matematykaszkolna.pl
Bardzo proste pytanie Łukasz: Czy jak zaokrąglę liczbę 34,42 do dziesiątek jako 30,00 to powinno być to uznane za błąd czy nie?
8 gru 16:31
a7: a dlaczego za błąd?
8 gru 16:41
Łukasz: Bo "bardziej prawidłowy" wynik to po prostu 30, reszta to cyfry nieznaczące. Nauczycielka uznała to za błąd.
8 gru 16:45
a7: hmm, trudno dyskutować z nauczycielką, kiedyś w necie krążył sprawdzian, gdzie było coś w rodzaju 3*4=12 uznane za błąd bo powinno być 4*3=12
8 gru 16:51
ABC: w naukach technicznych zapisy 30 i 30,00 różnią się, bo są umowy co do wielkości błędu który wskazuje zapis, 30,00 oznacza większą dokładność pomiaru
8 gru 16:57
Łukasz: Tak samo można by uznać nieskrócenie ułamka za błąd, choć wiemy, że nawet na maturze czasami są podawane odpowiedzi w postaci ułamków skracalnych. Wydaje mi się wiec, że nauczycielka przesadziła trochę.
8 gru 16:58
Łukasz: Tak ABC masz rację. W przypadku jakiś pomiarów ma to duże znaczenie. Tutaj chodziło o zwykłe zaokrąglenie liczby bez żadnego kontekstu.
8 gru 17:01