funkcje
zadankoo: | x | |
Sprawdź, czy funkcja f(x) = |
| jest różnowartościowa. |
| x2+1 | |
Właściwie zadanie już zrobiłam − doszłam do tego, że istnieją dwie możliwości: albo x=y, albo
xy=1. Z tego drugiego warunku wnioskuję, że funkcja NIE jest różnowartościowa − ale jak to
pokazać? udowodnić? jaki napisać komentarz? Nie wiem, jak przelać na papier swoje myśli
20 paź 20:29
Bleee:
Skoro wychodzi ze dla x*y = 1 zachodzi f(x) = f(y)
To właśnie to piszemy i możemy jeszcze dodać jakiś konkretny przykład (sam przykład de facto
załatwia sprawę wykazania braku różnowartosciowosc funkcji)
Wiec niech x = 0.5, y=2
Podstawiasz do wzoru funkcji i pokazujesz rownosc.
PS. Staraj się używać x1 i x2 a nie innej zmiennej bo się kiedyś z tym pogubisz
20 paź 20:36
ABC: rozumiem że wnioskowanie było podobne do:
zakładamy że f(x)=f(y)
stąd wynika x(y
2+1)=y(x
2+1)
xy
2−x
2y−(y−x)=0
xy(y−x)−(y−x)=0
(xy−1)(y−x)=0
xy=1 lub y=x
to nas naprowadza żeby wskazać na przykład :
f(2)=2/5 a także f(1/2)=2/5 więc nie jest różnowartościowa
20 paź 20:43
Mila:
x
1≠x
2
⇒f(x
1)≠f(x
2)
Przypuśćmy że:
x
1*x
22+x
1=x
2*x
12+x
2⇔
x
1*x
22+x
1−x
2*x
12−x
2=0⇔
(x
1−x
2)=0 lub x
1*x
2=1
x
1=x
2 wbrew zał. lub x
1,x
2 − liczby odwrotne ⇔istnieją argumenty x
1≠x
2 takie że
f(x
1)=f(x
2)
f(x) nie jest różnowartościowa
20 paź 20:50
Mila:
O już jest !
20 paź 20:51
ABC:
od przybytku głowa nie boli
20 paź 20:56
Mila:
To zależy jakiego.
Moja ciocia mówiła, że z kolonii można przywieźć pchły, wszy albo co gorszego.
Zawsze mnie ciekawiło co to jest "co gorsze"
20 paź 21:11
ABC:
pewnie o kleszcza jej chodziło, a może tasiemca?
20 paź 21:15
ABC:
ja byłem jako dziecko i dlatego nigdy nie pojechałem jako wychowawca
20 paź 21:37
zadankoo: DZIĘKUJĘ, jesteście przekochani!
20 paź 21:42
Mariusz:
Jeśli chodzi o nauczycieli matematyki to w szkole podstawowej miałem
jednego który według mnie nie powinien być nauczycielem
W liceum nauczycielki były w porządku
Jedna po roku zaszła w ciążę
Druga wtedy była blisko sześćdziesiątki (teraz ma prawie osiemdziesiąt)
i też była w porządku
Na początku nie mogła się do mnie przyzwyczaić , miałem dość dobrą pamięć
obliczenia związane z zadaniami też wykonywałem w pamięci
Teraz jest już trochę gorzej choć od matury minęło zaledwie dwadzieścia lat
20 paź 22:11
ABC:
Mariusz bo narząd nieużywany zanika , trzeba trenować obliczenia pamięciowe
20 paź 22:13
Mariusz:
Ja teraz spróbowałbym powtórzyć sobie to co miałem w szkole z programowania
ale nie mam z kim o tym pisać
Przykładowe zadanko
Drzewko binarne można wykorzystać do sortowania listy dwukierunkowej
(niezrównoważone ma złożoność zbliżoną do sortowania przez podział
ale jeśli użyjemy zrównoważonego to otrzymamy złożoność O(nlog(n)) w każdym przypadku)
Wstawianie do drzewka można zrealizować iteracyjnie i zajmie to O(h)
gdzie h to wysokość drzewka i w pesymistycznym przypadku może być równe n
Wstawianie musimy powtórzyć n razy więc zbudowanie drzewka zajmuje złożoność O(nh)
Widziałem funkcje do konwersji drzewka do listy dwukierunkowej jednak
napisana była rekurencyjnie oraz nie ustawiała ogona
Wiesz jak napisać iteracyjny odpowiednik takiej funkcji który działałby w czasie O(n)
21 paź 00:51