulus_pospolitus: jaros −−− mówisz o majowej maturze 2018? Poziom podstawowy czy rozszerzony
23 mar 13:02
wredulus_pospolitus: I które zadania niby były takie trudne
23 mar 13:02
jaros: rozszerzony, np dowodowe chyba podzielności
23 mar 13:02
jaros: czy nawet z geometrii analitycznej
23 mar 13:02
daras: Z roku na rok jest coraz łatwiejsza a w tym roku będzie najłatwieksza
23 mar 13:03
jaros: Ciekawi mnie czy przełożą matury z powodu tego wirusa, z tego co wiem to niektóre szkoły nie maja e learningu wiec jakim cudem zabrali uczniowie 2 Msc ze szkoły i ma sic na mature tak o xd
23 mar 13:05
jaros: https://szkolamaturzystow.pl ktoś z was kojarzy pana Jarosińskiego?
23 mar 13:05
wredulus_pospolitus: Jaros ... oni wyborów nie chcą przełożyć, a Ty się o matury pytasz
23 mar 13:08
salamandra: nie przełożą, bo im to nie na rękę, za dużo "papierków" by mieli do wypełnienia @daras, no oby
23 mar 13:10
salamandra: https://matematykaszkolna.pl/strona/5156.html Według mnie, pare dni temu rozwiązywałem całą− 5,7,9 trudne. funkcji homograficznej tknąłem tyle co nic, wiedziałem jedynie, że −5 jest asymptotą pionową, 7−me− dowodowe z geometrii w ogóle mi nie leżą, no i 9− kombinatoryka
23 mar 13:14
jaros: Ale z wyborami to jest tak, że ten termin mocno służy Andrzejowi Dudzie a nie pozostałym kandydatom, a może pomyślą o maturzystach jako o obywatelach xd
23 mar 13:14
daras: @13:08 chyba,ze zaakceptują głosowanie i zdawanie e−matury emotka @13:10 matury w ogóle nie będzie i dlatego będzie najłatwiejsza
23 mar 13:44
wredulus_pospolitus: Salamandra: 9 −−− trudne (dla Ciebie) tylko ze względu na to, ze to kombinatoryka. Samo zadanie jest bardzo proste i jest to powielenie jednego ze schematów zadań z kombinatoryki. 7 −−− oki ... rozumiem ... dowód ...może sprawiać trudności 5 −− to jest BANAŁ a nie zadanie. skoro punkt A = (−5,3) jest środkiem symetrii funkcji, to jest przecięciem się asymptot −−−−> masz wyznaczone asymptoty. stąd wyznaczasz d: (−5) + d = 0 −−−> d = ...?
 ax 
stąd wyznaczasz a: lim f(x) = lim

= a = 3
 1x 
To jest maksymalnie minuta roboty. No ale nawet jeśli −−− to: Po pierwsze: to jest matura ROZSZERZONA Po drugie: z całym szacunkiem, ale co to by była za matura gdyby wszyscy mieli z niej 100%?
23 mar 14:22
salamandra: 5: d potrafiłem wyznaczyć, a z tym "a" nie wiedziałem, że to granicą trzeba, bo nie kojarzę abym kiedyś miał na lekcji podczas przerabiania granic takie zadania (może dlatego, że funkcję homograficzną miałem przed granicami)
23 mar 14:28
wredulus_pospolitus: salamandra −−− a miałeś wyznaczanie asymptot na lekcji
23 mar 14:30
salamandra: Szczerze? Chyba nie, przy jakim dziale to powinno być?
23 mar 14:30
wredulus_pospolitus: przy granicach, ewentualnie po granicach i pochodnych (monotoniczności) −−− czyli przy przebiegu zmienności funkcji
23 mar 14:33
salamandra: No to nie miałem i z tego co patrzę w starą książkę, to w tych działach, zarówno w pochodnej jak i granicy, nie ma ani słowa o asymptotach
23 mar 14:35
wredulus_pospolitus: No to nadal −−− z tejże trójki zadań: a) jedno było 'trudne' dlatego, że miałeś braki wiedzy, b) jedno było 'trudne' dlatego, że nie 'czujesz' kombinatoryki + nie jesteś zapoznany ze SCHEMATEM w tym zadaniu, c) jedno było 'trudne' dlatego, że to jest dowód w geometrii. Jestem w stanie zaakceptować (c) ... ale (a) i (b) pod żadnym pozorem nie można traktować jako wyjaśnienie, że dane zadanie było/jest trudne.
23 mar 14:36
wredulus_pospolitus: To zapoznaj się z teorią: http://matematykadlastudenta.pl/strona/912.html Nie jest ona szczególnie trudna. Asymptoty (za moich czasów) były wprowadzane po granicach ciągów i pochodnych i były używane przy robieniu zadań: "zbadaj przebieg zmienności funkcji i naszkicuj wykres funkcji"
23 mar 14:38
salamandra: no może źle to ująłem− gdybym wiedział, że trzeba policzyć granicę, to bym to zrobił w moment, a z kombinatoryką to tak jak mówisz, nie czuję tego na razie, ale mam zamiar do świąt przerobić z tego Kiełbasy całą planimetrię (już od wczoraj jadę), stereometrię, optymalizację (ku przypomnieniu, bo ostatnio dużo jej robiłem) i w końcu załapać tę kombinatorykę
23 mar 14:39
wredulus_pospolitus: Jakiś czas temu tego typu zadanie z kombinatoryki tłumaczyłem użytkownikowi 'Gangster' na gadu−gadu −−− wyjaśnienie schematu zajęło może 10 min.
23 mar 14:51
salamandra: No ok, to może napiszę co MI się udało wskórać w tym zadaniu: napiszę treść żeby było łatwiej: Z liczb ośmioelementowego zbioru Z = { 1,2,3,4,5,6,7,9 } tworzymy ośmiowyrazowy ciąg, którego wyrazy się nie powtarzają. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że żadne dwie liczby parzyste nie są sąsiednimi wyrazami utworzonego ciągu. Wynik przedstaw w postaci ułamka zwykłego nieskracalnego. Wiadomo, że wszystkich mozliwości ustawień jest 8!=40320 nie wiedziałem jak zrobić to, żeby rozdzielały je liczby nieparzyste i zacząłem sobie rozpisywać np. npnpnpnn, ale w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że to idiotyzm i za dużo tego będzie
23 mar 15:02
wredulus_pospolitus: emotka Krok 1: ustawiasz wszystkie NIEPARZYSTE w szeregu ... na 5! sposobów Krok 2: wsadzasz parzyste liczby w wolne miejsca: Np Np Np Np Np po jednej w każde miejsce na 6*5*4 sposobów #A = 5!*6*5*4 P(A) = ...
23 mar 15:04
salamandra: Krok 1: zgoda, nieparzyste moge ustawic na 5! sposobów pośród siebie Krok 2: no ok, ale mam liczbę ośmiocyfrową, więc co jak wsadzę np tak P Np P Np P, co się dzieje z pozostałymi (pustymi) polami, wypełniają je nieparzyste?
23 mar 15:08
janek191: Cyfr parzystych jest trzyemotka
23 mar 15:08
ford: Niestety trzeba wypisywać, testują skrupulatność na maturze (żeby nie pominąć jakiegoś przypadku) dlatego Twój nauczyciel wspomniał że matura obecnie jest niechlujna Ze zdarzenia przeciwnego zacznij wypisywać (że parzyste sąsiadują) pppnnnnn ppnpnnnn ppnnpnnn … itd. będzie odrobinę mniej przypadków
23 mar 15:08
23 mar 15:09
wredulus_pospolitus: ford −−− nie trzeba rozpisywać ... po cholerę salamandra −−− pozostałe 'puste' miejsca zostają 'miejscami pustymi' i je pomijasz więc np. P Np Np P Np Np Np P oznacza tyle co P Np Np P Np Np Np P
23 mar 15:10
wredulus_pospolitus: Etuś −−− to międzynarodowa −−− tutaj PIS miał niewiele do gadania ... zobaczymy czy się 'odważą' zrobić to ze zwykłą maturą. Obawiam się, że przeniosą ją na początek sierpnia i później wszyscy będą mieli 'sraczkę' z powodu terminów aplikacji na studia.
23 mar 15:12
salamandra: Eta, ale to międzynarodowa jakaś no tak, masz rację....nie takie trudne, tylko jak to wszystko teraz połączyć (15:10)
23 mar 15:14
wredulus_pospolitus: tak jak napisałem: 5! * 6*5*4
23 mar 15:15
ford: Okej, na to bym nie wpadł ale to było dosyć nietypowe mimo wszystko Nie bez powodu były tak słabe wyniki z tej matury 2018
23 mar 15:16
salamandra: czyli 8! tutaj w ogóle nie dotykamy?
23 mar 15:16
wredulus_pospolitus: ford −−− to nie dobrze ... bo to jest jeden ze schematów, który stosunkowo często się trafia w zadaniach. Przykład innego (tego typu) zadania: Na ile sposobów można ustawić w kolejce 10 dziewczyn i 15 chłopaków, tak aby żadna dziewczyna nie stała za inną dziewczyną ?
23 mar 15:17
janek191:
  I A I 
P(A) =

 I Ω I 
23 mar 15:17
wredulus_pospolitus: 8! <−−− to być #Ω emotka
 #A 5!*6*5*4 
P(A) =

=

= ....
  8! 
23 mar 15:18
wredulus_pospolitus: poprawka do treści zadania: Na ile sposobów można ustawić w kolejce 10 dziewczyn i 15 chłopaków, tak aby żadna dziewczyna nie stała bezpośrednio za inną dziewczyną ?
23 mar 15:19
salamandra: ford−− dlatego mój nauczyciel stwierdzil, że już nigdy nie będzie sprawdzał matur, po tym co mu ludzie wypisują na zadaniach z rachunku
23 mar 15:19
salamandra: ok, próbuję: |Ω|=25! 1)chłopaków ustawiamy na 15! sposobów 2) zostało 10 miejsc i dziewczyny tu na 10! sposobów? 15!*10!
 15!*10! 
P(A)=

?
 25! 
23 mar 15:25
wredulus_pospolitus: Nie ... źle
23 mar 15:26
wredulus_pospolitus: Analogicznie do tego co wcześniej
23 mar 15:26
salamandra: Ok, wróćmy do tamtego przykładu− dlaczego zostawiłeś aż 6 miejsc pustych?
23 mar 15:26
wredulus_pospolitus: bo liczba parzysta może zostać wstawiona: a) gdzieś pomiędzy liczby nieparzyste (Np P Np ... itd.) b) przed pierwszą liczbą nieparzystą (P Np .... itd) c) za ostatnią liczbą nieparzystą ( ... Np P)
23 mar 15:28
ford: bo trzeba dać możliwość wstawienia parzystej na początku i na końcu ciągu żebyśmy nie rozważali przypadków: a) ciąg zaczyna się nieparzystą a kończy się parzystą b) zaczyna parzystą kończy parzystą c) zaczyna parzystą kończy nieparzystą a tak to w 1 działaniu będziesz miał rozwiązane zadanie jeśli chodzi o #A
23 mar 15:29
ford: wredulus − sprawdź mi Twoje zadanie, zobaczymy ile się nauczyłem emotka szczerze − nie znałem tego sposobu Krok 1: C C C C C C C C C C C C C C C _ 15! sposobów ustawienia chłopaków Krok 2: 16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 sposobów ustawienia dziewczyn, tj. wariacja bez powtórzeń V1610 #A = 15!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 #Ω = 25! P = U{#A}{U{Ω} ≈ 0,00245
23 mar 15:30
Mila:
nawias
15+1
nawias
nawias
10
nawias
 
*10!*15!
 
23 mar 15:31
salamandra: dobra od nowa: |Ω|=25! CCCCCCCCCCCCCCC_ 2) dziewczyny między sobą na 10! sposobów 16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 |A|=10!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7
 10!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 
P(A)=

?
 25! 
23 mar 15:31
salamandra: o kurde, coś się rozjechało z tym CCCC, moment
23 mar 15:31
wredulus_pospolitus: emotka
23 mar 15:32
salamandra: zawsze jest Mila, która jedną linijką wszystko załatwi emotka
23 mar 15:32
Mila: Dla 5 ch. i 3 D ⋁C⋁C⋁C⋁C⋁C⋁ Liczb ustawień:
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
*3!*5!
 
23 mar 15:34
salamandra: − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C −
23 mar 15:34
wredulus_pospolitus: ford −−− dokładnie tak
 16! 16! 
tylko ja bym zostawił to w formie V1610 =

=

 (16−10)! 6! 
23 mar 15:34
salamandra: tfu, oczywiście chłopacy na 15! sposobów, a nie dziewczyny na 10!
23 mar 15:35
wredulus_pospolitus: Salamandra −−− to wtedy będzie miał dobrze
 15!*16! 
P(A) =

 25!*6! 
chociaż w zadaniu chodziło o ilość ustawień a nie o prawdopodobieństwo ... no ale to już pomińmy ten szczególik
23 mar 15:37
salamandra: Skąd u Ciebie w mianowniku 6! ? rozszerzyłeś licznik do 6*5*4*3*2*1 żeby napisać 16! tak?
23 mar 15:38
wredulus_pospolitus: I albo zapamiętacie wzór który zaprezentowała nasza Milusia osóbka ... albo zapamiętacie 'sposób rozumowania' który zaprezentowałem. Tak czy siak −−−− tego typu zadanie (znając schemat/wzór) to jest góra minuta roboty.
23 mar 15:39
wredulus_pospolitus: dokładnie:
16! 

= 16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 emotka
6! 
A wiesz, że ja leń jestem emotka
23 mar 15:39
salamandra: No Mili sposobu troche nie rozumiem, nie moge odczytać tego 15:31 w szczególności
23 mar 15:39
wredulus_pospolitus: 15! <−−− permutacja facetów
nawias
15 + 1
nawias
nawias
10
nawias
 
<−−−− wybieramy które miejsca zajmą dziewczyny (liczba chłopów <patrz na to,
 
że każdy chłop ma bezpośrednio za sobą dokładnie jedno miejsce> + jedno miejsce 'przed pierwszym chłopem' ) 10! <−−−− permutacja niewiast
23 mar 15:42
wredulus_pospolitus: To jest dokładnie to samo ... zapisane po prostu w trochę inny sposób
23 mar 15:43
salamandra: Ok, to jak już nam tak idzie, to poruszę z 2017 zadanko: W pudełku znajduje się 8 piłeczek oznaczonych kolejnymi liczbami naturalnymi od 1 do 8. Losujemy jedną piłeczkę, zapisujemy liczbę na niej występującą, a następnie zwracamy piłeczkę do urny. Tę procedurę wykonujemy jeszcze dwa razy i tym samym otrzymujemy zapisane trzy liczby. Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania takich piłeczek, że iloczyn trzech zapisanych liczb jest podzielny przez 4. Wynik podaj w postaci ułamka zwykłego. Liczba wszystkich możliwości |Ω|=38 Istnieje tu jakiś sposób na szybki zapis tego, żeby iloczyn był równy 4? bo tu też rozpisywałem z tego co pamiętam np. 1*1*4, 2*2*2 itd
23 mar 15:46
salamandra: 83 oczywiście*
23 mar 15:47
wredulus_pospolitus: 'szybki' sposób: dzielisz piłeczki na trzy grupy: a) niepodzielne przez 2 (czyli 1,3,5,7) b) podzielne przez 2 ale niepodzielne przez 4 (2,6) c) podzielne przez 4 (4,8) aby iloczyn NIE był podzielny przez 4 musi zajść jedno z poniższych: I. 3x z grupy A II. 2x z grupy A + 1x z grupy B Wszystkie pozostałe możliwości dają nam podzielność przez (co najmniej) 4
23 mar 15:52
wredulus_pospolitus: Jak widzisz ... mi (leniuchowi) nawet nie chciało się rozpisywać wszystkich przypadków kiedy będzie podzielność przez 4 ... bo za dużo tego Łatwiej było wypisać, kiedy iloczyn nie jest podzielny przez 4 emotka
23 mar 15:56
wredulus_pospolitus: Co innego gdyby było podane, że musi być podzielny przez 4, ale nie może być przez 8.
23 mar 15:57
salamandra: Czyli A'= 43+4*4*2 = 64+32=96 |Ω|=512 A=512−96=416
 416 13 
P(A)=

=

 512 16 
coś nie wychodzi
23 mar 16:00
wredulus_pospolitus: A' = 4*3 + 4*4*2*3 (bo w końcu może być losowanie a,a,b ; a,b,a ; b,a,a)
23 mar 16:02
wredulus_pospolitus: Wybacz, że gdy rozpisuję przypadki to nie zaznaczam tego jasno ... dla mnie to jest po prostu 'oczywista oczywistość' ... od teraz postaram się o tym pamiętać (aby dodać hasło " * permutacja tego" )
23 mar 16:03
salamandra: a nie *3!?
23 mar 16:04
wredulus_pospolitus:
 3! 
Nie ... jak już to

<−−− permutacje Z POWTÓRZENIAMI
 2!*1! 
23 mar 16:05
salamandra: Bo ja to rozumowałem tak I. wiadomo, 4*4*4=64 II. 4*4 (dwa z grupy a) ) *2 − jedno z grupy b) w której są dwie cyfry
23 mar 16:07
wredulus_pospolitus: to może inaczej jakie sytuacje dają nam NIEPODZIELNOŚĆ przez 4 a , a , a a , a , b a , b , a b , a , a więcej nie ma (elementu 'a' z 'a' nie możesz 'zamienić' miejscami)
23 mar 16:08
wredulus_pospolitus: natomiast losowanie (np.) 1 * 3 * 2 i losowanie 1 * 2 * 3 to są dwa różne losowania (a przynajmniej tak to rozpatrujesz w momencie w którym #Ω = 83 <−−− kolejność losowania jest istotna)
23 mar 16:09
salamandra: Czyli mój zapis założył, że uwzględniam tylko a,a,b?
23 mar 16:10
wredulus_pospolitus: dokładnie emotka
23 mar 16:10
wredulus_pospolitus: dlatego jak na czerwono dorzuciłem *3 aby uwzględnić jeszcze sytuacje: (a,b,a) oraz (b,a,a)
23 mar 16:11
salamandra: a permutacja z powtórzeniami, bo jeśli chodzi o iloczyn to 1*3*2 i 1*2*3 to to samo? a zwykła permutacja by rozpatrywała to jako dwa przypadki?
23 mar 16:12
wredulus_pospolitus: Salamandra −−− powiem tak ... jak będziesz na poważnie chciał przysiąść do prawdopodobieństwa (a ja będę siedział w domu) ... to siądziemy na jakimś skypie + jakiś program do pisania i 'przejedziemy temat'
23 mar 16:13
wredulus_pospolitus: nie ... permutacja z powtórzeniami jest ze względu na to, że rozpatruje a −−−− element ze zbioru A więc losowanie: 1 , 2 , 3 w postaci a, b , a oraz a, b , a to jest to samo. Tak jak napisałem −−− będziesz chciał na poważniej siąść to siądziemy z możliwością rozmowy. Szybciej i łatwiej będzie Ci załapać (przynajmniej mam taką nadzieję)
23 mar 16:15
salamandra: Chętnie emotka
23 mar 16:16
wredulus_pospolitus: albo jeszcze inaczej masz zbiór: {1,3,5,7, 2,6} Ile jest takich liczb trzycyfrowych, które powstają z kolejnych losowań cyfr z tegoż zbioru (losowania ze zwracaniem), że posiadają dokładnie jedną cyfrę parzystą
23 mar 16:18
salamandra: p−− = 2*4*4 −p−=2*4*4 −−p=2*4*4 32+32+32=96
23 mar 16:20
wredulus_pospolitus: To wtedy po Twojej stronie zostawiam znalezienie programu / strony (na pewno są bo kiedyś korzystałem z jakiejś) gdzie można współdzielić ekran i pisać 'na tablicy' Wystarczy forma 'tablicy' bo w prawdopodobieństwie 'fikuśnych' wzorów nie ma, a cyfry jakoś się zapisze.
23 mar 16:20
wredulus_pospolitus: no i widzisz ... tutaj zrobiłeś *3 czyli de facto permutację z powtórzeniami elementów: (2x nieparzysty , 1x parzysty)
23 mar 16:21
salamandra: tylko tutaj mogłem sobie to ładnie rozpisać i to widzieć
23 mar 16:21
wredulus_pospolitus: i tu i tu mogłeś ... bo to jest 'to samo' ... Ty po prostu (jeszcze) nie widzisz znaku = pomiędzy tymi sytuacjami. Ale to jest do wyćwiczenia.
23 mar 16:28
salamandra: W takim razie jesteśmy w kontakcie i już Ci z góry dziękuję za chęć pomocy emotka
23 mar 16:41
f123: Widać, że państwo nie zaglądają do internetu. Sam minister edukacji mówił, że jeśli po świętach wielkanocnych nie wrócimy do szkół to wtedy przełożą maturę, a po drugie nie jest to w cale takie trudne przełożenie matur
23 mar 17:11
salamandra: Tak, ale istnieje jakieś tam prawdopodobieństwo, że jednak wrócimy i co wtedy miesiąc tak czy inaczej z kalendarza wyjęty. Mówili, że jest bodajże 2 tygodnie "zapasu" w kalendarzu, no ale już te 2 tygodnie dawno minęły, więc tak czy inaczej matura powinna zostać przełożona.
23 mar 17:13
wredulus_pospolitus: f123 −−− 'sam minister' to co najwyżej do kibelka może sobie pójść. To nie on decyduje, wie o tym każdy kto chociaż trochę widzi jak się zachowują gdy mają odpowiedzieć na pytanie, na które nie dostali gotowej formułki 'z góry'. Przełożenie matur nie jest w cale takie trudne? Jasne, że 'nie jest' z punktu widzenia maturzysty. Przecież maturzysta przyjdzie sobie 'na gotowe' do sali, usiądzie i napisze. Chodzi oto, co się będzie działo przed maturami, ale to pikuś ... co się będzie działo PO maturach.
23 mar 17:20
salamandra: Otóż to, zaburzy to cały "harmonogram"
23 mar 17:23
jaros: Przecież termin rekutacji na studnia można przesunać jaki problem, nadzywaczja sytacja, troche pracy w to włozyć i tyle, wystarczą chęci
23 mar 17:25
f123: Uwazajcie zeby tej matury wam nie odwolali... hehe, bo juz na zachodzie takie cos ma miejsce
23 mar 17:25
salamandra: taa, i każdy "gap year" przymusowy
23 mar 17:28
wredulus_pospolitus: f123 popatrz na to w ten sposób: 1) ile czasu czeka się na wyniki z matur ? 2) ile czasu uczeń ma później na odwołanie ? 3) ile czasu uczniowi pozostaje na złożenie papierów na uczelnie ? 4) ile czasu ma uczelnia na podanie ostatecznej listy studentów ? Na każdym z tych etapów można (ewentualnie) 'trochę zaoszczędzić', pytanie ile czasu. W którym momencie danego etapu FIZYCZNIE nie da się bardziej skrócić? Ja mógłbym napisać: "co za problem ... matury mogą być nawet i w sierpniu −−− w poniedziałek piszą matematykę ... w środę już powinny być wyniki z matematyki −−− 'co za problem' "
23 mar 17:30
wredulus_pospolitus: jaros −−− z całym szacunkiem ... ale to z Twojego 'punktu widzenia' wygląda to tak: "trochę pracy w to włożyć i tyle, wystarczą chęci". A po stronie sekretariatu obleganego wydziału obleganej uczelni wygląda to tak, że ktoś musi siedzieć na czterech literach i wertować te tysiące (jak i nie dziesiątki tysięcy) wniosków, którymi są zalewani. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby rektorzy (w momencie radykalnego opóźnienia terminu matur −−− a nie oszukujmy się ... przełożenie ich na lipiec to już radykalne opóźnienie) naciskali ministerstwo na to, aby w tym roku uczelnie same prowadziły egzaminy wstępne na swoje kierunki (co TAKŻE uczelniom nie jest na rękę −−− patrz koszty) w momencie w którym wyniki z matur byłyby zbyt późno.
23 mar 17:34