matematykaszkolna.pl
Postać kartezjańska liczby zespolonej Beemos:
 1+(3−2i)13 
Zapisać w postaci kartezjańskiej:

 4−i 
Czy to zadanie da się rozwiązać na kartce? Jeśli tak to byłbym wdzięczny jeśli ktoś podpowie jak. emotka
3 lis 21:14
Adamm: Trudno cokolwiek tu zrobić. Ja bym zrobił tak, zapisał 3−2i = 1+2−2i i użył dwumianu Newtona.
3 lis 21:21
Adamm: Albo tak.
1+(3−2i)13 3+2i+1313 

=

= ... itd.
4−i (3+2i)(4−i) 
3 lis 21:29
Adamm: cofnij to. Nie, chyba po prostu dwumianem Newtona trzeba.
3 lis 21:31
Beemos:
 
nawias
13
nawias
nawias
0
nawias
 
nawias
13
nawias
nawias
1
nawias
 
Czyli należy to rozpisać tak:
313 +
313 +(−2i) + ... itd. ?
   
3 lis 21:39
Beemos: 312+ (−2i) *
3 lis 21:40
Adamm: tak, coś takiego
3 lis 21:42
Beemos: O kurczę. to wyjdzie naprawdę dużo liczenia, a na teście będę miał na to zadanie jakieś 2 minuty. Spróbuję to policzyć ale wydaję mi się że jest ono po prostu błędnie zapisane przez co nie da się (3−2i) sprowadzić do postaci trygonometrzycznej i zrobić tego szybko
3 lis 21:48
Adamm: czy się nie da? Jakoś tam się da, jeśli dopuszczać arcusy sinusy itp.
3 lis 21:49
Mila:
 
nawias
13
nawias
nawias
0
nawias
 
nawias
13
nawias
nawias
1
nawias
 
nawias
13
nawias
nawias
2
nawias
 
(3−2i)13=
*313
*312*(2i)1+
*311*(2i)2+
    
 
nawias
13
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
13
nawias
nawias
12
nawias
 
*310*(2i)3+....... +
31*(2i)12−(2i)13
   
3 lis 21:53
Mila: Jeżeli to test to podaj możliwe odpowiedzi. Prawdopodobnie nie trzeba liczyć.
3 lis 21:54
Beemos: no dopuszcza się.
 313 213 
Generalnie jestem w momencie (3−2i)13 = [13(


i)]13
 13 13 
i nie wiem co dalej z tym zrobić.
3 lis 21:58
Beemos: nie ma odpowiedzi abcd
3 lis 21:58
Adamm: No to weź np.
 313 
α = arccos(

)
 13 
i będziesz mieć zapisane w arcusach cosinusach
3 lis 22:03
Beemos: no dobra to wychodzi:
 313 213 
(3−2i)13 = 1313(cos(arccos

)) − sin(arcsin(

)))13
 13 13 
 1+(3−2i)13 
no ale w ten sposób chyba nie idzie rozwiązać równania

 4−i 
ale dzięki za pokazania sposobu z dwumianem newtona. Nie będę już tego raczej wyliczał bo za dużo liczenia jest
3 lis 22:17
Mila: Dobrze przepisałeś ten przykład? Chodzi mi o liczbę potęgowaną. Gdyby była z rozsądnym argumentem, to nie byłoby problemu.
3 lis 23:12
Beemos: na pewno dobrze przepisałem. Osoba tworząca zadanie musiała się pomylić
3 lis 23:49