matematykaszkolna.pl
czy zadanie ma sens ola: rysunekMam problem z tym zadaniem, ze względu na rysunek ZROBIONY W ZADANIU PRZEZ AUTORA. W zadaniu NA RYSUNKU odcinek Ab jest zdecydowanie dłuższy od bc /czego tu mi się nie udało narysować. Treść zadania: Czworokąt ABCD ma kąty proste przy wierzchołkach B i D. i teraz zdanie klucz: Ponadto AB = BC i BH = 1. Otóż czy można tak rozwiązywać zadnia, że rysunek nie zawiera napisanych informacji. Jakoś dziwnie mi się je robi, nielogiczne oznaczenia do rysunku.
2 paź 12:30
Jerzy: Jak może być "AB jet zdecydownie dłuższy od BC" , skoro w treści jest: AB = BC ?
2 paź 12:34
2 paź 12:44
ola: mi chodzi o spojrzenie /link/ na wykonany przez autora rysunek i opis czy nie mogl choc troche zachowac proporcji, bo glupio to wyglada.
2 paź 12:45
ola: Jerzy czy zrozumiałeś mnie ?
2 paź 12:48
Jerzy: A jaka jest dokładna treśc zadania ?
2 paź 12:49
Bleee: Zauważ że osoba ukaladajaca zadanie raczej nie jest ta sama osoba która wstukuje treść zadania oraz robi odpowiednią ilustracje. A co do samego rysunku, jakoś strasznie proporcje nie są tu pominięte. Jak tak bardzo chcesz to weź sobie linijkę i sprawdź o ile procent AB jest dłuższy od BC, 'tak na oko' wyjdzie coś w okolicach 10%. Dodatkowo − miej na uwadze że większość rysunków (także robionych przez Ciebie) jest poglądów i nie zawsze wszystkie proporcje są zachowane.
2 paź 14:26