matematykaszkolna.pl
FDSFDS Burczyk: Jak zaznaczyć taki obszar w układzie współrzędnych? 2 ≤ | i*z − 5 | < 3
16 paź 15:12
ABC: chcesz to zrozumieć czy chcesz gotowca?
16 paź 15:26
Burczyk: Zrozumieć. Dopiero zacząłem zabawę z liczbami zespolonymi.
16 paź 15:27
PW: Jeżeli z = x + iy. to iz = i(x + iy) = ix + i2 y = −y + ix, zatem iz − 5 = −(y+5) + ix |iz − 5| = (y+5)2 + x2, a więc zadana nierówność ma postać 2 ≤ (y+5)2 + x2 ≤ 3, równoważnie 22 ≤ x2 + (y+5)2 ≤ 32. Pierścień kołowy (z brzegami).
16 paź 15:29
jc: Skorzystaj z ważnej własności modułu: |zw|=|z| |w|
16 paź 15:29
PW: Oj, a ja tymczasem gotowca ze zrozumieniem.
16 paź 15:30
ABC: A ja chciałem wyjść od 2≤|z−5|<3 jako łatwiejszego do wyobrażenia sobie pierścienia i przejść przez interpretację geometryczną mnożenia przez i , ale jak PW napisał to i lepiej emotka
16 paź 15:35
Burczyk: Dzięki, zaraz będę analizował
16 paź 15:38
PW: Mówiłeś, że dopiero zaczynasz, więc dałem wersję dla początkujących. Warto jednak przemyśleć wersję podpowiedzianą przez jc − krótka i skuteczna.
16 paź 15:41
Mila: rysunek 2 ≤ | i*z − 5 | < 3⇔ 2≤ |iz+5i2|<3 2≤|i|*|z+5i|<3 2≤|z+5i|<3 S=(0,−5) , r1=2,r2=3
16 paź 16:25
Mila: S=(0,−5) Poprawisz sam rysunek?
16 paź 16:28