Ilosc liczb
6latek: jak policzyc nie znajc wzoru na an =a+(n−1)*r ile jest liczb naturalnych
a) dwucyfrowych
b) trzycyfrowych
c) czterocyfrowych
jak to wytlumaczyc dziecku ?
15 lis 17:12
ABC:
a) wytłumacz mu że od 1 do 99 jest 99 , ale trzeba odjąć jeszcze od tego jednocyfrowe
inne podobnie
15 lis 17:18
6latek: ABC
Wlasnie dziecku tlumaczyleś
15 lis 17:20
6latek: No i w tym kontekscie pojawil sie u mnie problem
Mianowicie taki .Czy 0 jest liczba ? Bez jaj
No bo skoro mam odjac jednocyfrowe a wiem ze dwucyfowych ma byc 90 to musze odjac 9 liczb
jednocyfrowych czyli {1, 2, 3, 4 ,5, 6, 7. 8, 9}
a nie {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 }
15 lis 17:28
6latek: nastepny problem
jesli od 1 do 99 jest 99 to od 2 do 99 jest 98 a 99−2=97
Dlaczego tak?
15 lis 17:35
Jerzy:
Czy 0 jest liczbą naturalną, to kwestia umowy.
15 lis 17:35
ABC:
to jest szczegół techniczny albo zaliczasz zero do naturalnych i odejmujesz 100−10=90
albo nie i odejmujesz 99−9 =90 , jak nie patrzeć d..a z tyłu (piszę z kropkami bo Mila mnie
wykasuje
)
15 lis 17:37
Blee:
99 −−− największa liczba która nas interesuje
0 −−− największa liczba która nas NIE INTERESUJE
stąd liczba od 1 do 99 jest 99 − 0 = 99
15 lis 17:38
Blee:
ABC −−− lepiej już zrobić 'na logikę małolata' tak jak napisałem
99 −−− największa liczba dwucyfrowa
9 −−− największa liczba jednocyfrowa
99 − 9 = 90 <−−− tyle mamy liczb dwucyfrowych
15 lis 17:39
6latek: Wiem ze wyzej ..... nie podskoczysz no ale jesli nie zaliczymy 0 do naturalnch to co bedzie
po 9 ?
Moze to wydac sie glupie ale co 11?
15 lis 17:41
6latek: To w takim razie zostawmy to 0
Chcialbym wrocic to sposobu policzenia ilosci liczb
Mam policzc np ile bedzie liczb od 7(wlacznie do 586 wlacznie
jak mam to obliczyc ?
15 lis 17:50
ABC:
po 9 będzie 10, nie zaliczasz LICZBY 0 do naturalnych ale kto ci zabroni używać CYFRY 0?
15 lis 17:52
6latek: ABC
Dobrze .Niech sie tym martwia lub nie matematycy
Bardziej mnie interesuje problem z 17 : 50
Wkraczam na pole kombinatoryki i pewnie to sie przyda
15 lis 17:55
Blee:
6latek:
586 − 6
czyli największa która nas interesuje − największa która nas nie interesuje
15 lis 17:57
Blee:
chyba że chcemy używać kombinacji
15 lis 17:57
6latek: Dobrze Blee
Jakby to mialo wygladac ?
Troche mam niepodzielna uwage bo tez pisze z corka
15 lis 18:01
6latek: jakby to mialo wygladac z kombinacji ?
15 lis 18:57
Mila:
Z której klasy jest dziecko?
15 lis 19:13
6latek: Dobry wieczor
W pierwszej klasie bo mnie Pani wygoniła z zerówki
15 lis 19:27
Mila:
No to przez analogię:
7,8,9,10,11,12
12−7+1=6
albo:
12−(7−1)=6
Twój przyklad: 7,8,9,....586
586−6=580
15 lis 20:15
6latek: czyli jesli mam od 0 do 2000 to bedzie 2000−0+1=2001
15 lis 21:33