matematykaszkolna.pl
Wytłumacz rozwiązanie nierówności D734: −x4+x3+6x2≤0 −x4+x3+6x2= −x2(x2−x−6)= <−− Co zrobić na tym etapie by uzyskać pierwiastki −2 i 3 −x2(x+2)(x−3) wynik x∊(−;−2> ∪ {0} ∪ <3;)
10 mar 16:40
Jerzy: Zapisać nawias w postaci iloczynowej.
10 mar 16:43
D734: Możesz rozpisać? Niewiele mi to mówi
10 mar 16:45
D734: Może jakiś wzór?
10 mar 16:46
Patryk: Liczysz deltę emotka
10 mar 16:47
D734: oki, walneło mi się. Czy możesz powiedzieć skąd mam wiedszieć podczas rysowania wykresu skąd mam wiedzieć czy linia odbija się czy przechodzi na wylot? czy chodzi tu o potęgę nawiasu z którego liczę deltę? co jeżeli z delty mam załużmy −5 i z innego rozwiązania w tym samym przykładzie też wychodzi −5. Co z linią wykresu? Potęga się "dodaje"?
10 mar 16:52
WhiskeyTaster:
 1 1 1 25 
x2 − x − 6 = (x −

)2

− 6 = (x −

)2

 2 4 2 4 
 1 25 1 5 
Przyrównując do 0: (x−

)2 =

⇔ |x−

| =

 2 4 2 2 
A nie tam jakąś delta, więcej kreatywności.
10 mar 16:52
Jerzy: Odbicie w x = 0 , bo jest w kwadracie.
10 mar 17:00
D734: czyli w przykładzie (x+5)(tu nawias z którego wychodzi −5 i jakaś inna liczba) nastąpi odbicie (x+5)(tu nawias z którego wychodzi −5 i jakaś inna liczba)2 zaś tu przebicie
10 mar 17:04
D734: tak?
10 mar 17:05
Szkolniak: parzysta krotność − odbija się → np: (x+1)8 nieparzysta krotność − nie odbija się → np: (x+2)7
11 mar 04:40