Pytanie
6latek: Na ile sposobow mozemy wlozyc 10 kul do 3 szuflad ?
Moje pytanie do tego zadana jest takie
jesli przyporzadkowujemy kule do szuflad to jest funkcja
Jesli odwrotnie to nie .Prosze o dokladne wyjasnienie dlaczego ?
15 lis 11:25
Tadeusz:
definicja funkcji sie kłania
15 lis 11:27
Jerzy:
Witaj
Funkcja przyporządkowuje argumentowi dokładnie jedną wartość. Kula może "wylądowć" tylko
w jednej szufladzie. Natomiast jednej szufladzie można przyporządkować kilka kul.
15 lis 11:27
6latek: Tadeusz
ja znam definicje funkcji −tylko tego wlasnie nie rozumiem (nie definicji funkcji zeby nie
bylo)
Witaj i dzieki
Jerzy
Postaram sie to przetrawic .
15 lis 11:32
Blee:
przykładowe możliwości 'funkcji'
x −−− numer kuli
15 lis 11:38
6latek: Nastepny problem
Wypisz wszystkie funkcje f: X→Y
gdzie X={1,2,3} Y={a,b}
Czy mozna okreslic ile ich jest bez wypisywania ?
Tak mozna okreslic ile ich jest . Bedzie ich 23=8
jednak nie potrafie ich wypisac . To jest z jednej ksiazki
natomiast w drugiej ksiazce przeczytalem ze beda to 3 elementowe ciagi ze zbioru
dwuelementowego
Gdyz zbior X ma 3 elementy a zbior Y dwa elementy
Jakby te funkcje mialy wygladac
15 lis 11:39
Blee:
przykładowa możliwość 'pseudo funkcji'
x −−− numer szuflady
jak widzisz tutaj 'funkcja' f(x) przyjmuje wiele wartości dla x=1 ... czyli 'to nie być
funkcja'
15 lis 11:40
Blee:
6−latek:
(1,a) , (2,a) , (3,a)
(1,a) , (2,a) , (3,b)
(1,a) , (2,b) , (3,a)
(1,b) , (2,a) , (3,a)
(1,a) , (2,b) , (3,b)
(1,b) , (2,a) , (3,b)
(1,b) , (2,b) , (3,a)
(1,b) , (2,b) , (3,b)
proszę bardzo
15 lis 11:42
Jerzy:
11:39 , to trzyelementowe (k = 3) wariacje z powtórzeniami zbioru dwuelementowego (n = 2)
i to jest 23
(aaa),(bbb),(aab)(aba)(baa)(abb)(bab)(bba)
15 lis 11:45
6latek: Dzien dobry
Blee
Skoro Ty mowić
nie być funkcja to nie byc
Jak to mowia jeden rysunek powie wiecej niz 1000slów . (tutaj dwa)
Dziekuje Ci naprawde
15 lis 11:46
Jerzy:
Zapis (aaa) oznacza,że f(1) = a , f(2) = a ,f(3) = a
Zapis (baa) oznacza, ze f(1) = b , f(2) = a , f(3) = a
itd.
15 lis 11:49
6latek: Tak
Jerzy
ja to rozumiem .
15 lis 11:56
PW: Nieśmiało zwracam uwagę, że zadanie jest sformułowane niepracyzyjnie, a 6latek już w
pierwszym poście narzucił jedną z możliwych interpretacji (kule są ponumerowane, szuflady
też).
Czym innym będzie umieszczanie nierozróżnialnych kul w rozróżnialnych szufladach i czym innym
umieszczanie rozróżnialnych kul w nierozróżnialnych szufladach (podział zbioru 10−elementowego
na trzy podzbiory).
15 lis 19:12
Mila:
Twoje zadanie jest mało precyzyjne.
Kule ponumerowane wrzucasz do szuflad.
Każdej kuli przyporządkujesz dokładnie jedną szufladę.
Nie może kula znajdować się jednocześnie w I i II szufladzie.
W szufladzie może być kilka kul.
f: {k1,k2,....k10}→{s1,s2,s3}
15 lis 19:14
Mila:
Szuflady też ponumerowane , to pisze
PW, teraz zobaczyłam.
Przepraszam kolegę za wtrącanie się.
15 lis 19:17
PW: No nie trzeba, Twoje uwagi są zawsze cenne
15 lis 19:20
6latek: PW
Masz racje . czytalem o wariacjach z powtorzeniami.
Jakby to mialo wygladac gdyby kule i szuflady byly nierozrozniale ?
15 lis 19:31
Mila:
Na razie tym się nie zajmuj
Wtedy stosujesz rozkład liczby 10 na składniki.
∑P(10,i) gdzie 1≤i≤3
15 lis 20:04
6latek: Na razie to jestem na regule mnozenia
Robie zadania od Jakuba
.
15 lis 20:06