Zapisy do rozwiązania
RELTIH: Witam mam problem z 2 zadaniami, a mianowicie
potrafię je rozwiązać ale nauczycielowi nie podoba się że nie zapisuję skąd co się wzięło
Czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi co mogę zapisywać do tego typu zadań
Zadanie A
Z dziesięciu uczniów należy utworzyć 2 grupy liczące 6 i 4 osoby. Jakie jest prawdopodobieństwo
że dwóch ustalonych studentów znajdzie się w tej samej grupie przy założeniu że podział był
losowy
No więc liczę:
| 6 | | 5 | | 4 | | 3 | | 21 | |
P(A) = |
| * |
| + |
| * |
| = |
| |
| 10 | | 9 | | 10 | | 9 | | 45 | |
I to tyle co jeszcze mógłbym dopisać dodam że wzory to dla niego też za mało
Zadanie B
Pacjent odwiedzający lekarza skarży się na objawy które w jednym przypadku na 100 towarzyszą
chorobie nowotworowej, lekarz wykonuje test krwi który potwierdza chorobę z prawdopodobieństwem
0,98
jeśli pacjent jest naprawdę chory. Test może błędnie z prawdopodobieństwem 0,2 wskazać obecność
nowotworu
u osoby zdrowej jeżeli test wypadnie pozytywnie jakie jest prawdopodobieństwo że osoba ma
nowotwór
No więc tutaj rozrysowuję sobie drzewko rozpisuję co jest czym i obliczenia
| 0,01 * 0,98 | |
P = |
| ~ 4,76 |
| (0,01 * 0,98) + (0,98 * 0,2) | |
Proszę o pomoc
10 wrz 19:29
PW: Zadanie A
Tak jak Twój nauczyciel − nic nie rozumiem.
Nie zbudowałeś modelu matematycznego (nie opisałeś jaka jest przestrzeń zdarzeń elementarnych).
Liczysz P(A) według "jakiegoś wzoru", którego nie zacytowałeś (nie nazwałeś).
Zupełnie nie widać skąd wzięły się ułamki wystaępujące we wzorze.
Pytasz "co jeszcze mógłbym dopisać". Rozwiązanie − sposób myślenia.
10 wrz 21:42
RELTIH: A co z zadaniem B
11 wrz 18:56
Pytający:
A zadanie B źle policzone, więc może jednak sobie rozpisz.
11 wrz 22:38
RELTIH: @Pytający
Podpowiedziałbyś jak bo skończyły mi się pomysły
12 wrz 18:53
Pytający:
C // pacjent mający te objawy jest chory
Z // pacjent mający te objawy jest zdrowy
P // pozytywny wynik testu
N // negatywny wynik testu
| p(C∩P) | |
p(C|P) = |
| = ... |
| p(P) | |
12 wrz 22:26