matematykaszkolna.pl
funkcje kinga12345: Funkcja F(x) = 2−x/x gdzie x ∊ C − (0) przyjmuje wartość całkowitą tylko dla: A. jednego argumentu B. dwóch arg C. trzech arg. D. czterech arg
21 lut 16:16
Kasiula: c mamy taki sam arkusz chyba do zrobienia bo widze ze moje zadania sie powtarzają
21 lut 16:22
Kasiula: sorki odpowiedz d jest prawidlowa
21 lut 16:23
kinga12345: dziękuje
21 lut 16:24
ula: Kasiula coś źle
 2−x 
f(x)=

=2xxx=2x−1
 x 
2x może myć liczbą całkowitą tylko dla x=1,0, −1, czyli C
21 lut 16:30
ula: a jeszcze x≠0 czyli B
21 lut 16:32
kasiula: moze i jest tak jak mówisz
21 lut 16:58
Godzio:
2−x 2 x 2 

=


=

− 1 =>
x x x x 
 2 
żeby cała liczba była całkowita to

musi być całkowite a więc w mianowniku muszą być
 x 
takie liczby: −1,−2,1,2 emotka
21 lut 17:04
kasiula: czyli odpowiedz d?
21 lut 17:08
Godzio: jawohl
21 lut 17:09
AS: A ja protestuję F(x) = 2 − 1 = 1 przy x ≠ 0
21 lut 17:15
ula: Godzio masz rację 2,−2 też przegapiłam
21 lut 17:18
AS: A ja ponownie protestuję. Matematyka jest przedmiotem ścisłym i nie ma dowolności w zapisie. Wszystkie Wasze rozwiązania są błędne i na każdym egzaminie zostaną ocenione negatywnie. Dla formalności podaję poprawny zapis (przypuszczam że taki miał być)
 2 − x 
F(x) =

lub (2 − x)/x
 x 
21 lut 17:44
kasiula: wiec as jaka bedzie wkoncu odpowiedz?
21 lut 17:46
ula: tak naprawdę to nie wiadomo o co ci chodzi, zapis nasz jest poprawny zgodny z zasadami matematyki
21 lut 17:47
Godzio: nie rozumiem Cię AS
21 lut 17:48
Julek:
 2 x 2 
f(x) =


=

− 1
 x x x 
2 

− 1
x 
 2 
Jeden jest całkowite, więc zostaje nam rozpatrzeć, dla jakich x ułamek

będzie
 x 
liczbą całkowitą. Będzie tak dla wszystkich liczb przez które jest podzielne 2 x∊{−2;−1;1;2} Zauważ, że w treści zadania jest wyraźnie zaznaczone, że x∊C, więc nie musimy rozpatrywać
 1 
ułamków w stylu całkowite dla x =

 2 
Odpowiedzą są : x∊{−2;−1;1;2} więc D (cztery argumenty )
21 lut 17:51
Julek: Godzio zgodzę się z Tobą, ale z drugiej strony zapis kingi :
 x 
2−x/x można interpretować jako 2 −

co wtedy nie miałoby sensu
 x 
21 lut 17:53
Godzio: no wsumie tak ale wtedy nie było by żadnej dyskusji
21 lut 17:56
AS: Nie może występować dwuznaczność Nawiasy służą po to by wskazywać w jakiej kolejności działania mają występować. W zapisie KIngi wyraźnie jest powiedziane podziel x przez x i wynik odejmij od 2. Nie będziesz przestrzegać reguł zapisu to doznasz przykrego rozczarowania na każdym egzaminie pisemnym.
21 lut 18:39