matematykaszkolna.pl
Matura salamandra: Czy opłaca się do matury rozszerzonej przerobić solidnie funkcje logarytmiczną i wykładniczą? Miałem to pod koniec roku w 3 klasie i przyznam, że wtedy na lekcje już nie chodziłem, wiec tego nie umiem, z logarytmów również kuleję, ale przeglądając matury z poprzednich lat ani razu nie spotkałem się z funkcja logarytmiczna, stad moje pytanie czy warto tym sobie zaprzątać głowę, czy skupić się na innych działach.
23 lut 12:17
an:
 2 2 
an=

*3n1Nie wiedzieć dlaczego w odpowiedzi na an jest

*3n
 27 81 
czy ta odpowiedź Cię zadowala ?
23 lut 14:07
salamandra: Hm?
23 lut 14:12
:.: : Trzeba znać własności obu funkcji i koniecznie musisz ten materiał opanować, jest kilka zadań zamkniętych z tego działu i zadania otwarte też.
23 lut 16:06
Qin Shang:
23 lut 16:10
a@b: emotka
23 lut 17:36
salamandra: Tak jak mowie, nie spotkałem się z ani jednym patrząc na matury− jedynie chyba coś odnośnie dziedziny było.
23 lut 17:38
23 lut 17:51
salamandra: W większości to zwykle logarytmy, a ja pytałem stricte o funkcje emotka no ok, pewnie i tak ogarnę ten materiał, ale już z miejsca mam pytanie, bo tak zacząłem się zastanawiać analizując dziedzinę logarytmu− dlaczego nie może być „a” w logarytmie ujemne? Np. Dlaczego nie istnieje log przy podstawie −2 z 4, skoro to na logikę 2?
23 lut 18:14
an: Tak jak napisłem 14:07(do przemyślenia), najpierw trzeba poznać podstawy, gdybyś je znał nie zadawałbyś takich pytań i wielu innych podobnych Definicja logab=c ac =b, nie piszę dlaczego a<0, żebyś mógł sam do tego dojść zauważ np. że istnieją nie tylko liczby całkowite
23 lut 20:26