matematykaszkolna.pl
.... CO DALEJ?: 32x6 − 16 x4 + 2x2 2x2 (16x4 − 8x2 + 1)
22 lut 20:37
Dawid: mozesz metoda podstawiania: (16x4 − 8x2 + 1) za x2 podstawiasz t : 16t2 − 8t +1 =0 i rozwiazujesz jak normalne kwadratowe, a nastepnie wracasz do podstawienia i wyliczas x emotka
22 lut 20:40
tim: 2·x2 ·(2·x2 + 1) ·(2·x2 − 1)
22 lut 20:42
CO DALEJ?: to jest rozkladanie wielomianu na czynniki, co robic gdy zamiast x2 mamy x4
22 lut 20:56
tim: Podaj przykład.
22 lut 20:56
CO DALEJ?: tak jak w pierwszym poscie 2x2 (16x4 − 8x2 + 1) wylaczone 2x2 przed nawias i zostaje (16x4 − 8x2 + 1) i co dalej
22 lut 20:59
CO DALEJ?: moze inny przyklad z tego zadania: w(x)= 5x5 − 10x3 + 5x rozloz wielomian w na czynniki, podaj jego pierwiastki
22 lut 21:03
Dawid: metoda podstawiania najlepsza ! robisz tak jak napisalem wyzej i git emotka
22 lut 21:03
CO DALEJ?: moze ktos rozwiazac jeden z przykladow? ja juz nie wiem nic xx
22 lut 21:06
Dawid: czyli CI wychodzi ze t jest jedynym pierwiastkiem i wynosi 14 wracasz do podstawienia x2=t x=12 lub x=−12
22 lut 21:06
Dawid: w drugim przykladzie postepujesz tak samo: wyciagasz x przed nawias ⇒ x(5x4−x2+5) i znowu za x2 podstawiasz t i liczysz Δ i pierwiastki, potem wracasz do podstawienia. naprawde proste emotka sprobuj .
22 lut 21:12