Matura
salamandra: Czy opłaca się do matury rozszerzonej przerobić solidnie funkcje logarytmiczną i wykładniczą?
Miałem to pod koniec roku w 3 klasie i przyznam, że wtedy na lekcje już nie chodziłem, wiec
tego nie umiem, z logarytmów również kuleję, ale przeglądając matury z poprzednich lat ani
razu nie spotkałem się z funkcja logarytmiczna, stad moje pytanie czy warto tym sobie
zaprzątać głowę, czy skupić się na innych działach.
23 lut 12:17
an:
| 2 | | 2 | |
an= |
| *3n−1Nie wiedzieć dlaczego w odpowiedzi na an jest |
| *3n |
| 27 | | 81 | |
czy ta odpowiedź Cię zadowala ?
23 lut 14:07
salamandra: Hm?
23 lut 14:12
:.: :
Trzeba znać własności obu funkcji i koniecznie musisz ten materiał opanować,
jest kilka zadań zamkniętych z tego działu i zadania otwarte też.
23 lut 16:06
Qin Shang:
23 lut 16:10
a@b:
23 lut 17:36
salamandra: Tak jak mowie, nie spotkałem się z ani jednym patrząc na matury− jedynie chyba coś odnośnie
dziedziny było.
23 lut 17:38
23 lut 17:51
salamandra: W większości to zwykle logarytmy, a ja pytałem stricte o funkcje
no ok, pewnie i tak ogarnę
ten materiał, ale już z miejsca mam pytanie, bo tak zacząłem się zastanawiać analizując
dziedzinę logarytmu− dlaczego nie może być „a” w logarytmie ujemne? Np. Dlaczego nie istnieje
log przy podstawie −2 z 4, skoro to na logikę 2?
23 lut 18:14
an: Tak jak napisłem 14:07(do przemyślenia), najpierw trzeba poznać podstawy,
gdybyś je znał nie zadawałbyś takich pytań i wielu innych podobnych
Definicja
logab=c ac =b,
nie piszę dlaczego a<0, żebyś mógł sam do tego dojść zauważ np. że istnieją nie tylko
liczby całkowite
23 lut 20:26