matematykaszkolna.pl
Wyrazenie Cy-57MAKS: rysunek
 2x2 
Dane jest wyrazenie

 x−−x2−2x+8 
Zbadac dla jakich liczb ma ono sens liczbowy
 x+4 
Uwzglednic zwiazwk

=t .Wyrazic wartosc tego wyrazenia w zaleznosci od t
 2−x 
Sens liczbowy dla 1) −x2−2x+8≥0 x2+2x−8≤0 Δ=36 x1= −4 x2=2 x∊<−4,2> 2) x−−x2−2x+8≠0 −−x2−2x+8≠−x −x2−2x+8≠x /(2) −x2−2x+8−x2≠0 −2x2−2x+8≠0 2x2+2x−8≠0 Δ=4+64=68
 −2−217 −1−17 
x1=

=

 4 2 
 17−1 
x2=

 2 
 −1−17 17−1 
x∊R\{

,

 2 2 
 −1−17 17−1 
Wyrazenie to ma sens liczbowy dla x∊<−4,2> \{

,

}
 2 2 
Natomiast nie weim o co chodzi z tym zwiazkiem
4 lis 11:29
Cy-57MAKS:
4 lis 12:07
Adamm: 2) Może być x ≠ y ale x2 = y2
4 lis 12:10
Adamm: −x2−2x+8 ≠ x (−x2−2x+8 ≠ x2 oraz x≥0) lub x<0
4 lis 12:12
Cy-57MAKS: A to z tym podsatwieniem to o co chodzi ?
4 lis 13:34
Adamm: pewnie o to żeby najpierw sprawdzić jakie wartości x może przyjmować w tym wyrażeniu, a potem żeby podstawić
4 lis 13:38
Cy-57MAKS: Sorry ale to mi nie pomaga w ogole
4 lis 13:45
Adamm: by sprawdzić dla jakich x, (x+4)/(2−x) jest dobrze określony, i zapisać tamto wcześniejsze wyrażenie za pomocą t
4 lis 13:50
Cy-57MAKS: Napisalem Ci ze nie pomagasz .
4 lis 13:54
Cy-57MAKS: jest ktos w stanie udzielic konkretnej pomocy rozpisujac to ?
4 lis 15:11
Mila:
 x+4 
(

)1/2=t, t≥0 i x≠2
 2−x 
 x+4 
(

)=t2
 2−x 
x+4=(2−x)*t2 x+4=2t2−xt2 x+xt2=2t2−4 x*(1+t2)=2t2−4
 2(t2−2) 
x=

 t2+1 
Podstawiaj do wyrażenia
4 lis 16:01
Cy-57MAKS: Dziekuje Pani .
4 lis 17:43