prawdopodobienstwo
Xantei: ile jest wszystkich liczb w których zapisie występują tylko cyfry 0 1 i ktore maja co najwyzej
5 cyfr?
Poproszę jakieś rozpisanie zadania, z czego co się bierze.
Z góry dzięki!
9 paź 19:22
Maciess: Nie jestem pewien ale to powinno być 24+23+22+21+2
9 paź 19:30
Maciess: Od początku, uzyjemy reguły mnożenia. Na początku nie moze stać 0
Liczby 5 cyfrowe:
1*2*2*2*2 ( bo na pozostałych miejscach moze byc 0 lub 1)
4−o cyfrowe:
1*2*2*2
3−y cyfrowe:
1*2
2
2−u cyfrowe:
1*2
No i zostaje na 0 i 1 czyli dwie ktore ja bym zaliczył na poczet liczb
Mozna też to sobie wyobrazic jako zapis binarny i zadac sobie pytanie ile liczb mozesz zapisac
mając do dyspozycji n bitów.
9 paź 19:37
Xantei: Dziękuję Maciess!
Może dasz radę ewentualnie wytłumaczyć mi w łopatologiczny sposób, jak działa w rachunku
prawdopodobieństwa to całe n i k, co jest czym, np. w takim zadaniu..
Część A egzaminu zawiera 8 pytan, częśc B 10 pytan. student loosuje 6 pytan z czesci A I 9 Z
B. na ile sposobów moze to zrobic?
| | | | |
Wiem że ma być | i | natomiast skąd dokładnie się to bierze... |
| | |
Z góry dzięki:')
9 paź 19:44
Xantei: Może będziesz mi to lepiej umiał wytłumaczyć niż obecny nauczyciel matmy:")
9 paź 19:45
janek191:
A
| | |
Ze zbioru 8 elementowego wybieramy 6 pytań. Jest to kombinacja | |
| |
Kolejność wylosowanych pytań nie ma znaczenia.
9 paź 19:48
Maciess: Tak jak napisał janek. Tego symbolu używasz jeśli chcesz określić ile kombinacji mozesz
utworzyc ze jakiegos (większego, choć niekoniecznie) zbioru.
Na prostym przykładzie. Masz w klasie 4 osoby (bardzo mała klasa) (A)nia, (Z)uzia, (Kr)zyś i
(W)ojtek
I jesli chcesz sie dowiedziec ile par moze powstac w takiej klasie (przy założeniu ze jestesmy
tolerancyjni).
Mamy AZ,AK,AW,ZK,ZW,KW. Tutaj dla ciebie nie ma znaczenie czy Ania jest Zuzią czy Zuzia z Anią.
Traktujesz to jako jeden przypadek. Kolejność nie ma znacznia.
| | |
Czyli | odpowiada na pytanie ile moge utworzyc par ze zbioru 4 elementowego. |
| |
9 paź 19:56
Xantei: Czyli jednym słowem − jest możliwe, aby mniejsza liczba była u góry
9 paź 19:58
Xantei: No i w sumie główne pytanie, jak mogę rozróżnic czy zadanie X jest oparte na wariacjach,
permutacjach czy kombinacjach? Czy może jedyną metodą jest "siedzieć w tym"?
9 paź 19:59
Jerzy:
To jest niemożliwe.
9 paź 20:00
Maciess: Nie jestem matematykiem, ale wg mojej wiedzy moze. Wartość wtedy to 0. Intuicyjnie, ile
utworzysz zbiorów 4 elementowych ze zbioru 2 elementowego? Zadnego , zero
Dokładając do tego trójkąt Pascala mozna to interpretować, że "wychodząc poza trojkąt" są tam
wpisane 0.
9 paź 20:06
Pytający:
Maciess, ale co ma nasza (nie)tolerancyjność do możliwości powstania pary?
"Czyli jednym słowem − jest możliwe, aby mniejsza liczba była u góry?"
Xantei zależy od przyjętej definicji... jeśli dopuszczamy taką możliwość, to oczywiście
Przykładowo: na ile sposobów można wybrać 3 różne osoby spośród 2 różnych osób? Jest to
niemożliwe, znaczy na 0 sposobów.
9 paź 20:07
Kacper: @Xantei polecam to przeczytać powinno się rozjaśnić
https://www.matmana6.pl/kombinacja
W tablicach CKE masz taką definicję, więc zakładam że ona Cię obowiązuje na maturze:
Liczba sposobów, na które spośród n różnych elementów można wybrać k ( 0 ≤ k ≤ n) elementów,
9 paź 20:20