pochodne czy granice
Gosia: zbadaj czy w punkcie x=3 funkcja f(x) =( 6x−7)/(6x+7)
Witam , bardzo proszę o pomoc .nie wiem jak podejść do tego problemu
a) rośnie coraz szybciej
b) rośnie coraz wolniej
c) maleje coraz szybciej
d)maleje coraz wolniej
13 gru 11:01
jc: Narysuj wykres.
W okolicach 3, funkcja rośnie coraz szybciej.
13 gru 11:14
Blee:
jc ... możesz mi wyjaśnić to zadanie?
Bo z całym szacunkiem ale nie rozumiem jak funkcja może rosnąć/maleć coraz szybciej/wolniej w
punkcie
13 gru 11:15
13 gru 11:45
a7: z linku wynika, że liczymy pochodną, a potem drugą pochodną jeśli pierwsza pochodna jest
dodatnia i rośnie czyli ma drugą pochodną dodatnią to funkcja 'pierwotna" rośnie coraz
szybciej
13 gru 11:47
a7:
| 6(6x+7)−6(6x−7) | | 42 | |
f'(x)= |
| = |
| |
| 6x+7)2 | | (6x+7)2 | |
| −42*(6x+7)2 | |
f''(x)= |
| f''<0 więc funkcja nie rośne coraz szybciej, chyba rośnie |
| (6x+7)4 | |
coraz wolniej
, gdyż pierwsza pochodna jest dodatnia a druga ujemna
TAK b) widać z rysunku?
13 gru 11:57
jc: Oczywiście, rośnie coraz wolniej.
13 gru 12:02
Jerzy:
Blee pyta, jak może to się dziać w punkcie
13 gru 12:03
jc: Blee, w okolicach 3, nie w punkcie. O punkcie mowa w zadaniu. Może treść została źle
przepisana.
Przy okazji, to trochę, jak w drugim paradoksie Zenona o strzale.
13 gru 12:05
a7:
| 1 | |
@Jerzy zobacz na ten wykres (y=| |
| |) tu chyba to z punktami miałoby sens |
| x | |
13 gru 12:06
jc: Jerzy, oczywiście treść zadania jest bez sensu.
13 gru 12:07
a7: @Gosia czy przepisałaś dokładnie treść zadania ( z tym punktem x=3 było?)
13 gru 12:08
a7: @Gosia raczej powinno być, że funkcja rośnie/maleje (coraz szybciej/wolniej) na przedziale
13 gru 12:25
Gosia: niestety dostałam zadanie którego treść przytoczyłam dokładnie
13 gru 13:17
Gosia: dzięki za wpisy
13 gru 13:18
V: jc: Blee, w okolicach 3, nie w punkcie. O punkcie mowa w zadaniu. Może treść została źle
przepisana.
Przy okazji, to trochę, jak w drugim paradoksie Zenona o strzale.}
rośnie coraz szybciej ale nigdy nie dogoni czyli nie tak znowu szybko
14 gru 13:35