czy zadanie ma sens
ola:
Mam problem z tym zadaniem, ze względu na rysunek ZROBIONY W ZADANIU PRZEZ AUTORA.
W zadaniu NA RYSUNKU odcinek Ab jest zdecydowanie dłuższy od bc /czego tu mi się nie udało
narysować.
Treść zadania: Czworokąt ABCD ma kąty proste przy wierzchołkach B i D.
i teraz zdanie klucz: Ponadto AB = BC i BH = 1.
Otóż czy można tak rozwiązywać zadnia, że rysunek nie zawiera napisanych informacji.
Jakoś dziwnie mi się je robi, nielogiczne oznaczenia do rysunku.
2 paź 12:30
Jerzy:
Jak może być "AB jet zdecydownie dłuższy od BC" , skoro w treści jest: AB = BC ?
2 paź 12:34
2 paź 12:44
ola: mi chodzi o spojrzenie /link/ na wykonany przez autora rysunek i opis czy nie mogl choc troche
zachowac proporcji, bo glupio to wyglada.
2 paź 12:45
ola: Jerzy czy zrozumiałeś mnie ?
2 paź 12:48
Jerzy:
A jaka jest dokładna treśc zadania ?
2 paź 12:49
Bleee:
Zauważ że osoba ukaladajaca zadanie raczej nie jest ta sama osoba która wstukuje treść zadania
oraz robi odpowiednią ilustracje.
A co do samego rysunku, jakoś strasznie proporcje nie są tu pominięte.
Jak tak bardzo chcesz to weź sobie linijkę i sprawdź o ile procent AB jest dłuższy od BC, 'tak
na oko' wyjdzie coś w okolicach 10%.
Dodatkowo − miej na uwadze że większość rysunków (także robionych przez Ciebie) jest poglądów i
nie zawsze wszystkie proporcje są zachowane.
2 paź 14:26