matura
salamandra: Czy matura od paru lat jest łatwiejsza, czy jest jakaś nowa podstawa programowa? Przeglądając
teraz z grubsza te matury, przykładowo 2014 albo 2015 to to jakiś kosmos w porównaniu do
ostatnich lat, nie wspominając o jeszcze wcześniejszych.
23 mar 12:25
salamandra: mowa oczywiście o rozszerzeniu
23 mar 12:26
Bleee:
Powiem tak − − − od lat poziom nauczania matematyki spada z roku na rok, a co za tym idzie −
matury są co raz łatwiejsze.
23 mar 12:30
salamandra: pamiętam, że coś nauczyciel wspominał, że matura jest teraz "niechlujna", ale gołym okiem widać
różnicę patrząc na matury z tamtych lat, a ówczesną i myślałem, że jakaś reforma weszła i nowa
podstawa programowa
23 mar 12:32
jaros: A matura 2018, najtrudniejsza w hiostri?
23 mar 12:59
jaros: z matmy, każdy nauczcuel to mówi, że ta matura była chora a rozwiązywałem z niej zadnia i na
każde zadnie po 5 min 30 minut dla ucznia średniego
23 mar 13:00
wredulus_pospolitus:
W historii czego
Od czasów PISowskiej reformy
23 mar 13:00
wredulus_pospolitus:
jaros −−− mówisz o majowej maturze 2018? Poziom podstawowy czy rozszerzony
23 mar 13:02
wredulus_pospolitus:
I które zadania niby były takie trudne
23 mar 13:02
jaros: rozszerzony, np dowodowe chyba podzielności
23 mar 13:02
jaros: czy nawet z geometrii analitycznej
23 mar 13:02
daras: Z roku na rok jest coraz łatwiejsza a w tym roku będzie najłatwieksza
23 mar 13:03
jaros: Ciekawi mnie czy przełożą matury z powodu tego wirusa, z tego co wiem to niektóre szkoły nie
maja e learningu wiec jakim cudem zabrali uczniowie 2 Msc ze szkoły i ma sic na mature tak o
xd
23 mar 13:05
23 mar 13:05
wredulus_pospolitus:
Jaros ... oni wyborów nie chcą przełożyć, a Ty się o matury pytasz
23 mar 13:08
salamandra: nie przełożą, bo im to nie na rękę, za dużo "papierków" by mieli do wypełnienia
@daras, no oby
23 mar 13:10
salamandra: https://matematykaszkolna.pl/strona/5156.html
Według mnie, pare dni temu rozwiązywałem całą− 5,7,9 trudne. funkcji homograficznej tknąłem
tyle co nic, wiedziałem jedynie, że −5 jest asymptotą pionową,
7−me− dowodowe z geometrii w ogóle mi nie leżą, no i 9− kombinatoryka
23 mar 13:14
jaros: Ale z wyborami to jest tak, że ten termin mocno służy Andrzejowi Dudzie a nie pozostałym
kandydatom, a może pomyślą o maturzystach jako o obywatelach xd
23 mar 13:14
daras: @13:08
chyba,ze zaakceptują głosowanie i zdawanie e−matury
@13:10
matury w ogóle nie będzie i dlatego będzie najłatwiejsza
23 mar 13:44
wredulus_pospolitus:
Salamandra:
9 −−− trudne (dla Ciebie) tylko ze względu na to, ze to kombinatoryka.
Samo zadanie jest bardzo proste i jest to powielenie jednego ze schematów zadań z
kombinatoryki.
7 −−− oki ... rozumiem ... dowód ...może sprawiać trudności
5 −− to jest BANAŁ a nie zadanie.
skoro punkt A = (−5,3) jest środkiem symetrii funkcji, to jest przecięciem się asymptot −−−−>
masz wyznaczone asymptoty.
stąd wyznaczasz d: (−5) + d = 0 −−−> d = ...?
| ax | |
stąd wyznaczasz a: lim f(x) = lim |
| = a = 3 |
| 1x | |
To jest maksymalnie minuta roboty.
No ale nawet jeśli −−− to:
Po pierwsze: to jest matura ROZSZERZONA
Po drugie: z całym szacunkiem, ale co to by była za matura gdyby wszyscy mieli z niej 100%?
23 mar 14:22
salamandra: 5: d potrafiłem wyznaczyć, a z tym "a" nie wiedziałem, że to granicą trzeba, bo nie kojarzę
abym kiedyś miał na lekcji podczas przerabiania granic takie zadania (może dlatego, że funkcję
homograficzną miałem przed granicami
)
23 mar 14:28
wredulus_pospolitus:
salamandra −−− a miałeś wyznaczanie asymptot na lekcji
23 mar 14:30
salamandra: Szczerze? Chyba nie, przy jakim dziale to powinno być?
23 mar 14:30
wredulus_pospolitus:
przy granicach, ewentualnie po granicach i pochodnych (monotoniczności) −−− czyli przy
przebiegu zmienności funkcji
23 mar 14:33
salamandra: No to nie miałem i z tego co patrzę w starą książkę, to w tych działach, zarówno w pochodnej
jak i granicy, nie ma ani słowa o asymptotach
23 mar 14:35
wredulus_pospolitus:
No to nadal −−− z tejże trójki zadań:
a) jedno było 'trudne' dlatego, że miałeś braki wiedzy,
b) jedno było 'trudne' dlatego, że nie 'czujesz' kombinatoryki + nie jesteś zapoznany ze
SCHEMATEM w tym zadaniu,
c) jedno było 'trudne' dlatego, że to jest dowód w geometrii.
Jestem w stanie zaakceptować (c) ... ale (a) i (b) pod żadnym pozorem nie można traktować jako
wyjaśnienie, że dane zadanie było/jest trudne.
23 mar 14:36
wredulus_pospolitus:
To zapoznaj się z teorią:
http://matematykadlastudenta.pl/strona/912.html
Nie jest ona szczególnie trudna.
Asymptoty (za moich czasów) były wprowadzane po granicach ciągów i pochodnych i były używane
przy robieniu zadań: "zbadaj przebieg zmienności funkcji i naszkicuj wykres funkcji"
23 mar 14:38
salamandra: no może źle to ująłem− gdybym wiedział, że trzeba policzyć granicę, to bym to zrobił w moment,
a z kombinatoryką to tak jak mówisz, nie czuję tego na razie, ale mam zamiar do świąt
przerobić z tego Kiełbasy całą planimetrię (już od wczoraj jadę), stereometrię, optymalizację
(ku przypomnieniu, bo ostatnio dużo jej robiłem) i w końcu załapać tę kombinatorykę
23 mar 14:39
wredulus_pospolitus:
Jakiś czas temu tego typu zadanie z kombinatoryki tłumaczyłem użytkownikowi 'Gangster' na
gadu−gadu −−− wyjaśnienie schematu zajęło może 10 min.
23 mar 14:51
salamandra: No ok, to może napiszę co MI się udało wskórać w tym zadaniu:
napiszę treść żeby było łatwiej:
Z liczb ośmioelementowego zbioru Z = { 1,2,3,4,5,6,7,9 } tworzymy ośmiowyrazowy ciąg, którego
wyrazy się nie powtarzają. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że żadne
dwie liczby parzyste nie są sąsiednimi wyrazami utworzonego ciągu. Wynik przedstaw w postaci
ułamka zwykłego nieskracalnego.
Wiadomo, że wszystkich mozliwości ustawień jest 8!=40320
nie wiedziałem jak zrobić to, żeby rozdzielały je liczby nieparzyste i zacząłem sobie
rozpisywać np.
npnpnpnn, ale w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że to idiotyzm i za dużo tego będzie
23 mar 15:02
wredulus_pospolitus:
Krok 1: ustawiasz wszystkie NIEPARZYSTE w szeregu ... na 5! sposobów
Krok 2: wsadzasz parzyste liczby w wolne miejsca:
− Np
− Np
− Np
− Np
− Np
−
po jednej w każde miejsce na 6*5*4 sposobów
#A = 5!*6*5*4
P(A) = ...
23 mar 15:04
salamandra: Krok 1: zgoda, nieparzyste moge ustawic na 5! sposobów pośród siebie
Krok 2: no ok, ale mam liczbę ośmiocyfrową, więc co jak wsadzę np tak
P Np P Np P, co się dzieje z pozostałymi (pustymi) polami, wypełniają je nieparzyste?
23 mar 15:08
janek191:
Cyfr parzystych jest trzy
23 mar 15:08
ford:
Niestety trzeba wypisywać, testują skrupulatność na maturze (żeby nie pominąć jakiegoś
przypadku) dlatego Twój nauczyciel wspomniał że matura obecnie jest niechlujna
Ze zdarzenia przeciwnego zacznij wypisywać (że parzyste sąsiadują)
pppnnnnn
ppnpnnnn
ppnnpnnn
…
itd. będzie odrobinę mniej przypadków
23 mar 15:08
23 mar 15:09
wredulus_pospolitus:
ford −−− nie trzeba rozpisywać ... po cholerę
salamandra −−− pozostałe 'puste' miejsca zostają 'miejscami pustymi' i je pomijasz
więc np.
P Np − Np P Np − Np − Np P
oznacza tyle co
P Np Np P Np Np Np P
23 mar 15:10
wredulus_pospolitus:
Etuś −−− to międzynarodowa −−− tutaj PIS miał niewiele do gadania ... zobaczymy czy się
'odważą' zrobić to ze zwykłą maturą.
Obawiam się, że przeniosą ją na początek sierpnia i później wszyscy będą mieli 'sraczkę' z
powodu terminów aplikacji na studia.
23 mar 15:12
salamandra: Eta, ale to międzynarodowa jakaś
no tak, masz rację....nie takie trudne, tylko jak to wszystko teraz połączyć (15:10)
23 mar 15:14
wredulus_pospolitus:
tak jak napisałem:
5! * 6*5*4
23 mar 15:15
ford:
Okej, na to bym nie wpadł ale to było dosyć nietypowe mimo wszystko
Nie bez powodu były tak słabe wyniki z tej matury 2018
23 mar 15:16
salamandra: czyli 8! tutaj w ogóle nie dotykamy?
23 mar 15:16
wredulus_pospolitus:
ford −−− to nie dobrze ... bo to jest jeden ze schematów, który stosunkowo często się trafia w
zadaniach.
Przykład innego (tego typu) zadania:
Na ile sposobów można ustawić w kolejce 10 dziewczyn i 15 chłopaków, tak aby żadna dziewczyna
nie stała za inną dziewczyną ?
23 mar 15:17
23 mar 15:17
wredulus_pospolitus:
8! <−−− to być #Ω
| #A | | 5!*6*5*4 | |
P(A) = |
| = |
| = .... |
| #Ω | | 8! | |
23 mar 15:18
wredulus_pospolitus:
poprawka do treści zadania:
Na ile sposobów można ustawić w kolejce 10 dziewczyn i 15 chłopaków, tak aby żadna dziewczyna
nie stała bezpośrednio za inną dziewczyną ?
23 mar 15:19
salamandra: ford−− dlatego mój nauczyciel stwierdzil, że już nigdy nie będzie sprawdzał matur, po tym co mu
ludzie wypisują na zadaniach z rachunku
23 mar 15:19
salamandra: ok, próbuję:
|Ω|=25!
1)chłopaków ustawiamy na 15! sposobów
2) zostało 10 miejsc i dziewczyny tu na 10! sposobów?
15!*10!
23 mar 15:25
wredulus_pospolitus:
Nie ... źle
23 mar 15:26
wredulus_pospolitus:
Analogicznie do tego co wcześniej
23 mar 15:26
salamandra: Ok, wróćmy do tamtego przykładu− dlaczego zostawiłeś aż 6 miejsc pustych?
23 mar 15:26
wredulus_pospolitus:
bo liczba parzysta może zostać wstawiona:
a) gdzieś pomiędzy liczby nieparzyste (Np P Np ... itd.)
b) przed pierwszą liczbą nieparzystą (P Np .... itd)
c) za ostatnią liczbą nieparzystą ( ... Np P)
23 mar 15:28
ford:
bo trzeba dać możliwość wstawienia parzystej na początku i na końcu ciągu
żebyśmy nie rozważali przypadków:
a) ciąg zaczyna się nieparzystą a kończy się parzystą
b) zaczyna parzystą kończy parzystą
c) zaczyna parzystą kończy nieparzystą
a tak to w 1 działaniu będziesz miał rozwiązane zadanie jeśli chodzi o #A
23 mar 15:29
ford:
wredulus − sprawdź mi Twoje zadanie, zobaczymy ile się nauczyłem
szczerze − nie znałem tego
sposobu
Krok 1:
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C
C _
15! sposobów ustawienia chłopaków
Krok 2:
16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 sposobów ustawienia dziewczyn, tj. wariacja bez powtórzeń
V
1610
#A = 15!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7
#Ω = 25!
P = U{#A}{U{Ω} ≈ 0,00245
23 mar 15:30
23 mar 15:31
salamandra: dobra od nowa:
|Ω|=25!
CCCCCCCCCCCCCCC_
2) dziewczyny między sobą na 10! sposobów
16*15*14*13*12*11*10*9*8*7
|A|=10!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7
| 10!*16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 | |
P(A)= |
| ? |
| 25! | |
23 mar 15:31
salamandra: o kurde, coś się rozjechało z tym CCCC, moment
23 mar 15:31
wredulus_pospolitus:
23 mar 15:32
salamandra: zawsze jest Mila, która jedną linijką wszystko załatwi
23 mar 15:32
Mila:
Dla 5 ch. i 3 D
⋁C⋁C⋁C⋁C⋁C⋁
Liczb ustawień:
23 mar 15:34
salamandra: − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C − C −
23 mar 15:34
wredulus_pospolitus:
ford −−− dokładnie tak
| 16! | | 16! | |
tylko ja bym zostawił to w formie V1610 = |
| = |
| |
| (16−10)! | | 6! | |
23 mar 15:34
salamandra: tfu, oczywiście chłopacy na 15! sposobów, a nie dziewczyny na 10!
23 mar 15:35
wredulus_pospolitus:
Salamandra −−− to wtedy będzie miał dobrze
chociaż w zadaniu chodziło o ilość ustawień a nie o prawdopodobieństwo ... no ale to już
pomińmy ten szczególik
23 mar 15:37
salamandra: Skąd u Ciebie w mianowniku 6! ? rozszerzyłeś licznik do 6*5*4*3*2*1 żeby napisać 16! tak?
23 mar 15:38
wredulus_pospolitus:
I albo zapamiętacie wzór który zaprezentowała nasza Milusia osóbka ... albo zapamiętacie
'sposób rozumowania' który zaprezentowałem.
Tak czy siak −−−− tego typu zadanie (znając schemat/wzór) to jest góra minuta roboty.
23 mar 15:39
wredulus_pospolitus:
dokładnie:
16! | |
| = 16*15*14*13*12*11*10*9*8*7 |
6! | |
A wiesz, że ja leń jestem
23 mar 15:39
salamandra: No Mili sposobu troche nie rozumiem, nie moge odczytać tego 15:31 w szczególności
23 mar 15:39
wredulus_pospolitus:
15! <−−− permutacja facetów
| |
<−−−− wybieramy które miejsca zajmą dziewczyny (liczba chłopów <patrz na to, |
|
że każdy chłop ma bezpośrednio za sobą dokładnie jedno miejsce> + jedno miejsce 'przed
pierwszym chłopem' )
10! <−−−− permutacja niewiast
23 mar 15:42
wredulus_pospolitus:
To jest dokładnie to samo ... zapisane po prostu w trochę inny sposób
23 mar 15:43
salamandra: Ok, to jak już nam tak idzie, to poruszę z 2017 zadanko:
W pudełku znajduje się 8 piłeczek oznaczonych kolejnymi liczbami naturalnymi od 1 do 8.
Losujemy jedną piłeczkę, zapisujemy liczbę na niej występującą, a następnie zwracamy piłeczkę
do urny. Tę procedurę wykonujemy jeszcze dwa razy i tym samym otrzymujemy zapisane trzy
liczby. Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania takich piłeczek, że iloczyn trzech zapisanych
liczb jest podzielny przez 4. Wynik podaj w postaci ułamka zwykłego.
Liczba wszystkich możliwości |Ω|=38
Istnieje tu jakiś sposób na szybki zapis tego, żeby iloczyn był równy 4?
bo tu też rozpisywałem z tego co pamiętam np.
1*1*4, 2*2*2 itd
23 mar 15:46
salamandra: 83 oczywiście*
23 mar 15:47
wredulus_pospolitus:
'szybki' sposób:
dzielisz piłeczki na trzy grupy:
a) niepodzielne przez 2 (czyli 1,3,5,7)
b) podzielne przez 2 ale niepodzielne przez 4 (2,6)
c) podzielne przez 4 (4,8)
aby iloczyn NIE był podzielny przez 4 musi zajść jedno z poniższych:
I. 3x z grupy A
II. 2x z grupy A + 1x z grupy B
Wszystkie pozostałe możliwości dają nam podzielność przez (co najmniej) 4
23 mar 15:52
wredulus_pospolitus:
Jak widzisz ... mi (leniuchowi) nawet nie chciało się rozpisywać wszystkich przypadków kiedy
będzie podzielność przez 4 ... bo za dużo tego
Łatwiej było wypisać, kiedy iloczyn nie jest podzielny przez 4
23 mar 15:56
wredulus_pospolitus:
Co innego gdyby było podane, że musi być podzielny przez 4, ale nie może być przez 8.
23 mar 15:57
salamandra: Czyli
A'= 4
3+4*4*2 = 64+32=96
|Ω|=512
A=512−96=416
coś nie wychodzi
23 mar 16:00
wredulus_pospolitus:
A' = 4*3 + 4*4*2*3 (bo w końcu może być losowanie a,a,b ; a,b,a ; b,a,a)
23 mar 16:02
wredulus_pospolitus:
Wybacz, że gdy rozpisuję przypadki to nie zaznaczam tego jasno ... dla mnie to jest po prostu
'oczywista oczywistość' ... od teraz postaram się o tym pamiętać (aby dodać hasło " *
permutacja tego" )
23 mar 16:03
salamandra: a nie *3!?
23 mar 16:04
wredulus_pospolitus:
| 3! | |
Nie ... jak już to |
| <−−− permutacje Z POWTÓRZENIAMI |
| 2!*1! | |
23 mar 16:05
salamandra: Bo ja to rozumowałem tak
I.
wiadomo, 4*4*4=64
II.
4*4 (dwa z grupy a) ) *2 − jedno z grupy b) w której są dwie cyfry
23 mar 16:07
wredulus_pospolitus:
to może inaczej
jakie sytuacje dają nam NIEPODZIELNOŚĆ przez 4
a , a , a
a , a , b
a , b , a
b , a , a
więcej nie ma (elementu 'a' z 'a' nie możesz 'zamienić' miejscami)
23 mar 16:08
wredulus_pospolitus:
natomiast losowanie
(np.) 1 * 3 * 2
i losowanie 1 * 2 * 3
to są dwa różne losowania (a przynajmniej tak to rozpatrujesz w momencie w którym #Ω = 83
<−−− kolejność losowania jest istotna)
23 mar 16:09
salamandra: Czyli mój zapis założył, że uwzględniam tylko a,a,b?
23 mar 16:10
wredulus_pospolitus:
dokładnie
23 mar 16:10
wredulus_pospolitus:
dlatego jak na czerwono dorzuciłem *3
aby uwzględnić jeszcze sytuacje: (a,b,a) oraz (b,a,a)
23 mar 16:11
salamandra: a permutacja z powtórzeniami, bo jeśli chodzi o iloczyn to 1*3*2 i 1*2*3 to to samo? a zwykła
permutacja by rozpatrywała to jako dwa przypadki?
23 mar 16:12
wredulus_pospolitus:
Salamandra −−− powiem tak ... jak będziesz na poważnie chciał przysiąść do prawdopodobieństwa
(a ja będę siedział w domu) ... to siądziemy na jakimś skypie + jakiś program do pisania i
'przejedziemy temat'
23 mar 16:13
wredulus_pospolitus:
nie ... permutacja z powtórzeniami jest ze względu na to, że rozpatruje
a −−−− element ze zbioru A
więc losowanie:
1 , 2 , 3
w postaci
a, b , a
oraz
a, b , a
to jest to samo.
Tak jak napisałem −−− będziesz chciał na poważniej siąść to siądziemy z możliwością rozmowy.
Szybciej i łatwiej będzie Ci załapać (przynajmniej mam taką nadzieję)
23 mar 16:15
salamandra: Chętnie
23 mar 16:16
wredulus_pospolitus:
albo jeszcze inaczej
masz zbiór: {1,3,5,7, 2,6}
Ile jest takich liczb trzycyfrowych, które powstają z kolejnych losowań cyfr z tegoż zbioru
(losowania ze zwracaniem), że posiadają dokładnie jedną cyfrę parzystą
23 mar 16:18
salamandra: p−− = 2*4*4
−p−=2*4*4
−−p=2*4*4
32+32+32=96
23 mar 16:20
wredulus_pospolitus:
To wtedy po Twojej stronie zostawiam znalezienie programu / strony (na pewno są bo kiedyś
korzystałem z jakiejś) gdzie można współdzielić ekran i pisać 'na tablicy'
Wystarczy forma 'tablicy' bo w prawdopodobieństwie 'fikuśnych' wzorów nie ma, a cyfry jakoś się
zapisze.
23 mar 16:20
wredulus_pospolitus:
no i widzisz ... tutaj zrobiłeś *3
czyli de facto permutację z powtórzeniami elementów: (2x nieparzysty , 1x parzysty)
23 mar 16:21
salamandra: tylko tutaj mogłem sobie to ładnie rozpisać i to widzieć
23 mar 16:21
wredulus_pospolitus:
i tu i tu mogłeś ... bo to jest 'to samo' ... Ty po prostu (jeszcze) nie widzisz znaku =
pomiędzy tymi sytuacjami.
Ale to jest do wyćwiczenia.
23 mar 16:28
salamandra: W takim razie jesteśmy w kontakcie i już Ci z góry dziękuję za chęć pomocy
23 mar 16:41
f123: Widać, że państwo nie zaglądają do internetu. Sam minister edukacji mówił,
że jeśli po świętach wielkanocnych nie wrócimy do szkół to wtedy przełożą maturę, a po drugie
nie jest to w cale takie trudne przełożenie matur
23 mar 17:11
salamandra: Tak, ale istnieje jakieś tam prawdopodobieństwo, że jednak wrócimy i co wtedy
miesiąc tak
czy inaczej z kalendarza wyjęty. Mówili, że jest bodajże 2 tygodnie "zapasu" w kalendarzu, no
ale już te 2 tygodnie dawno minęły, więc tak czy inaczej matura powinna zostać przełożona.
23 mar 17:13
wredulus_pospolitus:
f123 −−− 'sam minister' to co najwyżej do kibelka może sobie pójść. To nie on decyduje, wie o
tym każdy kto chociaż trochę widzi jak się zachowują gdy mają odpowiedzieć na pytanie, na
które nie dostali gotowej formułki 'z góry'.
Przełożenie matur nie jest w cale takie trudne? Jasne, że 'nie jest' z punktu widzenia
maturzysty.
Przecież maturzysta przyjdzie sobie 'na gotowe' do sali, usiądzie i napisze.
Chodzi oto, co się będzie działo przed maturami, ale to pikuś ... co się będzie działo PO
maturach.
23 mar 17:20
salamandra: Otóż to, zaburzy to cały "harmonogram"
23 mar 17:23
jaros: Przecież termin rekutacji na studnia można przesunać jaki problem, nadzywaczja sytacja, troche
pracy w to włozyć i tyle, wystarczą chęci
23 mar 17:25
f123: Uwazajcie zeby tej matury wam nie odwolali... hehe, bo juz na zachodzie takie cos ma miejsce
23 mar 17:25
salamandra: taa, i każdy "gap year" przymusowy
23 mar 17:28
wredulus_pospolitus:
f123 popatrz na to w ten sposób:
1) ile czasu czeka się na wyniki z matur ?
2) ile czasu uczeń ma później na odwołanie ?
3) ile czasu uczniowi pozostaje na złożenie papierów na uczelnie ?
4) ile czasu ma uczelnia na podanie ostatecznej listy studentów ?
Na każdym z tych etapów można (ewentualnie) 'trochę zaoszczędzić', pytanie ile czasu.
W którym momencie danego etapu FIZYCZNIE nie da się bardziej skrócić?
Ja mógłbym napisać:
"co za problem ... matury mogą być nawet i w sierpniu −−− w poniedziałek piszą matematykę ...
w środę już powinny być wyniki z matematyki −−− 'co za problem' "
23 mar 17:30
wredulus_pospolitus:
jaros −−− z całym szacunkiem ... ale to z Twojego 'punktu widzenia' wygląda to tak: "trochę
pracy w to włożyć i tyle, wystarczą chęci".
A po stronie sekretariatu obleganego wydziału obleganej uczelni wygląda to tak, że ktoś musi
siedzieć na czterech literach i wertować te tysiące (jak i nie dziesiątki tysięcy) wniosków,
którymi są zalewani.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby rektorzy (w momencie radykalnego opóźnienia terminu matur −−−
a nie oszukujmy się ... przełożenie ich na lipiec to już radykalne opóźnienie) naciskali
ministerstwo na to, aby w tym roku uczelnie same prowadziły egzaminy wstępne na swoje kierunki
(co TAKŻE uczelniom nie jest na rękę −−− patrz koszty) w momencie w którym wyniki z matur
byłyby zbyt późno.
23 mar 17:34