PLISSSS jak najszybciej, nie wiem jak zrobić :(
ZombieAZA: Na paraboli y=x2 wyznacz punkt A tak, aby pole trójkąta ABC, gdzie B i C to punkty przecięcia
paraboli z prostą y=x+2, było największe.
13 sty 14:44
Saizou :
A=(x, y)=(x, x
2)
B = (−1,1)
C = (2, 4)
|BC|=.... = podstawa trójkąta
h − odległość punkty A od prostej BC (wysokość trójkąta)
Dalej sam/sama
13 sty 14:51
janek191:
B = ( − 1. 1) C = ( 2, 4)
A = ( x, x
2
Prosta BC : x − y + 2 = 0
h − odległość punktu A od prostej BC
Mamy
| I 1*x − 1*x2 + 2 I | | I x − x2 + 2I | |
h = |
| = |
| |
| √ 1 + 1 | | √2 | |
I BC I = 3
√2
Pole Δ ABC
| I − x2 + x + 2I | |
P = 0,5*I BC I * h = 0,5* I 3√2* |
| =3 I − x2 + x + 2 I |
| √2 | |
| 1 | |
P jest największe dla x = |
| |
| 2 | |
13 sty 14:58
4214123: <script>alert("matematyka jest cool!")</script>
13 sty 15:03
Tadeusz:
... coś chyba brakuje w treści
Przecież np to będzie wieksze
13 sty 15:04
janek191:
W ten sposób można otrzymać Δ o dowolnym polu
Faktycznie coś brakuje
13 sty 15:06
Jerzy:
Pewnie dziedzina zawężona do <−1,2>
13 sty 15:08
ZombieAZA: Jak czegoś brakuje? Taka miałam treść
13 sty 15:08
ZombieAZA: A może w treści było pole najmniejsze a nauczyciel zmienił na największe?
13 sty 15:10
ZombieAZA: W takim przypadku jak miało by to wyglądać?
13 sty 15:15
Jerzy:
14:58
13 sty 15:26
ZombieAZA: Hmm okeej, dzięki wielkie
13 sty 15:30
janek191:
Tam pole powinno być równe
P = 1,5 I − x2 + x + 2 I
ale to nie zmienia wyniku rozwiązania.
13 sty 15:33
Tadeusz:
... zadanie z "pole najmniejsze" w tym przypadku nie miałoby żadnego sensu
13 sty 15:36
ZombieAZA: Dlaczego?
13 sty 15:40
Tadeusz:
bo mówiąc po chłopsku "takie pole dąży do 0"
13 sty 15:43
ZombieAZA: Aaa okej, dziwię się bardzo więc dlaczego ktoś układa takie zadania
13 sty 15:46
Tadeusz:
może w treści zadania było że A leży poniżej danej prostej lub na paraboli pomiędzy B i C
13 sty 15:50
ZombieAZA: Nic więcej nie ma, słowo w słowo przepisane więc nie moja wina
13 sty 15:53
Tadeusz:
... moja też nie
13 sty 15:53
janek191:
I rok studiów, czy szkoła średnia?
13 sty 15:54
ZombieAZA: Liceum ale matma rozszerzona
13 sty 15:54
ZombieAZA: No nic, nic więcej nie da się wykombinować. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc
13 sty 15:55
janek191:
13 sty 15:56
janek191:
Podobne zadanie było 11 stycznia o 12.59 ( jest u mnie ).
395539
13 sty 15:59
ZombieAZA: Takie pytanie jeszcze do janek191
ta długość odcinka BC to skąd 3 pierwiastki z 2?
Mi wyszło pod pierwiastkiem 9 + 4 to pierwiastek z 13
13 sty 21:32
ZombieAZA: Ok już widzę mój błąd
13 sty 21:33
Tadeusz:
√9+9=3√2
13 sty 21:35
ZombieAZA: Ale nadal nie rozumiem skąd wniosek po obliczeniu pola,ze jest ono największa dla 1/2
13 sty 21:39
jc: To ogólny takt: należy przeciąć pionową linią środek odcinka AB. Pionowa prosta przetnie
w parabolę w szukanym puncie C.
13 sty 21:55
janek191:
Funkcja f(x) = − x
2 + x + 2
| − b | | −1 | | 1 | |
przyjmuje największą wartość dla x = |
| = |
| = |
| , bo a = − 1 < 0 |
| 2a | | −2 | | 2 | |
13 sty 21:57
jc: Uzasadnienie. Największe pole będzie miał najwyższy trójkąt. Wierzchołek takiego trójkąta
leży w miejscu w którym styczna jest równoległa do AB. Punkt styczności leży w punkcie
opisanym powyżej.
Można też inaczej: A=(a,a
2), B=(b,b
2), C=(c,c
2).
| 1 | | 1 | | 1 | |
Pole = |
| (b−a)(b−c)(c−a) = |
| (b−a)[ (b−a)2 − (2c−a−b)2 ] ≤ |
| (b−a)3 |
| 2 | | 8 | | 8 | |
Równość mamy dla c=(a+b)/2.
13 sty 22:06