matematykaszkolna.pl
Ilosc liczb 6latek: jak policzyc nie znajc wzoru na an =a+(n−1)*r ile jest liczb naturalnych a) dwucyfrowych b) trzycyfrowych c) czterocyfrowych jak to wytlumaczyc dziecku ?
15 lis 17:12
ABC: a) wytłumacz mu że od 1 do 99 jest 99 , ale trzeba odjąć jeszcze od tego jednocyfrowe inne podobnie
15 lis 17:18
6latek: ABC emotka Wlasnie dziecku tlumaczyleś emotka
15 lis 17:20
6latek: No i w tym kontekscie pojawil sie u mnie problem Mianowicie taki .Czy 0 jest liczba ? Bez jaj No bo skoro mam odjac jednocyfrowe a wiem ze dwucyfowych ma byc 90 to musze odjac 9 liczb jednocyfrowych czyli {1, 2, 3, 4 ,5, 6, 7. 8, 9} a nie {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 }
15 lis 17:28
6latek: nastepny problem jesli od 1 do 99 jest 99 to od 2 do 99 jest 98 a 99−2=97 Dlaczego tak?
15 lis 17:35
Jerzy: Czy 0 jest liczbą naturalną, to kwestia umowy.
15 lis 17:35
ABC: to jest szczegół techniczny albo zaliczasz zero do naturalnych i odejmujesz 100−10=90 albo nie i odejmujesz 99−9 =90 , jak nie patrzeć d..a z tyłu (piszę z kropkami bo Mila mnie wykasuje emotka )
15 lis 17:37
Blee: 99 −−− największa liczba która nas interesuje 0 −−− największa liczba która nas NIE INTERESUJE stąd liczba od 1 do 99 jest 99 − 0 = 99
15 lis 17:38
Blee: ABC −−− lepiej już zrobić 'na logikę małolata' tak jak napisałem 99 −−− największa liczba dwucyfrowa 9 −−− największa liczba jednocyfrowa 99 − 9 = 90 <−−− tyle mamy liczb dwucyfrowych
15 lis 17:39
6latek: Wiem ze wyzej ..... nie podskoczysz no ale jesli nie zaliczymy 0 do naturalnch to co bedzie po 9 ? Moze to wydac sie glupie ale co 11?
15 lis 17:41
6latek: To w takim razie zostawmy to 0 Chcialbym wrocic to sposobu policzenia ilosci liczb Mam policzc np ile bedzie liczb od 7(wlacznie do 586 wlacznie jak mam to obliczyc ?
15 lis 17:50
ABC: po 9 będzie 10, nie zaliczasz LICZBY 0 do naturalnych ale kto ci zabroni używać CYFRY 0? emotka
15 lis 17:52
6latek: ABC Dobrze .Niech sie tym martwia lub nie matematycy Bardziej mnie interesuje problem z 17 : 50 Wkraczam na pole kombinatoryki i pewnie to sie przyda
15 lis 17:55
Blee: 6latek: 586 − 6 czyli największa która nas interesuje − największa która nas nie interesuje
15 lis 17:57
Blee: chyba że chcemy używać kombinacji
15 lis 17:57
6latek: Dobrze Blee Jakby to mialo wygladac ? Troche mam niepodzielna uwage bo tez pisze z corka
15 lis 18:01
6latek: jakby to mialo wygladac z kombinacji ?
15 lis 18:57
Mila: Z której klasy jest dziecko?
15 lis 19:13
6latek: Dobry wieczor emotka W pierwszej klasie bo mnie Pani wygoniła z zerówki
15 lis 19:27
Mila: No to przez analogię: 7,8,9,10,11,12 12−7+1=6 albo: 12−(7−1)=6 Twój przyklad: 7,8,9,....586 586−6=580
15 lis 20:15
6latek: czyli jesli mam od 0 do 2000 to bedzie 2000−0+1=2001
15 lis 21:33